Torsdagstankar

Sådär ja, då har vi vart ute på en kvällsprommis då! Härligt värre, och min huvudvärk som jag hade försvann!! Synd bara att de va lite väl kallt..men men...massa kläder på så går de också! MEN jag vill ha sommar NU!!

Har jobbat idag..stått heeela dagen så jag är helt slut i ben och rygg..så kom jag fram till att det superschema som jag fått över sommaren och är jättenöjd med, typ bara kommer infatta stående arbetsmoment!! SUCK!! Jaja, jag får ta och leta mig ett par vettiga skor så jag inte får så ont i ben, fötter och rygg..Oj oj, va mycket jobbgnäll ni kommer få höra i sommar..;0) Men de finns glädjestunder också!! Oftast när de kommer barn..;0)

I går kom en man i 35-40 års åldern och handlade av mig, med sig hade han sin dotter...medan mannen betalade ställde sig dottern och fipplade med en rulle påsar i slutet av kassan.
Pappan: Du kan ge mig en sån fryspåse..
Dottern: Va? Vadå?
Pappan: En sån fryspåse som du håller i.
Tjejen drar loss en fryspåse och går fram till sin pappa varpå hon säger..: är de här en fryspåse?!??!
Pappan: Jaa, de e de svarar han medan han småskrattar lite
Dottern: Meen...den är ju inte kall alls ju!
Haha, både jag och pappan började skratta och tjejen förstod inte nånting...såå söööt!! Hon trodde att när de hette fryspåse så skulle den vara kall också, för det är det ju i frysen...
Mm de här känner man igen..förförståelse o grejjer..har man läst mycket om i skolan..=)

Så nog finns de en del ljusa stunder på mitt jobb med!

Imorrn blir de till att tömma lägenheten..blev aldrig av idag..orkade inte, så nu får de bli imorrn istället.. då ska vi köra hårt!

Jaa jag höll ju på att glömma berätta att jag har invigt ugnen idag..har bakat en Rabarber och Jordgubbspaj! den blev sååå smaskig!!

Nu e de inte lång tid kvar tills de blir Karlskrona!!! Ååå va de ska bli underbart!! Först blir vi där ons-sön, sen blir de Åmål/Köpmannebro och sen Norge... såå underbart härligt!! Längtar!! Massa mys me La Familia! =)

Men nu ska vi påbörja myset lite..blir film, lite mer paj och poppisar..=)

Pussar o Kramar!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Mitt fredagsmys blir att hänga på akuten och ta hand om trasiga hjärtan och fyllon *grattis till mig*, jobbar hela långa helgen, men imorgon lördag blir det ialla fall fest!! Anders e på svensexa i Åre så jag har föräldrafritt eller sambofritt eller vad man kallar de för *flinar*....... Ha en toppenhelg å ta hand om gubben å hunden, puss påre!

2007-06-15 @ 13:00:06
Postat av: Cissi

Tack för pajen!!! Smaskens-god var den :-) kram

Postat av: Sophy

Malin: Jaa de låter ju verkligen inte som fredagsmys direkt!! Men hoppas
du trivs på nya jobbet ialla fall!! =) Så de blir fest för dej imorrn..Kul!! Själv blir de bara lungt!! Vi löär styra upp en fest snart vi också!!
Cissi: Härligt att den smakade !=)

2007-06-16 @ 00:34:16
URL: http://sophy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback