Lite rolig info!

När fick du reda på att du var gravid?
 24 november 2007
Blev det en chock? Njae, jo kanske lite...vi visste ju att det kunde ske eftersom vi inte skyddade oss, men de var inte så att vi tokförsökte och hade planerat det, utan mer att händer de nu, så händer det!
Hur gammal var du? 26 år
Hade du mycket halsbränna? Ja det kan man ju lugnt säga! Fy farao säger jag bara!! Vet inte hur många askar med Gaviscon som gick åt innan jag blev tipsad om bikarbonat!
Spydde du mycket? Nej, två gånger!! Tack o Lov!
Hade du mycket foglossning? Nix pix, ingenting! Tack o lov igen!
Ditt sf mått som störst? 36 cm tror jag att det var..i vecka 38
Har du fått bristningar? Mmm, tyvärr!
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Hmm..jag hoppade fram och tillbaka hela tiden...i början trodde jag på pojke och i slutet var jag övertygad om att det var en liten tjej..
Vad hoppades du på? Det spelade absolut ingen roll, så länge det var ett friskt barn!
Gick du över tiden? Neee, jag födde precis på dagen!!! Bra jobbat va..;0)
Födde du för tidigt? Nej
Hur var förlossningen? Jag är glatt överraskad över förlossningen..de gick mycket lättare än vad jag väntat mig! Vattnet gick på lördageftermiddag vid 15.00..åkte in på förlossningen och blev hemskickad. Klockan 18.00 startade värkarna..hade värkar hela natten men de va inte värre än att jag klarade av dom..men vid 9.00 på söndagmorgonen fick jag nog så då åkte vi in till BB. Väl där var jag visst öppen 7 cm! Hamnade på förlossningssalen 10.45. 14.26 är Noah född efter 15 minuter med krystvärkar! Fort gick de! Och bara lustgas! Jag som hade räknat med att ta all bedövning som finns..;0) För mig blev det värst efter att förlossningen var över..moderkakan ville inte riktigt komma ut, och i samband med att den kom fick jag nåt sår på livmoderväggen och förlorade 1.3 liter blod! Åkte på högfeber, 39.3 grader, och hamnade med antibiotika..men jag var pigg och mådde bra igen sen dagen efter...
Blev du sydd? Ja, fast jag vet inte exakt hur många stygn..4-6 st tror jag! Inget som besvärade mig speciellt iaf..
Dragen med sugklocka? Nix.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Simon, barnmorskan Malin och sjuksköterskan Josefin. Efter att Noah kommit ut så kom fler in, för att ta reda på varför jag blödde så mycket..men då var jag lite lost av all lustgas, så jag har inte riktigt koll på vad de var för folk där inne..=)
Hade du någon nära med dig? Simon såklart..=)
Vilket BB födde du på? Gävle sjukhus
Hur stor var bebisen? 3808 gram och 55 cm
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Carl Noah Forslund
Var allting värt det? Absolut!! Jag skulle lätt kunna göra om det igen!! Det är det mest fantastiska jag upplevt! Men då hoppas jag på att slippa halsbrännan..;0)







Bilder på lillkillen några timmar gammal!!

Kommentarer
Postat av: Stina

Va kul att du snodde listan =) Alltis roligt att läsa om andra, hehe. Här går allt bara bra,hon är så snäll så vi är bortskämda. Hur går det med eran sötnos då? Ni verkar oxå haft tur att få en snällis.

Postat av: Therese

Oh my, ser att jag missat hur mcket som helst. GRATTIS förresten. Noah, superfint namn!

2008-08-19 @ 08:32:19
URL: http://mammis.webblogg.se/
Postat av: therese

Roligt att läsa listan nu tror jag oxå att jag kommer att klara detta galant jag måste det faaan vad nervös jag börjar bli suck...kram

2008-08-21 @ 11:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback