Barnvagnsbio och BVC besök

Idag har jag, Noah, Malin & Carl varit på Barnvagnsbio! Sex and the city filmen såg vi på! Var jättetrevligt..massa med små barn!! Noah och Carl var såå duktiga!! Noah sov när vi kom dit, så han fick ligga och sova, sen vaknade han lagom till sexscenerna..haha! Det ska börjas i tid..hmpf! Noah är ju så fascinerad (?) av tv:n så han satt nöjt och tittade på filmen...efter ungefär en timme och en kvart var det paus för blöjbyta och matning!! Noah somnade rätt snabbt efter maten igen och vaknade upp mot slutet...man har verkligen världens snällaste kille..;0) Tänk att kunna sitta inne på en bio 2 ½ timme utan att behöva gå ut.. Barnvagnsbio kommer jag ialla fall gå på fler gånger! Ett mycket bra påhitt! =)

Igår var vi till BVC igen!! Och HÅLL i ER!! Noah har nu passerat 7 kilos strecket!!!! 7020 gram väger han nu, och är 64 cm!! 3 månader gammal!! Hej o hå!! Igår fick han även sprutorna! Vi valde att ta den sprutan som man får betala själv också! Känns som en dum sak att spara pengar på! Skulle något hända med honom och han inte skulle ha fått den hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv! HUr som helst så gick det bra..han skrek när han fick sprutan men de gick över fort..men sen var han lite småkinkig under dagen och ville inte alls sova..så han var riktigt trött på kvällen sen!! Då passade jag på att försöka få honom att somna själv i vaggan..annars brukar han ju alltid somna i famnen eller vid tutten eller nåt sånt på kvällen..men igår la jag mig först med honom i våran säng och han somnade då till direkt..men vaknade efter några minuter igen..jag provade då att lägga honom i vaggan för att se om han kunde somna där..och han somnade till även där..efter ett tag bröjade han jollra och smågnälla litegrann men jag tänkte att han kunde gott ligga kvar så länge han inte blir jätteledsen..men det hade jag inte talat om för Simon som precis kom hem från träningen, så han gjorde en god gärning och gick in och vyssjade honom till sömns för att jag skulle slippa..=) Det var ju en god tanke från hans sida..=) Men vi får göra ett nytt försök och se om han vill somna då! Men han lyckades ju somna en gång igår ialla fall..sen att han vaknade gör inte så mycket, bara jag vet att han klarar att somna själv..=)

Ojoj, va virrigt de blev!!
Nu är lilla gubben jättetrött..men eftersom han ska sova om en timme helst, så måste vi försöka hålla honom vaken tills dess..han har precis fått sig ett bad och pyjamas av pappa..så nu sitter dom och myser i soffan..jag ska ta och göra i ordning flaskan snart o sen blir det ett försök o se om han vill somna själv..kanske går nu när han e så trött!!

Pussar och kramar


Kommentarer
Postat av: MALIN

här hemma har Carl precis slocknat, efter bad och en hel portion gröt och mat ifrån båda tuttarna...så nu hoppas jag att han sover... han har ju visserligen sovit oroande mycket under dagen så vi får se hur natten blir.... TACK FÖR EN MYSIG DAG =)

2008-10-22 @ 20:14:50
Postat av: Therese

Ååå vad han växer den lilla pojken.. =) Han är nästan lika stor som Alva nu.. =) hihi.. kul!!

Vad söt han är oxå!! Helt bedårande!!



Stor kram Therese och Alva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback