Snö snö och ännu mera snö

Det snöar här och med snöar så menar jag verkligen att det SNÖAR!! Det har nog kommit närmare 40-50 cm igår och idag!! Och allt har hänt medan jag har legat i sängen!!
Jag har tappat räkningen på hur många gånger Simon har skottat, men jag gissar att det är ungefär lika många gånger som jag sprang på toaletten igår, haha!! =) Ska försöka ta en bild imorgon så ni får se all vår snö! På altanen går snön över fönsterkanten, oops!! Men fint är det och vi får ju ialla fall en vit jul! Om än kanske lite kall!! Fast om Aftonbladets prognos stämmer så blir det kallt tis, ons och tors och sen får vi runt -5 på julafton, det passar perfekt tycker jag!! =)
Snön och kylan gör ju dessvärre så att det blir massa trafikproblem både vad gäller tåg, flyg och bil så jag är glad att vi inte ska ut på vägarna någonting framöver..de känns inte alls tryggt att ta sig med endera färdmedlet nu..men till Valbo ska jag försöka ta mig på torsdag ialla fall och inhandla de sista julklapparna!! Jag håller även tummarna för att snökaoset nere i Skåne gör ett upphåll under onsdagen så jag får hem min kära Poffi över julen!! Flygen är ju inställda lite här och där, så vi håller tummarna för bra väder!

Annars så är jag fortfarande väldigt sliten! Jag blir alldeles trött i benen bara av att gå upp för trappen och jag gissar på att jag behöver äta ikapp litegrann!! Ska väl gå ner och stoppa någonting i magen innan jag somnar ialla fall!! De blir en hemmadag imorgon också men sen räknar jag med att jobb på onsdag igen!! Vill ju inte riskera att gå tillbaka för tidigt så jag smittar dom andra lagom till jul och dessutom så skulle inte kroppen orka med heller, så de blir hemma imorrn också iaf!

Igår var Noah och Simon och högg en julgran!! Riktig gran ska det vara, annars kan det kvitta!! =) Hur som så var dom och högg en hos Simons kollega, så vi har inte Stulit någon gran!! Kanske kan den kläs imorgon kväll!! På torsdag blir det uppesittarkväll här hos oss och sen på julaftonsmorgonen beger vi oss hem till mor för julfirande!! Å som jag längtar, trots ångesten över att jag har en massa julklappar kvar att inhandla, men men så går det när man blir sjuker! Jag längtar efter känslan och myset! Alla är samlade, livet och glädjen hos både barn och vuxna!! Förväntan i allas ögon och sen ska det blir underbart att se hur Noah reagerar! Förra året var han så liten så han knappt brydde sig men nu går han och pratar om tomten hela dagarna och MÅLET som han önskar sig!! Frågar man honom vad han vill ha av tomten så är det Mål och skridskor!! Samma svar, varje gång!! Vad tror ni barnet kommer att få?!!?

Näe, nu ska jag gå ner och äta och dricka litegrann, känner att yrseln börjar återvända!


Ta det lungt i snöovädret och var försiktiga om ni ska ut och åka i jultrafiken!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

GOD JUL bästa familj! Hoppas ni håller er friska och att ni får en superhelg! Håller tummarna för att tomten kommer med mål och skridskor till barnet! KRAMIS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback