Plättar

Jämt när jag blir sjuk får jag ett sug efter plättar/pannkakor, och idag var inget undantag! Så jag skickade iväg min älskling till ICA för att köpa mjölk och sen blev de plättar med grädde, hallonsylt och färska skogsblåbär!! De e såå jävla gott så man kan äta hur mycket som helst!! Åt blåbär med mjölk hos mamma igår, de kändes som man flög 15 år bak i tiden... Jag åt alltid blåbär med mjölk när jag var liten, helst frysta skulle dom vara..Mormors frys var alltid full med blåbär... Varför går man inte ut i skogen och plockar för??

Å å  v a  h ä r l i g t  d e  ä r  m e d  b a r n d o m s m i n n e n ! !
Undrar vad mina barn kommer få för barndomsminnen..kommer jag någonsin gå ut i skogen och plocka blåbär...kommer jag vara en bullmamma som alltid bakar bullar  så de finns i frysen..eller kommer jag vara en sån som köper allt på ICA för att de är smidigare, för att man inte har tid med annat... Hoppas hoppas hoppas verkligen att jag kommer ha tid, jag vill vara en bullmamma..


image288

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback