"Upp o ner, ner och upp..."

(skrev detta inlägget igår kväll/natt..men då fgick de inte att lägga in, så ni får de nu istället då=)

Idag har jag inte gjort nånting! De mest krävande jag gjort är att gå på en prommis med Nemo..och det var ingen promenad på en timme inte!
Kunde inte sova imorse, mådde illa och var yr, så ja klev ur sängen runt halv tio, tio...jaa jag vet, de är inte tidigt att gå upp då..men har man sovit dåligt på natten och legat vaken åtskilliga gånger så då är det ändå skapligt tidigt...låg vaken ett tag när Simon kom hem imorse också! Hamnade framför tv:n då ialla fall..och planerade en tur på stan eller till Valbo...men efter Nemos promenad var jag helt slut..hamnade på soffan och kom i nån dvala eller nåt när allt bara kändes surt o fel...trött, orkeslös och noll energi! Så de hände inte så mycket på dagen...Simon har varit lika slö han hela dagen..så de har inte hänt nåt alls! Vid sex-tiden gick vi och la oss o vila..vilket slutade med en timmes sömn för Simon och två timmar för mig! Så sååå effektiv har jag varit idag!

Jag hoppas att morgondagen blir bättre! Men de går liksom i vågor..varannan dag mår ja bra, och varannan mindre bra...gör jag mycket ena dagen så är jag helt slut andra dagen...men de e väl kanske inte så konstigt...De är väl dags att jag börjar lyssna på allas råd om vila..men jag blir ju rastlös om jag inte gör nåt heller...ja de e inte lätt...och det lär knappast bli lättare!

Magen växer och nu är den stenhård! Fortfarande så ligger bebisen tokhögt, meeen de kunde ja ju räkna med så de e väl bara att vänja sig! Men de är jobbigt att inte kunna sitta normalt på en stol, eller sitta ordentligt i soffan för att det trycker på så mycket uppåt...förstå om jag ska gå 5-6 veckor till...Är ju riktigt glad över att jag inte behöver jobba ialla fall..de hade inte fungerat nu så mycket är säkert ialla fall...Jaja, jag ska inte klaga, de värsta har ja ju framför mig så de e väl lika bra och njuta så länge...haha!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Va du är duktig sofie! Frågan är om du har det värsta framför dig... tänk dig högst 2 dygn(om allt är som det ska..)med värkar som du får vila emellan någon minut och kan även få smärtlindring för. Eller att gå 9 mån varav 3 må pyton och de sista inte orkar eller kunna göra nåt. Det är frågan det. skulle nog säga att du är i det värsta, men snart får du trycka ut all frustration istället! Du kommer klara dig superbra! BARA du lär dig att vila. En vila/dag nu och sen är det bara att vila så fort du får chansen (om du känner att du behöver. Det är bara att gilla läget! LÄNGTAR EFTER BEBBEN nu!!!!!!! KOM SNART BEBIS!Moster längtar! Va vill du ha när du kommer? Kläder har din mamma köpt i överflöd så det lär du inte behöva... kärlek ska jag iaf ge dig! Älskar dig redan! pussa på morsan och farsan! kram kram bebben


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback