God-Morgon!

Gomorrn!

Sitter här aaaningen trött med en piggelin liten kille!!
Han har blivit som en väckarklocka på mornarna! 07.00 *piip* vaknar han, och tycker att det är läge att gå upp! Vaknar han tidigare så räcker det med att ta upp honom och vagga lite så somnar han om på sekunder..men när klockan närmar sig sju, vaknar han...sluter ögonen när man vaggar honom, för att sedan spärra upp dom..som att han såg på klockan att, nääe nu är klockan sju, nu ska jag vara vaken!! Han e rolig den där!

Vissa gånger kan jag tycka att det är på tok för tidigt att kliva upp klockan sju! Men samtidigt ser jag hellre att han sover hela natten och vaknar sju, än att han vaknar på natten och vill ha mat, för att sedan kunna sova fram till 9-10...Det skulle ju göra att så många timmar gick bort, och dessutom är det ju vid 7.00 man måste gå upp i framtiden, så det är väl bra att få in den rutinen redan nu..både för mig och för honom!

Nu ligger han och lever om i sitt babygym! Han rullar och vrider och vänder på sig som en tok..så de står väl inte på förrän han är överallt!! Han börjar resa upp sig mer och mer, så de står nog inte på förrän han har förstått det här med att han ska upp på knäna...Spännande är det att se ialla fall!!

Nu är det snart dags för frukost för både mig och Noah...Noah ska få Banangröt, och för mig blir det filfrukost..=)

Upp och hoppa! =0)



Tänk om man hade det här morgonhumöret och var såhär glad
klockan 7.30 på morgonen!! Han ligger och jollrar och myser där i sitt babygym..=)

Kommentarer
Postat av: MALIN

Underbart!!Morgonstund har guld.. ja du vet, men det är inte lika roligt att kliva upp på helgen när man faktiskt vill ha lite sovmorgon....dom är ljuvliga dom små liven!! KRAAAM

Postat av: Therese

Om man får välja kanske man inte väljer sju frivilligt men å andra sidan är det riktigt skönt att komma upp i tid tycker jag, annars blir lätt hela dagen förstörd.

2009-01-18 @ 09:53:27
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hej!

Jag håller helt med dig! Hellre att dom vaknar tidigt och att dom (och en själv) har fått sovit hela natten. Man blir piggare i längden av det, eller iaf jag. Sömnen blir så rubbad när man måste upp på nätterna. Alva äter än på nätterna och jag längtar verkligen tills hon slutar med det.

Hoppas ni mår bra!!

Förresten, jäklars vad god maten som du äter nu ser ut att vara. :)

Kram kram

2009-01-18 @ 19:34:17
Postat av: Jenny

Hej hej!

Jag håller helt med dig! Hellre att dom vaknar tidigt och att dom (och en själv) har fått sovit hela natten. Man blir piggare i längden av det, eller iaf jag. Sömnen blir så rubbad när man måste upp på nätterna. Alva äter än på nätterna och jag längtar verkligen tills hon slutar med det.

Hoppas ni mår bra!!

Förresten, jäklars vad god maten som du äter nu ser ut att vara. :)

Kram kram

2009-01-18 @ 19:35:05
URL: http://jenkiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback