Lördagen den 31 juli 2010 - Mor & Son Dag!

Det är dagen idag det!!
Inget speciellt med den, mer än att nu är juli månad redan slut!! Varför går sommaren så fort och höst, vinter och vår så sakta!?!? Ja, jag vet ju svaret på de, men ändå!

Jag och Noah har ialla fall haft en bra dag! Noah tog sovmorgon ända till 9.00 imorse, och självklart gjorde jag det också då =) Sen gick vi upp och åt lite frulle! Eftersom jag lyckade med bedriften att sticka en nyckel i ögat på Noah igår och han fortfarande var röd på vitögat idag, ringde jag, på inrådan av sjuksköterska Malin, till 1177! Sjukvårdsrådgivningen! Dom tyckte att vi skulle låta en doktor kika på ögat för säkerhetsskull! Så sagt och gjort, vi tog oss till familjeläkarjouren! Men det var, som väntat (han är alltså inte så jätteröd på ögat, rinner inte och han har inte visa tillstymmelse till att ha minsta ont), ingen fara med ögat!! Men Noah ska ha en stor eloge för hur duktig han var hos doktorn. Jag har inte ens fått titta på ögat här hemma, men så kommer doktorn och ska titta och han gör precis som han blir tillsagd. Farbror Dr släcker ner i rummet och börjar lysa i ögat på honom, och Noah protesterar inte det minsta. Direkt efter hoppar han ner från mitt knä och går fram till väggen och vill ha ner "ficklampan" sen går han och släcker i rummet..haha! Blivande Doktor kanske =)

Efter doktorbesöken åkte vi till Willys för lite shopping! Mormor kom och mötte upp oss där också, så vi gick och handlade lite bakgrejjer! Jag och Noah har nämligen haft bakdag idag! Imorgon är det dags för hans 2-års kalas med släkten! Och såklart måste det bakas litegrann då! Jag och Noah bakade chokladbollar och blåbärsmuffins. Sen har jag bakat Chocolate Chip Cookies här på kvällen! Imorgon blir det till att göra en jordgubbstårta, en maräng-glass-tårta med daimgrädde och marängsviss!! =) Är det kalas så är det! =)

Efter vårt bak gick vi på en promenad med Nemo, då passade vi på att gå och leka en stund, eller nästan en timme blev det, i lekparken! Sen somnade Noah som en stock! =)

Här kommer lite bilder från vår Mor & Son Dag!




Jaaa!! Baka baka baka!!



Vadå?! Måste man ha recept!?



Det var roligt att baka chokladbollar!



Rulla rulla, liten bulla!!



Å så bakade vi muffins! (rivmärke på ryggen av mammas naglar)



..då måste man ha formar! (lägg märke till den flygande formen i mitten på bilden! =)



Blåbärsmuffins!!



Dom kanske inte ser så goda ut, men dom VAR goda! =)



Noahs "bullar" (bollar)!



Sen blev de några som man kan bjuda bort också =)



Chocolate Chip Cookies, ett måste på kalas!



Sen gick vi till lekparken och busade litegrann!



Ett försök att visa märket på halsen! Inte nog med att jag sticker honom i ögat med nyckeln, och river honom med nageln på ryggen (se övre bilder), Nemo lyckades springa fram och tillbaka framför vagnen, till slut missade jag att hålla upp kopplet...men han grinade inte och sa ingenting, så det kan inte ha gjort ont ialla fall =) Stackars barn!!



Tittut!!



Världens finaste kille!!



Mamma, håll i mig!!!



Nemo var också med och busade i lekparken!



Det var vår Mor & Son Dag det!! =)
Nu är det dags att sova, om jag ska orka med ett 2-års kalas imorgon!

♥ GOD NATT ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback