Midsommarafton

Midsommar firades som vanligt ute i Årsunda!!
Vi åkte, Som vanligt =), båt ut tillsammans med mamma och Mats och ett gäng till! Och tro det eller ej, men det var kanonväder!! Det var bra väder hela dagen!! Förutom en liten regnskur som kom, men det kan jag leva med! Inte ofta vi får ha sånt bra väder på midsommar som vi hade i år!
Vi tillbringade dagen och kvällen i mormors stuga, förutom en stund efter sill-lunchen, då vi åkte upp till hembygdsgården och dansade runt midsommarstången!!
Senare på kvällen/natten åkte vi båt igen!!
Midsommardagen bestod också av båtåkande och senare på kvällen lade jag och Simon beslag på mammas hus och grillade och drack lite rödvin!

Midsommarhelgen får ett MVG i betyg! 

Här kommer lite bilder =)



I båten påväg ut till Årsunda! Underbart!!



Noah passade på att ta en tupplur i båten =)



"Vår" stuga utifrån sjön!



Sillunch!! Gotteligott! Senare på kvällen blev det grillning!



Lite dans runt midsommarstången!! Noah, mormor, min moster och min kusin!



Han var jättedukigt och tyckte det var roligt att dansa!



Ingen svensk Midsommar utan lite regn!! =)



Min fina kusin, Tindra! En av kvällens två barnvakter! Den andra var Ida, men henne vågar jag inte lägga ut några bilder på =) 



Min fina Gammelmormor och Gammelmorfar!!



Mammas lilla älsklingsbusfrö!!



Det här är någonting som uppskattas hos både den yngre och äldre herren!! Det blev inte bara ett varv runt stugan under dagen!!



Skulle ju kunna lägga ut hur mycket bilder som helst, men jag vill ju inte att ni ska tröttna ;0)
Hoppas ni har haft en lika bra midsommar som vi har haft!


Kommentarer
Postat av: cissi

Man tröttnar aldrig på att se bilder! Iaf inte jag :-) Ni verkar oxå ha haft en bra midsommar. Härligt! Grattis igen till jobbet. Måste kännas riktigt skönt att veta vad du ska göra under så pass lång tid framöver. Vi måste se till att styra upp ngt nu under semestern. Jag får semester på måndag, men sen åker vi till Rättvik/Leksand/Siljan en vecka från och med den 10e juli. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback