Året som gått - 2007

Då är det väl dags för mig att göra en liten sammanfattning av vad som hände under 2007. Det var ett bra år tycker jag, och nyåret tillbringade vi tillsammans med Sebbe och Erika i Oslo!


I januari så bar det av till Åre med Geflepedagogerna och Hälsopedagogerna! En riktigt trevlig resa, som man aldrig kommer att glömma bort. Man träffade så grymt mycket nya människor och nya vänner! De var en riktigt härlig vecka...


Februari månad var inte så speciellt händelserikt..jag försökte mig på ett nyttigare liv ännu än gång..men som vanligt gick det ju inte sådärsuperbra..haha..Vi började leta efter en större lägenhet, helt centralt och en trea eller en fyra..


I slutet på mars skrev vi kontrakt på vår lägenhet, och här trivs vi hur bra som helst! De var också den här månaden som jag var modell för första gången..haha..eller hårmodell rättare sagt. Fick en cool frisyr, men hade hemska kläder på mig när jag skulle knalla runt på Heartbreak inför en massa frisörer..SAIK gick tyvärr inte till final i år..utan de blev Byn som tog hem det i år igen..


I april var vi iväg på kryssning tillsammans med mamma, mats, moster Lotta och nicklas, moster anki och thomas, magnus och thomas..de va riktigt lyckat och vi hade hur jädra kul som helst!! Det är snart ett år sedan, vi får väl se om vi kommer iväg på en ny i vår! Vi var även till Vemdalen tillsammans med mamma, mats, thomas och magnus..blev massa skidåkning och afterski! Tillsammans med de där gänget har man fasen aldrig tråkigt..haha


Den 26 maj var det återförening med min högstadieklass. Visst var det väl roligt att träffa vissa, men de som jag känner att jag har ett utbyte med har jag fortfarande kontakt med, så de roligaste med kvällen var att jag, Linda och Anna var på samma ställe och kunde partaja ihop...Jag hann även med en resa till Stockholm, där det blev en hel massa shopping!!


Juni månad förde med sig massor med trevliga saker, det började med att min moster gifte sig med hennes Thomas! Ett underbart bröllop, där jag och Simon var bartenders! =) Sen blev det flytt till Valbogatan, och såklart firande av Linda som tog studenten!! Och så min efterlängtade semester!! Midsommaraftonen tillbringades med Simon, Lelle, Linda, Hanna, Johan och Johan på en segelbåt i Karlskrona skärgård! Riktigt lyckad och fantastisk midsommar, som jag hoppas att vi kan göra om! Sen bar det raka vägen över till Åmål, och Simons stuga, och så Norge och fjällvandring tillsammans med Simons pappa och Ellen...Juni månad var en underbar månad, och vi upplevde en massa mysiga stunder!


Hela juli tillbringade jag i stort sett på ICA. Det var en mardrömsmånad och jag mådde verkligen dåligt av tiden där. Jag fick slita häcken av mig, och fick inte ens ett tack för det. Jag jobbade och fick ta hand om allting, och dessutom jobbade jag tillsammans med personer som antingen inte kunde någonting eller som inte "hade lust" att göra någonting! Jag upplevdes nog som en riktigt bitch, när jag styrde och ställde med folket där. Snacka om att jag är glad över att slippa det där stället i sommar!! Trots att jag jobbade en massa, hann jag ialla fall med att umgås lite med släkten ute i stugan, festa litegrann, åka till Stockholm och gå på Allsång på skansen med anna, helena och umetjejerna!, blev några kvällar på tant grön med en öl, mys och fest ute i Rullsand, Per Gessle i Högbo, Hanna på besök, surströmming i stugan, å så kom Mia hem från Tyskarnas land igen!


I augusti åkte jag ner till Hanna i Finspång och hälsade på. Jag behövde verkligen komma bort från ICA och ta de lite lugnt så de passade kanon! Vi grillade och mös och så besökte vi Kolmården, riktigt mysig helg va det. Sen var det ju den årliga cityfesten! De blev en massa gottamat på stan och så fick vi besök av Sebbe och Erika..lovley! Skolan började igen den 6 augusti och arbetet med uppsatsen satte igång...de kändes som att de skulle ta en evighet att bli klar med skiten, men till slut blev den ändå klar..Och inte att förglömma!! Årets N0llning gick av stapeln!! Riktigt roligt, och vi var en klockren phaddergrupp! Jag blev utsedd till årets rektor=) *stolt*


September månad var inte så händelserik, mest en massa plugg..men jag och Linda var till Stockholm på Ladies Night! En riktigt lyxweekend var vi på. Med VIP-biljetter och hotellövernattning! Showen var helt fantastisk och maten och drickat likaså..en riktigt lyckad tillställning som får bli en tradition om det blir av fler år!!


I oktober fyllde hela familjen år, jag hade min fest när jag fyllde med massa roliga människor och Simon hade en fest när han fyllde..så de röjdes en del här hemma då. Sen fyllde ju lilla Nemo år också!! Så föddes ju lilla Lisen också, och det blev en tur för oss upp till Umeå tillsammans med Hasse och Ellen.


De första jag gjorde i november var att flyga ner till Helsingborg och hälsa på min Älskad Poffi!! Trots vissa saker blev de ialla fall en underbar trip och det är så härligt att umgås med henne! Jag lyckades också med att få magsjuka, och det var inte någon liten sådan heller..jag har nog aldrig varit så dålig nån gång tror jag..Bandysäsongen drog igång. Å så kom Anna hem på besök, Sen var jag Simon Lelle och Linda till Stockholm och såg på Winnerbäck, så sjukt bra!! Och så fick vi ett glädjande besked den här månaden också..=)


I december blev vi äntligen klara med vår uppsats, vi har fortfarande små ändringar vi ska ändra på, men den är så gott som helt klar! Så snart har jag mitt examensbevis i handen! Vi har haft besök av Hanna och Johan och fått myst med Lisen, så har vi firat jul hos mamma med hela tjocka släkten, och så har vi ju såklart firat nyår! De gjorde vi tillsammans med våra underbara vänner!! En riktigt trevlig kväll/natt! Happy-Pommac-Year!! Haha!  Å just de ja, inte att förglömma! Den 28:e december hade vi kräftskiva tillsammans med mamma, mats, lotta, nicklas, thomas, elin och ida! Haha..de kan man ju ha!

De va en massa smått o gott som vi hade lyckats med under året! Nu får vi blicka framåt och se vad 2008 har ett erbjuda! Någonting stort och speciellt vet jag ialla fall! Å så ska vi till Åre igen, och så ska vi till fjälls med min familj, och sen ska vi nog göra en massa annat också!

Puss o kram hoppas ni orkade läsa lite ialla fall..=)


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja nog har ni något stort att se fram emot allt!! :)
När kommer nya bloggen??

Postat av: Marika

God fortsättning på det nya året! :)

2008-01-06 @ 13:55:24
URL: http://marikasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback