Baka baka massa kaka

Idag har det bakats igen..skulle ju egentligen göra det igår..men vi åkte iväg till IKEA för att handla lite kakburkar..=) När vi var där kom vi fram till att vi skulle äta lunch där så de gjorde vi...Jag mitt smartskaft, som hade halsbränna (som vanligt) tog kotlettrad med pommes o bea...fet mat som alltså inte är bra för min mage i dagsläget...slutade med att jag fick ont i magen direkt efter maten...vi fick så gott som springa igenom IKEA och ut till bilen, där jag lade mig rak lång så fick Simon köra hem mig! Väl hemma, efter en jobbig bilresa med magsmärtor utan dess like hamnade jag på toaletten med hinken i knät! Smärtorna gick väl över något efter att jag tömt kroppen på dess innehåll..men de blev sängen och sova sedan! Jag vaknade till liv lagom till fotbollen skulle börja...Orkade inte ta mig nånstans så de blev till att sitta hemma ensam o soffan och inte våga äta nånting! Ingen trevlig dag med andra ord!

Har däremot mått mycket bättre idag...har insett att jag måste vara noga med vad jag äter, men det är ju inte så lätt...alltid nånting som jag inte borde äta..suck! Men ska försöka undvika fet mat ialla fall...Sen har jag lyckats börja dricka mjölk också! Det har varit nåt av de värsta jag vet..men efter att ha läst att det är bra mot halsbränna så har jag tvingat i mig mjölk, och sen igår har jag druckit en liter!! De ni! Så mycket mjölk har ja inte druckit de senaste året kan ja säga!!

Idag har jag ialla fall bakat Tigerkaka och Chokladbröd! Riktigt smaskigt blev det om jag får säga de själv..=) Tog med mig lite fika och åkte hem till mamma mot kvällsningen så dom fick smaka på de goda jag gjort! Men de blev bara en snabbis...jag skulle hem till 20 för att kolla på Wallander..=) 

Imorrn är det ledigt! Ska försöka ta mig ner till Försäkringskassan..ingen idé att ringa dit..sist var det 225 samtal för mig i kön...39 minuter..jomen tjenare!! Så istället ska jag göra ett försök att åka ner dit direkt och se om dom kan hjälpa mig! Sen på eftermiddagen ska vi hem och hälsa på Familjen Gille/Ström!!! Jag ska gosa bebis så ni anar inte!! =) Får se om Malin har några tips till mig inför förlossningen också..=)

        

Här har ni resultatet av mina bakdagar..=)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, va duktig du är Sofie!!! Det är en bra idé att ladda upp frysen med både bak och mat. Hoppas det går bra hos försäkringskassan, kan ju va lite surt där ibland.... =) Mys med bebisen ordentligt! Hälsa så mycket från oss...=)

många kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback