Full rulle

Trots att jag har varit otroligt dålig på att uppdatera så hänger ni med...statistiken visar på ett jämt antal som är inne och kikar här dagligen!! Trevligt!! =) (skriv gärna ett hej också så blir jag glad =)

Det är full rulle i mitt/vårt liv och det är väl mycket på grund av det som bloggandet har fått komma i andra hand! Dessutom har vi inte fått vårt internet ännu heller...(inte så oväntat att dom inte kunde hålla vad dom lovade)

Så vad händer och vad har hänt!? Vi håller på och bor in oss i vårt hus...vi har inte bott här en månad ännu, men det känns verkligen superbra!! Vi börjar få skaplig ordning ialla fall, men fortfarande finns det saker att göra!! Det man ser nu när alla möbler har varit borta och så är hur mycket dom som bodde här innan har fuskat när dom har gjort saker, de är fula skarvar här och där, golv som glipar och inte täcks av listen, lister, spalje, portaler o dyligt är målade med takfärg, vilket ser förjäkligt ut...det har alltså blivit en del extrajobb att göra som vi inte hade räknat med! Men det blir fint och snart ska trappen göras klar!! Igår ringde dom och berättade att vår soffa har kommit också!! =) =) Så den ska Simon försöka hämta idag!! =)

Min mor har fixat med gardiner och grejjer, sytt gardiner och sytt kuddar...självklart har hon varit hit och satt upp dom också!! Perfekt med tanke på att vi har haft fullt upp med jobb och besök! =)

Vi har som sagt haft flera besök! För 3 helger sedan var svärmor och tryggve här och hälsade på! Det var mycket trevligt och vi hann även få lite spackling gjort i vardagsrummet! Vi besökte Simons jobb också och på lördagkvällen hamnade vi allihopa framför Pippi på de sju haven! =) Det var en helg med fokus på att umgås och ha trevligt!! Tack för att ni kom!

Förra helgen var en lugn helg, Simon jobbade och jag försökte dona bäst jag kunde...på söndagen fyllde finaste Nova 2 år så då var det kalas som gällde!!

I onsdags (för en vecka sedan) kom Noahs kusiner med föräldrar på besök! Vi fick flera trevliga dagar tillsammans och vi är tacksamma för att äntligen ha ett stort hus när vi är så många som ses =) Hanna och Johan var duktiga att kratta hela vår baksida när dom var här också!!
På fredagen kom även svärfar och Ellen upp och hälsade på oss!! Under lördagen firades alla födelsedagar som har ägt rum och Ellens som snart äger rum =) Vi åt god mat på kvällen då även min mor fick vara med och umgås litegrann! Det blev även en hel del pysslat utomhus under lördagen då vi satte svärfar i arbete =) Ellen hade fullt upp med att underhålla barnen medan vi andra pysslade och donade. Tack för några härliga dagar tillsammans!

Idag tillbringar jag dagen hemma med halsont, feber, värk i leder, huvudvärk, trötthet, orkeslös jaa listan kan göras lång...men men så kan det gå!

En liten uppdatering blev de ialla fall!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Som jag har undrat var ni hållt hus nånstans! Det låter verkligen som ni haft fullt upp, kul att det börjar bli färdig överallt! Hoppas ni (och vi, jag är också sjuk) hinner bli friska tills vi ses. Det ska bli så kul!! KRAMIS från oss

Postat av: Malin

Gumman! Jag har saknat era uppdateringar, och trist vart de sist vi sågs, när Carl inte alls var på humör... men så är det ibland. Krya på dig!! KRAM M

2010-11-11 @ 03:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback