Gott & Blandat

Mycket har hänt sedan sist..och dagarna är fullspäckade..därav denna otroligt dåliga uppdatering!! Men jag lägger helt enkelt tiden på min familj istället!!

Vi har hunnit med en hel massa saker sen sist, men det största är nog att vi har varit i Italien med våra fina vänner Malin, Anders och Carl! Vi hade en toppenvecka där nere! Vi var iväg på outlet för lite shopping, blev dock inte så mycket shoppat, sen så var vi till Genova och kikade, vi tog en tur till Comosjön där vi solade och badade litegrann och så har vi såklart kikat i Milano! Vi åt en hel massa god Italiensk mat och drack fiina viner! Och en och annan Bacardi Breezer!! Barnen lekte och var bästa kompisar och badade och busade hela dagarna!! vi hade de helt enkelt kanon!! Jag har en sisådär 500 bilder så någon gång framöver ska ni få lite bilder också..men just nu orkar jag bara inte!

Dagen innan och den dagen vi kom hem på tillbringade vi hos Hanna...Erik var inte hemma, så därför va de bara hos Hanna vi var..=) Hon var snäll och körde oss till och från flyget, och vi fick på såvis lite sömn också! De blev inte många timmar för oss att umgås på...men vi ska försöka styra upp nåt framöver istället!! Det var ialla fall jätteskoj att träffa henne och lilla bebisen i magen!! =)

På vägen hem från Norrköping tog vi vägen förbi Öregrund där mamma och Mats var med båten..tillbringade eftermiddagen där innan vi åkte hem till Sandviken, och Zirkongatan! Vi har nämligen lagt beslag på mammas hus under veckan, och det har varit kanonskönt!! Tyvärr har ju inte vädret varit på topp, men vi har haft det bra ändå!! Vi har ätit och umgåtts med grannarna! (min moster och hennes karl) sån har vi haft Malin, Anders och Carl här på grillning också! Vi har även hunnit med en lunch på stan med Maddis, Oskar och lilla gofisen Nova! Jag har varit ute och fiskat med Simon och Niclas och vi lyckades komma hem med 2 fina gösar som vi tillagade på kväll...vi fick ytterligare en gös också och en stor gädda, men dom fick åka tillbaka i sjön! Spelat tennis har jag gjort också...Joo som sagt, de händer grejjer här...

Noah knallar för fullt nu..han började gå ordentligt när vi var i Italien! Han gick ju mellan oss innan, men därnere började han släppa saker och gå runt lite som han kände för...så nu knallar han minsann den lilla gangstern!! Och gangster vill ja lova att han är...vilket humör han har den lilla skiten!! Får han inte som han vill så blir han tokarg och lägger sig på golvet...och det han vet att han inte får göra, det gör han hela tiden...dvs klättra i trappen och krafsa i jorden på mormors blommor!! Det är hyss hela tiden..Men underbart go är han vår lillskit! =)

Simon har fått jobb också!! Dock så är det i Söderhamn..men tillsvidare så får det lov att fungera!! Ett jobb i Söderhamn är bättre än inget jobb alls!! Jag hoppas fortfarande på att jag ska få nåt till hösten, men de ser dessvärre mörkt ut...tyvärr!! Men som det är nu så lutar det ändå åt att vi skolar in Noah på förskolan i augusti! Vi fick en plats på vårt första hands val vilket känns jättebra, så jag tror vi tar platsen. Skulle jag inte få något jobb så är det ju ändå bara 15 timmar det handlar om, vilket jag dessutom tror han kommer tycka är skitkul! Och för mig som lärare är det ju bara positivt om jag är tillgänglig från augusti!

Imorgon drar vi iväg på semester igen! Den här gången i 2 veckor! Vi ska ner till Simons familjer och hälsa på! Datorn kommer följa med och jag räknar med att jag kan uppdatera en del åt er därifrån! Det är ialla fall mitt mål..=)

Nu ska jag spåna lite på Noahs önskelista, han blir ju 1 år den 20:e får lilla gobit!! Tänk, ett helt år har gått..helt sjukt va fort tiden har gått!! Min lilla bebis är stora killen redan!! Och större ska han bli..=)

Ha en bra sommar!

Kramar på er!

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter helt underbart med Italien, verligen ett drömresmål för mig som jag skulle vilja tillbringa lååång tid i:) Hihi, någongång snart förhoppningsvis.

Tänk att det snart gått ett år, för oss båda eller allihopa... Hoppas man inte låter tiden springa förbi en utan att man verkligen tar vara på den, känns lite farligt...

Hoppas ni har en bra kväll.

Kramar

Postat av: Elin

Var har han fått jobb då? Tänk att han redan är ett år killen!

2009-07-09 @ 11:19:24
URL: http://moobergs.blogg.se/
Postat av: Mia

Oh my, vad ni far och flänger! =) Låter ju superhärligt alltihopa! Gratta Simon till jobbet! Inte illa att få jobba i Söderhamn inte ;) Han får säkert inkvartera sig hos mor och far eller hos Ds föräldrar om han vill nån gång, haha =) Kramar!

2009-07-09 @ 17:23:05
URL: http://mija83.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vart ska Noah gå på dagis i höst då? Hur går man tillväga för att önska plats? Hoppas allt är braa med er. Kram från oss

2009-07-23 @ 20:53:36
URL: http://s860425.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback