Tebax i Gävle igen!

Så var den underbara Åreresan slut!!
Veckan har varit helt fantastisk men rätt hektisk..Som tur är har jag mått riktigt bra under veckan, och sluppit tröttheten och illmåendet vilket har varit riktigt riktigt skönt!!
Bussresan upp gick bra..jag lyckades med att sova nästan hela vägen, så de var underbart..När vi kom fram fick vi vänta lite på vår lägenhet, och jag var helt slut i kroppen..hungrig och illamående..som tur var, eller rättare sagt, tack vare Janaki, fick vi vår lägenhet direkt, så vi lagade i ordning lite mat och åt.. Sen blev de backen för Simon och Becca, och jag o Mia tänkte bege oss och åka lite i de blå backarna som finns i centrala Åre. Meen Bergbanan var avstängd, och det var för lite tid för att ta buss till Björnen, så vi satt på oss skidorna och åkte på en gångväg ialla fall...så de blev lite åka av! Sen gick vi istället hem och vilade oss litegrann och senare blev de Afterski på Bygget tillsammans med de andra! Vi röjjde gärnet tillsammans med Sveriges Näst Snyggaste Band..=)
Sen blev de hem och äta Tacos och duschen..sen hamnade vi på förferre i Backströms lägenhet! Sen var det tänkt att vi skulle gå ut på Bygget på kvällen...det var ett eländigt tjat en längre tid på att vi skulle gå, och när vi väl skulle göra det kunde vi inte hitta ena våran nyckel!! Vi vände upp och ned på heeela lägenheten, inte bara en gång! Men hittade inte någon nyckel...jag som egentligen inte hade lusten alls med att gå ut, tyckte innerst inne att det var lite småskönt..Med en nyckel på vift är de ju inte direkt så att man lämnar lägenheten..speciellt när det står rumsnummer på den! Så de blev sängen istället!

På måndagmorgonen fick vi höra att vår nyckel, på något väldigt konstigt vis, hade hamnat nere i en annan lägenhet, så då fick vi ialla fall tillbaka den så vi slapp betala och ha oss!! Jag och Mia hade bestämt att ta bussen till Björnen idag, men istället för att gå upp med skidorna för en brant och jobbig backe (i våra ögon) bestämde vi oss för att ta Bergbanan upp istället...och åka ner till bussen...Vi hade dock ingen aning om att Bergbanan har fasta tider som den går, på när vi till slut kom upp med den var det bara 10 minuter innan bussen skulle gå..bra jobbat Sofie och Mia!!! Men de löste sig fint ialla fall och vi tog transportstrecka och grejjer och åkte i underbart härliga backar mellan Åre och Björnen..Sen åkte vi hemåt och begav oss iväg till Bygget på Afterski igen! Den här gången tog vi de lite lugnare och satt och pratade iställt..skönt och mysigt!! Riktigt kul när det är så mycket folk med också!! Sen efteråt blev det dusch och mat och förferre. Vi satt kvar hos oss väldigt länge, och när vi väl gick på förfest så skulle folk bege sig till krogen, innan vi kommit fram till vad som hände och vad vi skulle göra, hade alla bara försvunnit fort som fasen..kvar var jag, Simon, Mia och så några till...Vi kom fram till att vi skulle knalla till Tott (Villa Tottebo) där de andra var..men när vi kom dit fanns det inga där..så vi gick hem igen..Satt och pratade och sen la jag och Mia oss..Simon var ute och sprang lite längre och dryga på alla andra..=)

Tisdagen hade vi åter igen bestämt att vi skulle åka till Björnen på jag och Mia. Den här gången struntade vi i Bergbanan och gick till bussen och vi kom fram till Björnen!! De var en underbar dag, och det var absolut den bästa dagen under hela veckan!! Solen sken och jag tror jag och Mia satt och fika, solade oss, och pratade i en timme, innan vi kom fram till att vi nog skulle stressa iväg om vi skulle hinna ta oss hela vägen till Åre på skidor..de var fantastiska backar och så otroligt fint! De var hur skönt som helst..väl framme vid Fjällgården blev det Afterski! Vi var ett litet mindre gäng idag, men vi hade så grymt trevligt ialla fall!! Sen blev det hem igen, mat och så fest igen...Pahlin hade fyllt år, så vissa gick ut och åt och firade med honom på kvällen..jag och Simon kom fram till att vi skulle äta maten hemma och sen gå till festen efter de. Men det gänget skulle egentligen ut på krogen, och varken jag eller Simon hade särskild lust med de, så vi tillbruingade kvällen tillsammans med Erik, Danne och Räkan istället...de va riktigt roligt de också..skratta får man göra när man är med dom ialla fall!! De gäller bara att man har den humorn =) De visade sig ialla fall senare att gänget hos Tobbe och Pahlin inte alls hade gått ut på krogen, utan fortfarande satt där hemma, så vi bestämde att vi skulle gå dit en sväng...Men klockan var då runt 12 och alla var skitfulla och dryga, så de va inte alls särskilt trevligt där just då...sorry! Så vi gick hem rätt snabbt igen!! Danne gav oss en hel del skratt på vägen hem också..:0)

På onsdan var både jag och Mia helt slut, så vi orkade inte bege oss ut i backen...istället tog vi de lungt hemma och tog sedan på oss pjäxorna och skidorna under armen och begav oss till Fjällgården igen..För en gemensam lunch den här dagen! De var tyvärr inte så mycket gemensamma grejjer på dagarna..jag och Mia åkte på andra ställen, och de andra gänget var på tok för stressigt för att ens ha tiden att vänta på oss..men vi skötte oss fin fint själva ialla fall vi...haha..=) Men den här dagen fick vi ialla fall till en lunch tillsammans, och det var mycket trevligt!! Vi blev kvar på Fjällgården hela eftermiddagen, och sjöng litegrann tillsammans med Pink Hink..! Sen åkte vi skior ner för backen..de var vår skidåkning den dagen..haha! Men attans så jädra ont de gjorde i fötterna då..aj aj aj!! De hade inte funnits en möjlighet till att jag skulle kunna åkt skidor på onsdagen..och tack och lov inte för Mia heller, så ja behövde inte ha nå dåligt samvete..=) Sen blev det mat och förfest igen...och som vanligt Stress ut på krogen!! Jag, Mia, Simon, Erik och Danne stannade hemma den här kvällen också, och satt och pratade och hade oss..Jag som inte har druckit nåt på resan, tyckte de va de absolit trevligaste! De är inte så jätteroligt att springa ut på krogen med massa fulla människor när man är spiknykter själv..dels för att man får superont i öronen och dels för att alla som sagt är fulla! Då är det trevligare att sitta hemma där man kan prata!!

På torsdagen var det dax för hemfärd, vilket kändes rätt skönt! När man är uppepå varann såhär som man har varit så är det skönt sen när man kommer hem! Man märker hur folk fungerar på ett annat sätt när man lever inpå varandra! Jag och Mia var ju i och för sig inpå varandra hela tiden, men vi är rätt lugna och likadana till sättet jag tror de va därför det gick så bra..jag brukar ha förmågan att behöva dra mig undan någonting andra gånger när jag är med folk...Kanske var det tur att de va Mia som jag åkte med och var inpå hela tiden och inte Becca, i den tjejen bor det lite för mycket stress för en person som mej..;0) Jag vet inte riktigt om jag hade orkat med de tror ja..;0) Jag är nog mer en sån person som vill ta det lite lungt, samtidigt som jag vill att folk ska göra saker tillsammans och vänta på varandra och så, istället för att man ska gå i omgångar...men alla är vi olika och det är väl tur det också antar jag!! Den allra största överraskningen ändå är nog att jag överlevde Erik..haha! Trodde han skulle gå mig på nerverna under resan, men de gick absolut över förväntat..nog för att han emellanåt var lite dryg..men inget ja inte kunde stå ut..faktiskt så var det mest roligt!! =)

Sammanfattningsvis så var det en underbar resa! De var en fin avslutning på min studietid, och jag är jätteglad över att jag verkligen orkade så mycket som jag gjorde..Nog var jag lite less några gånger, men de va mest när det stressades som jag inte orkade...men inga rejäla graviditetshormoner ialla fall..=) De sorgliga är att pluggtiden är slut..de här var avslutningen på min tid som student, och nu är de över! Jag vet ju att jag kommer träffa vissa människor fler gången, och sådär...men just den tiden som "Pedagogernas F-kärring" är numer över för gott...Snyft!! Förmodligen blir det inte någon mer skidresa till Åre tillsammans med "Gänget"!! Till alla er som vart med i Åre och även ni andra  jag lärt känna under min studietid!! Superdupertack för den här tiden!! Utan er hade jag inte saknat skolan och studietiden! Det är ni som har gjort den!!

Nu är det nog babblat om allting!!

Sist men inte minst blir det ett tack till Mia för att hon orkade med mig och var så snäll och vänta på mej i backarna..och tack för ditt sällskap!! =)

Bilder kommer en annan dag...måste få dom från Mia först bara!

Pussar o Kramar till er alla som orkat läsa detta..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback