Chocolate Chip Cookies

2½ dl brunt farin
2½ dl strösocker
225 gram smör
2 ägg
6½ dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
300 gram choklad (den sort du gillar bäst) (jag använde mig av 200 g marabou mjölkchoklad och 100 g marabou mörk choklad)

Krama ihop det rumsvarma smöret med socker och farin. Tillsätt ett ägg i taget och rör det till en jämn smet. Blanda mjöl, vaniljsocker, bakpulver och salt i en annan bunke dit du även tillsätter den hackade chokladen (det gör inget om vissa bitar är lite större, det är bara gott..=). Tillsätt mjölblandningen till det kladdig och blanda väl. Forma bollar (pingisbollsstorlek eller lite mindre) och lägg 12 stycken/bakplåtsklädd plåt. (platta inte ut dom) Grädda i 8-10 minuter på 200 grader. Kakorna ska flyta ut och få lite färg men helst inte vara helt genomgräddade utan fortfarande mjuka i mitten...

Lycka till!

Dom är heeelt uuunderbara!!

Kommentarer
Postat av: Thyran

Nu har jag skrivit ut receptet så jag ska baka nån dag och så ville alla på jobbet också ha så nu är dina kakor kända ;) hehe! Kram kram!

Postat av: Karro

Ååå låter galet gott! Måste absolut provas snarast.

2008-10-08 @ 15:26:42
URL: http://karolinaakerblom.blogspot.com
Postat av: Malin

Dom vart kanon!! Tack för receptet, Anders håller på att äta ihjäl sig här hemma nu... puss

2008-10-08 @ 21:39:14
Postat av: Thyran

Ja de var ju super enkelt att göra dom .. fast våran ugn är ju värdelös så fick ha dem inne i ca 12 min i stället :P Finns nog risk att både jag och Thomas äter upp dom i helgen :D haha! Kramkram

2008-10-09 @ 11:37:27
URL: http://thyran.blogg.se/
Postat av: MALIN

hej stumpan!! hoppas att resan till umeå gick bra =)



la in receptet på dina cookies på viktklubben. Varje kaka innehåller ca 200 kalorier!! inte så farligt med tanke på hur goda dom e =) puuss

2008-10-10 @ 20:23:15
Postat av: Cissie

Låter smaskens! Måste testa ngn dag :-)

2008-10-22 @ 09:20:31
URL: http://cissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback