Lekparksbus & en massa annat strunt

Idag var det min tur att öppna på jobbet, och jag är ju inte känd för att vara en morgonmänniska direkt!! Att ta mig upp 05.20 och infinna mig på jobbet 06.20 är för mig en riktigt plåga!! Jag är sjukligt trött, mycket beror förmodligen på att jag aldrig kommer i säng kvällen innan =). Så idag kan jag ju tala om att jag inte har varit världens piggaste människa!! Tog mig en powernap på nästan en timme =) när jag kom hem på eftermiddagen..men då är ju resten av dagen förstörd sedan, jag är ingen powernap-person! Jag blir nästan tröttare efteråt än vad jag var innan...Men eftersom jag hade en lika trött son, pga att han inte sovit någon middag idag..(vi försöker hoppa över middagstuppluren dom dagar vi inte gör någonting speciellt eller när han inte är på dagis, annars somnar han aldrig på kvällen) så var jag tvungen att försöka sysselsätta oss litegrann och det blev en tur till lekparken =) Både jag och Noah hade en riktigt trevlig stund i lekparken!! Sen kom vi hem lagom för att är lite macka och yoghurt innan det blev duschen och sängen!
















Detta är vad vi har tillbringat kvällen med!

Från det att Noah föddes har jag varit noga med det är med rutiner! Det viktigaste har väl varit att det ska vara fasta mattider och läggningstider..Men under sommaren blir det där som bortblåst! Lika fort som värmen och finvädret kommer, lika fort sopas rutinerna under mattan!! Men detta är inget jag skäms eller mår dåligt över tvärtom blir jag lite småstolt =) över mig själv som faktiskt kan lägga rutinerna på hyllan en stund!! Det är ju även för en egens del också!! Det skulle aldrig falla mig in att inte kunna göra det vi vill bara för att våra rutiner måste följas! Tur är det väl att vi har en son som är så otroligt anpassningsbar, jag tror starkt på att barnen blir vad man gör dem till..Noah har alltid varit van att vara borta på kvällar osv. och det tycker jag är en viktig del...att han även känner sig trygg och kan slappna av och somna borta. Jaja, hursomhelst så har vi tagit semester från rutinerna...Noah vräker i sig mer glass och saft än frukt och mjölk, men vad gör väl det, DET ÄR SOMMAR!!! =)

Sen måste jag ju även berätta för er att jag får behålla mitt jobb!!! Jag är så otroligt glad!! =) Sen gör det ju inte saken sämre att jag blev erbjuden två andra jobb också + ett tredje ställe där dom hade sagt att dom ville ha mig på en tjänst, (men de fick dom inte för dom fick någon övertalig) Men det känns otroligt bra!! Det här med att det inte finns några jobb måste ju vara skitsnack ;0) Men det gäller nog att man håller sig framme...jag har ju vikarierat och hoppat runt en massa under föregående termin och det har ju gjort att jag har kommit in mig på flera skolor!! Hur som helt är jag jätteglad över att jag får stanna på min skola och personalen också..det gör att det känns ändå bättre!! Min anställning kommer att vara fram till 2011-06-30, så nu vet jag vad jag ska göra ett bra tag framöver!! Dessutom har ju Simon också fått en lärartjänst! Bara 50% första året, men sen är det 100% och en visstidsanställning! Känns oootroligt bra!! Nu är det bara huset som fattas!!!

Snart är det dags för semester också..jag jobbar 2 dagar till, sen skulle jag egentligen bli arbetslös någon vecka, men min anställning har blivit förlängd, så nu har jag riktigt semester istället =) Vecka 27, 28 och 29 ska jag vara ledig!! Då ska vi hinna med en hel massa skojjiga saker, som: en tur till Leksand med fina familjen Gille/Ström, Åka ner till Stockholm och åka lite båt med mamsen och Mats, åka upp till Umeå, minst ett besök på Furuvik och hel massa annat skoj!! Sitta på uteserveringar, äta god mat, picknicka och umgås med familjen!! Ska bli såå skönt! En fest är vi bjudna på också, men den ser det dessvärre mörkt ut med för tillfället..Sen fyller ju vår älskling 2 ÅR!! också, så lite kalas ska det hinnas med också!!
Jag känner på mig att det blir en bra semester, vi ska ta dagarna som de kommer och det känns grymt skönt..umgås med våra fina vänner så mycket som möjligt ska vi göra!! =)

Nämen, vet ni vad, det här blev ju en hel roman!
Hoppas ni har haft en trevlig lässtund!!

God Natt!






♥ KÄRLEK ♥


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hurra! Jag har saknat dina inlägg och nu fick jag ett mastodont! =) Stort Grattis till jobbet om ja inte sagt det än!!! Huset tycker jag ni ska satsa på nu, jag kan varmt rekommendera det! =) Speciellt om vi ska ha nånstans att va på jul..! Vi ser fram emot ert besök med kalas och julklappar!

Stora feta kramar!

Postat av: Mia

Grattis till jobben! Har jag ju redan sagt, men kan ju skriva det med =) Ja, men vi lär väl ses lite framöver här då, för vi räknar oss som några av era fina vänner ;) Jag jobbar en vecka till, sen fem veckor ledigt, loving it! =)

2010-07-01 @ 20:14:07
URL: http://mija83.blogg.se/
Postat av: Fia

Grattis till jobbet =)

Jag håller helt och hållet med om att under sommaren får man sopa rutinerna under mattan ;)

Ha en skön sommar!!

2010-07-01 @ 20:39:23
URL: http://fiaf86.blogg.se/
Postat av: Malin

Ert bröllop och barn nr 2 då? Det fattas ju också ;)kram

2010-07-01 @ 22:46:30
Postat av: Sophy

Mia: Självklart hör ni till skaran med våra fina vänner!! =) Och vi måste se till och styra upp nåt!! Jag har semester 27, 28, 29, sen är jag "arbetslös" 32, 33, 34 =)



Malin: Haha, jaa okej då..men liksom just för tillfället klarar vi oss ganska bra ändå..=) Men om nåt år så =) ThihI!

2010-07-01 @ 22:59:54
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback