Första advent

Imorgon är det första advent...jisses så fort det går. Hela den här terminen har bara flugit förbi! Det känns som att jag inte har hunnit med någonting, men ändå jobbar jag häcken av mig!
För tillfället kan jag väl meddela att jag är inne i någon slags svacka! Tiden räcker inte till och jag känner att jag inte gör mitt bästa...antalet arbetstimmar den här veckan ska vi inte ens tala om och då har jag suttit mellan 15-18.30 idag lördag också...18.30 har varit standadsluttiden den här veckan! Jag hoppas det lugnar ner sig och jag ser verkligen framemot jullovet! En av veckorna ska jag bara vara hemma! Återhämta mig så jag är utvilad inför den kommande vårterminen! Det här med att skriva omdömen och dyligt är verkligen ingen piece of cake! Den som säger att lärare inte arbetar sina 45 timmar kan slänga sig i väggen..jag gör dom och mer där till!! Så diskutera aldrig lärares arbetstider med mig, bara så att ni vet!! (sen vet jag också att det finns många lärare som INTE gör sina 45 timmar, vilket i mina ögon också suger) Jag tänker åtminstone ta mitt jullov med gott samvete, så det så!!

Annars då..Noah har varit sjuk i två omgångar..en hemsk hosta förra veckan och den här veckan kom feber och halsont på besök! Han börjar bli aningen piggare nu ialla fall! Annars utvecklas han i en rasande fart..nya ord hela tiden...har bättre koll på årstider och veckodagar än vad mina 7-åringar har...skriver gärna på min dator, och är jättefascinerad av bokstäver! Han skriver sitt namn helt själv..mamma och mormor är han på god väg att skriva...annars skriver jag före på ett papper och så får han skriva av...kanske är jag lite arbetsskadad..de är ju precis så jag gör med barnen i skolan..=) Men så länge det är Noah som ber om det gör jag det gladeligen!!
Han har ett ordförråd utan dess like, vilket han i och för sig har haft länge, men det är så roligt att lyssna på dom. Han sjunger gärna och älskar att lyssna på bok och att läsa själv. Bockarna Bruse läser han gärna, med inlevelse! Han är helt torr på dagarna sedan i somras..nätterna har han fortfarande blöja, men tanken är att börja träna under jullovet. Han äter allt som bjuds, kan inte komma på någonting som han inte äter, vilket känns väldigt bra! Vi har ju provat på de ena och de andra maträtterna...lchf, linas matkasse osv och allt går i den lilla killen!  Jaa nog är det en underbar lite pojk vi har! Världens bästa!! Inga hämningar i den killen inte..haha...fast det kan ju vara på gott och ont ;0)

Näe, nu kommer våra älskade grannar och ska tillbringa lördagskvällen tillsammans med oss!
Over and out!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback