Naa niii naaa!

Jag håller nu på med ännu ett försök att gå ner i vikt! Tidigare gånger har det ju fungerat sådär...jag har gått ner..sen blev de sommar och jag gick upp....Den här gången ska det bli andra bullar! Jag har nu ett VAD som sträcker sig över hela året!!! Vi ska väga oss en gång i månaden och den som då gått ner minst i vikt (i procent) får böta 100kr...i slutet på året blir det till att se över allt och den som gått ner mest under hela året vinner alla pengar!! =) Och JAG ska vinna!!!

Jag har gett mig sjutton på att hålla mig ifrån godis, kakor, snacks osv..kolhydrater över huvudtaget..det kommer istället bli lite mer LCHF mat...Idag lagade vi supergod Chilikasslergratäng! Ska försöka hålla i detta nu! Jag har ialla fall gått ner 0.9 kg nu på en vecka och det känns bra! Alldeles nyss har jag även Wii "Fittat"!

Annars så har jag jobbat idag! Igår, idag och imorgon är jag på Murgårn, i måndags och på fredag Jernvallen! Nästa vecka kommer jag vara på alla tre ställena! Jag jobbar för fullt nu..varje dag sen skolorna började..bara hoppas att det håller i sig!! Jag trivs verkligen superbra med mitt jobb, och det känns så skönt att man äntligen börjar bli säker i sin lärarroll!! Jag har alltid kännt mig obekväm när jag ska undervisa eller leda en lektion när en annan lärare eller förälder är med och ser vad jag gör..men igår hade jag både och assistent och en till vikarie med mig och jag kände mig verkligen TRYGG att stå och ha genomgångar med eleverna fast man inte var det minsta påläst!! Att jag till på köpet fick beröm både från vikarien, som vill arbeta tillsammans med mig flera gånger, och från assistenten, som sa att det var bättre ordning i klassen med mig där än med ordinarie läraren, gjorde mig GRYMT stolt! =)

Varje kväll när Noah går och lägger sig säger jag GoNatt, Älskar dig! Nu har Noah börjat säga Na Nii Naa när han ska gå och lägga sig!! Så söt så!! Han kommer och pussar och kramar och så säger han Naniinaa!! Vet inte riktigt vilket av orden han menar, kanske en blandning! För när man frågar om han kan säga Gonatt säger han Naniinaa och om man frågar om Älskar dig, säger han också Naa nii naa..ska försöka komma på vad han menar! Men Go är han ialla fall vill ja lova!!

Just nu sitter Simon och kollar på TråkHandboll! Jag tycker inte handboll är det minsta underhållande så just nu är jag aningen uttråkad..hade mycket hellre velat se på Wallanderfilmen som ligger här hemma och väntar på att bli sedd!!

Jag får väl försöka roa mig med något annat istället då!!

Hoppas allt är bra med er!
PUSS


Kommentarer
Postat av: Therese

Lycka till, hoppas du vinner!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback