MIO och IKEA

Oj, vad mycket fint det fanns på MIO och IKEA igår!! För det första så måste jag nog varna er litegrann för att det kanske kommer bli en del möbler och inredningstjat på bloggen en stund framöver...vi får se =) Men som sagt, oj så mycket fint det fanns!! Både i möbelväg och i inredningsväg!! Hittade en jättefin klocka på MIO som jag vill ha, fast fick då veta att den även finns på Living and Room, så nu kommer jag inom en snart framtid ha ett Homeparty med Living and Room grejjer..har nämligen en kompis, och blivande granne =) =) som håller i sådana!! Så är DU intresserad av att komma är det bara att säga till!! =) (gick inte att klistra in bild på klockan, men gå in på hemsidan och sen under living, så finns klockan där på bild).

Hittade även Världens snyggaste vedkorg, och eftersom vi kommer ha braskamin så hoppas jag att en sådan vedkorg kommer i min ägo...fin fin fin!! Den gick dessvärre inte heller att få på bild, men man kan gå in här för att se den!!


Något som jag har letat efter sedan Noah var lite är ett bäddset med stjärnor på! Nu har jag hittat det!! I "vuxenstorlek" är det så ett sådant kommer garanterat inhandlas tillsammans med den nya sängen till Noah!! Tittade på en massa sängar igår och den som vinner, med hästlängder, är den fina sängen som jag visade er på bloggen igår!! Den är inte den allra billigaste kanske, men det är ändå billigare att köpa en säng som han kan ha längre, än en växasäng som måste bytas ut..så vi får nog offra dom där extra slantarna på att få en bra och funktionell säng åt honom!!


Dörrmatta hittade jag också, på MIO! Någon av dessa två vill jag ha, och Simon tyckte också dom var snygga, så de finns hopp =) Vet dock inte vilken färg som lockar mest!

 Home (dörrmatta)Dörrmatta grön


Om man skippar inredningsgrejjerna så hittade jag även lite möbler!! En ny soffa och en ny tv-bänk är det tänkt att vi ska köpa ialla fall! Jag skulle gärna byta ut vårt ekbord också, mot ett vitt matbord med svart skinn/läder stolar, men det beror lite på hur mycket vi kan få för ekbordet om vi säljer det. Annars får det hänga med ett tag till..det är ju inge fel på det, bara att jag tröttat på eken =) Som tv-bänk blir det förmodligen en ihopsättning av Bestå från IKEA..låga skåp med högblanka dörrar! Så har min kompis Poffi och det är supersnyggt! Och soffa vet vi inte, vi vet vilken stil vi vill ha, bara att vi ska hitta DEN soffan!! Men det finns ett jättebra Outlet här med soffor som har många att välja på och bra priser!!

Vi kommer att ha ett matrum med utgång till altan..matrummet är ganska stort, så tanken är då att ha två fåtöljer där inne också, så det blir en liten myshörna..Jag tycker dom här fåtöljerna från IKEA är fina, men jag måste bara få över Simon på min sida först =)
KLAPPSTA Fåtölj vit Bredd: 76 cm Djup: 73 cm Höjd: 73 cm Sitsbredd: 48 cm Sitsdjup: 52 cm Sitshöjd: 42 cm

Ja, de var lite av allt jag hittade igår!! Jag förstår ju såklart att vi inte kommer kunna köpa allting, men man kan ju önska och drömma litegrann!! =) Något som jag SKA ha dock, det är vedkorgen =) Prio ett är ju helt enkelt säng till Noah! Sen får resten komma som det kommer! Soffa ligger ganska högt på listan det också! =) Vilken tur att vi kommer flytta innan jul, då vet vi vad vi ska köpa i julklapp till varandra =)

Ha en bra dag! Jag ska städa här hemma och fotografera, så lägenheten kan läggas ut till försäljning, Intresserad?!

Sen ikväll blir det surströmming i stugan!!
Yammie!!


Kommentarer
Postat av: Fia

Åhh vad roligt och flytta och få köpa en massa nytt, jag drömmer mig bort 1000 ggr om dagen och vill köpa oändligt med möbler och inredning =) men man lär ju hejda sig ibland, Ekonomsikt oberoende skulle inte vara fel =D



Jag kommer gärna på partyt när det är dags. Och jag tror jag vet precis vilket hus ni snart har i er ägo, lycka till på måndag nu!



Kram

Postat av: Mia

Den klockan Har vi med, köpte den på Owes. :)

2010-08-20 @ 17:58:32
URL: http://miasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback