Grattis Maddis

 (i lite efterskott)

Idag har vi varit och kalasat hos bästaste Maddisgumman!! Hon fyllde nämligen år i onsdags, så då firades de idag!! Grattis på dig igen gumsan!!

Igår var vi till Valbo en sväng tillsammans med Malin och Carl, eller Laal som Noah säger! =) Sen på kvällen åt vi tacogratäng och spelade spel tillsammans med mor och Mats.

Igår var jag, mamma och Thompa (simon var iväg i fredags för han jobbade) och kikade på vad vi trodde kunde vara vårt drömhus, Frejgatan 3 =) Och visst var det ett bra hus, ingenting akut som behövde göras..men inom ett par år behövdes det nytt tak, nya fönster, en altan, en carport/garage, en altan, få ordning på källaren - kakla en del, och fixa alla golv osv.... Köket var inte på topp, och spis, ugn och diskmaskin var alla från olika år...två olika bänkskivor i köket osv...så Nääe, de blir inte något hus för oss på Frejgatan 3! Förmodligen för att vi har för höga krav, för visst kanske det kan gå att bo där i 10 år utan nya fönster och en altan och med en ofixad källare..men så vill inte vi ha de!!

Idag har mina tankar istället börja gå åt hållet att bygga nytt!! Enligt det jag har kikat på så skulle de sluta på samma månadskostnad som vi skulle få i ett hus för 1 500 000! Nästan billigare till och med! Så vore det inte smart att bygga då?!?! Ja de tål ju att funderas på!!

Noah är ialla fall världens sötaste unge! Nog för att han är envis och har ett humör utan dess like, men han är så jäkla go och full i sjutton, så vi får stå ut med den där envisheten! Han babblar på som bara den, och förstår galet mycket!! Det kommer nya ord hela tiden och han har koll på en hel hög med djur!! "Dass" är ett ord som används flitigt nu när det börjat bli lite varmare, och det betyder Glass! Lal=Carl, Ova=Nova, Oah=Noah, På Upp=Gå Upp, Lullull=Cykel och Nunun=bil, de finns hur mycket som helst att skriva =) Men istället bjuder jag på lite bilder!




Mammas älskling!







I den här fåtöljen sitter han gärna och tittar på Pippu (Pingu), Pippi eller Bompa (Bolibompa)


Nu ska jag bädda ner mig, ny jobbvecka imorgon...kort vecka! Mån och Tis och sen på onsdag är det studiedag!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback