Update

Hösten är den årstid på året som jag gillar allra minst!! Det är bara grått och trist och regnar nästan hela tiden!! Idag har de varit en sån dag till exempel..och det medför att jag blir trött, less och orkeslös...för att bara nämna några! Så fort det är sol och blå himmel ute så mår man mycket mycket bättre!! Lite av tröttheten och allt kan säkerligen bero på att jag inte har fått in alla rutiner kring jobbet ännu...med sömnen och grejjer...och så har jag ju dessutom uppsatsen som hänger över mej..men men! De är ju bara lite mer än en månad kvar av skolan nu! Lite press på mej dock, för att göra klar uppgifterna jag har kvar!

Skulle kunna lägga mej och sova nu, men jag ska ta och kolla på Desperate först..om ja nu får...Lelle och Simon skulle visst sätta sig här och spela tv-spel efter Simons träning..drygskallar..=)

Inga planer för veckan hittills...bara jobb och uppsatsskrivande..ev så kanske de blir att man går på eftersläppet på herrmiddagen på lördag, men de e lite tveksamt just nu. Skulle vara skönt med en hemma helg också!!

Nemoplutten ska till vetrinären imorgon..han har gjort nåt med klon så han har fått en infektion..inte bra inte bra! Och deffinitivt inte en utgift vi ville ha denna månaden!!! De räcker med nya bromsar och vinterdäck! Plus att vi ska på Winnerbäck 21 nov..o då behövs de boende som även de kostar...åå va de e roligt med utgifter...eller så inte!! Å jag tänker inte ha ågren för att jag handlade i Helsingborg. Jag behövde kläder och pengarna hade ja faktiskt fått..=) Tackar vet ja Göranssonska!!

Snart är det 11 nov..då har vi klarat en månad på vårt kontrakt!! Nice nice!! Måste ta mej ut o promenera bara..inte riktigt lika niiice...speciellt inte när de är sånt här väder!!

Usch va långt de blev nu...hoppas ni orkade läsa!!

Puss puss!!

image329

Sånt här väder ska det vara på hösten!!
Bilden är tagen vid Annas jobb 2/11!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ska jag va klok nu då när jag läst allt om kroppen... vi blir tröttare på hösten eftersom det är mörkare mer tid av dygnet.. när det är mörkare så stimuleras mer melatoninutsöndring och melatonin gör att vi blir tröttare.. (melatonin reglerar sömnen och kroppens biologiska rytm) därför om du vill komma i balans, så ska du försöka utsätta dig själv för mer ljus (fr lampor å så)) på morgonkvisten så blir du piggare och på kvällen tvärtom.. eftersom mörkret stimulerar melatoninutsöndringen... och det är nå grejjer i ögonen som får in uppg. om det mörkt/ljust runtomkring dig... allt är bara en röra just nu :)

Postat av: Sandra

vi blir tröttare av ju mer melatonin som stimulerats..

2007-11-07 @ 18:48:54
URL: http://sandra1986.blogg.se
Postat av: Mia

Jag tänkte protestera lite om att hösten är den värsta årstiden, jag älskar hösten! Och allra mest när den ser ut som på kortet =) Men det är ju det, det där gråa, daskiga är inte så kul eller vackert.. Fast det kan vara mysigt med regn och rusk med =) Krya på dig!!

2007-11-09 @ 21:25:23
URL: http://mija83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback