Lördag

Som rubriken visar är det lördag idag!! En lördag helt utan planer!! Vi hade bestämt att vi skulle åka till huset och fotografera litegrann idag, men vi får inte tag i dom som bor där så vi får se när det blir. Annars så vet jag inte vad som händer..Simon ska åka iväg på party ikväll, men för mig blir det en hemmakväll med Noah..om inte Malin vaknar till liv, då kanske vi åker dit och invaderar litegrann! =)

På måndag börjar jag jobba igen..det känns verkligen jättebra! Jag är så otroligt glad över att jag fick behålla min tjänst (sen att jag blev erbjuden flera gör det ju inte sämre) Jag och Noah var förbi igår och hälsade på kollegorna och det är sådan varm stämning så jag blir glad så fort jag kommer dit!! Önskar att alla får känna så på sin arbetsplats!!

Sen är det väl dags att inhandla lite flyttlådor gissar jag, står ju inte på förrän lasset går =) Simon ska vara borta på jobb i 10 dagar också, så då kanske jag kan försöka få ner lite saker i lådor! Mycket hamnar nog utanför lådorna också, för nu behövs det sållas bort lite saker som följt med sedan första flytten...är jag mycket saker som vi faktiskt inte använder!! Så det är väl det som händer här!! Det kommer bli långa dagisdagar för Noah när papsen är i norrlandet, men det är inte så mycket att göra åt. Jag vet ju ialla fall att han trivs på dagis! Och förhoppningsvis kanske mormorn vill hämta honom någon dag så han inte behöver gå till fem varje dag!! De löser sig ska ni se!!

Noah sitter för tillfället och leker med bilar i sitt rum! Han är riktigt duktig på att underhålla sig själv.. han har fått Simons småbilar och han tycker det är jätteroligt..likaså har han fått upp intresset för tågbanan! Stor blir han vår kille också, 14 kilo och 90.5 cm!! Igår var vi i Gävle och handlade nya dagiskläder!! Ja, jag använder benämningen dagiskläder!! Vi har vissa kläder som bara används på dagis, då främst byxor! Jag tycker det är viktigt att han har mjuka och sköna byxor på dagis (dock inte mjukbyxor, det är jag inte så mycket för) men det finns mycket olika pösbyxor som är fina och som fungerar utmärkt på dagis!! Annars så har ju Noah mycket jeans och andra fina, lite dyrare byxor i sin låda, och dessa kläder används inte på dagis... Jag vet inte om jag är speciellt annorlunda mot för andra människor! Men kläder blir förstörda och därför har jag dagiskläder och "finare" kläder!! Men för den sakens skull behöver ju inte dagiskläder vara fula, inte så jag menar´..
Jag tycker det är viktigt vad Noah har för kläder, det är väl mitt intresse gissar jag, jag tycker om att klä honom i fina kläder och det skäms jag inte för! (men viktigt att tillägga är dock att vi alltid använder kläder som vi får till honom i present osv) Just nu är jag ju ute efter en overall till honom, och det ska vara en Riktig overall..att den står emot vatten är nog något av det viktigaste!! Jag betalar gärna 1000kr (i vissa fall mer) för en overall om jag VET att det är bra kvalitet och att den håller mot väta och kyla!! Bättre att kosta på sig den extra femhundringen istället för att få ett sjukt barn och behöva vabba, då går jag ju miste om fler femhundringar =) Materialist, javisst!! =) Ytterkläder är vi noga med här hemma, så är det!! Ett par rejäla vinterskor ska också inhandlas!! Jag tror dct är viktigt att barn får en positiv upplevelse av utomhusvistelsen för att dom ska gilla att vara utomhus mycket!! Inte att dom går runt och fryser och bara vill gå in hela tiden(man märker ganska bra på jobbet vilka som gillar att vara ute och vilka som fryser och vill gå in) Jag vill att Noah ska bli ett utomhusbarn och därför kommer han få rejäla kläder =) Igår handlade vi bland annat galonbyxor(vilket jag egentligen avskyr, men det har en bra funktion och är nödvändigt på dagis) ett fleeceställ att sova i och lite annat smått och gott till dagis!!

Ja ni, det blev ju en massa babbel i detta inlägg!! Men vill man inte läsa så kan man ju alltid välja att inte göra det heller!!
Ibland så funderar jag på att skapa mig en lösenordsskyddad blogg som bara jag själv har lösen till, där jag kan skriva sådant som irriterar mig men som jag inte kan skriva här för att folk skulle ta åt sig direkt, det är något som jag ska fundera lite till pÅ!

Ha en trevlig lördag mina vänner!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Galonvantar Sofie!! Det måste du shoppa till honom...

Postat av: Angelika

Det heter Förskola :D

2010-08-28 @ 20:17:58
Postat av: Sophy

Visst, men det heter även bearnaisesås men hur många säger så?! Det heter grundskola inte bara skola osv osv...jag kommer alltid säga dagis när jag pratar med och om mitt barn, pratar jag med pedagoger och "folk i branchen" säger jag också förskola, som du kan se i inläget längre ner =) =)

2010-08-28 @ 21:37:01
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback