Norge!

Tänkte jag skulle ta och ge er lite underbart härliga bilder från vår fjälltur i Norge. Vi var i Maurvangen. Det ligger vid Bessheim, och berget som vi klättrade på hette Knutshøi och låg1570 meter över havet..det var verkligen en jättetrevlig tur, och jag trodde aldrig att jag skulle klara av det så bra som jag faktiskt gjorde..men man fick sig en och annan adrenalinkick kan ja tala om!! Men vi hade de underbart och jag är verkligen skyldiga svärföräldrarna ett stort stort TUSEN TAKK!! för allt! =)

        

Dom var en fantastisk natur i Norge, så vackert!
Det är inte ofta man ser snö i juli inte!

image197

  

Här är "vårt" berg, dessa foton är tagna från bilvägen och ser inte mycket ut för världen men vänta bara..=0)


image204

Redo för vandring!

     

Nu ser de inte så lite ut för världen längre!

     

Här var det dax för första fika-pausen och Simon lyckades ju självklart hitta lite snö och leka i

  

Scott och...

      

..Nemo var ju också med och vandrade, och dom var så otroligt duktiga!

        image219

      
  

Yes!! Jag kom upp för de brantaste!! De firade vi med Aquavit!!

image223

Fikapaus igen..=)

     
image229

Fina bilder från högsta punkten på berget!

image230

Uppepå där gick vi!! Jisses så högt de va!

image231

De söta underbara personerna som gjorde detta möjligt!!

image232


        

Huggisen, fåren, ripan och kranken..

I Norge finns en hel del olika djur.. det här var bara några av de vi fick se. Vi hann även med att få se kossor som parade sig eller försökte para sig, det såg mer ut som att tjuren våldtog kossan (förökning i Bregott-fabriken), kossor som blockerade vägen för oss (trafikstockning i Bregott-fabriken), får som låg utefter vägkanten, de var såå nära att jag hade kört på dom, dom bara låg där på kanten på en 90-väg..helt kokos.. sen strax efter dök de upp en älg också som stod och åt i godan ro!

Som avslutning kan jag tillägga att det är inte nån barnlek att köra bil i Norge..okej på ditvägen när det inte var så mycket trafik gick de snabbt..de var plattan i mattan från Ellen då..men på hemvägen låg alla verkligen mellan 60 och 80...jisses norrmän, har ni ett ägg under gaspedalen eller!! Gaah!!

Men hur som var de en fantastisk upplevelse med ett härligt sällskap!! TACK igen!

image237

Yes, I DID IT!! 9.5 timme var vi ute, och jag klarade det! Såå stolt var jag! =)
Synd bara att jag inte hade telefonen, som har inbygd stegräknare på mig, för de hade vart intressant och sett hur långt vi gick egentligen..men en hel del steg blev de allt!!

Fler bilder kommer att finnas på bilddagboken, om ni orkar se några fler..
Nu är det sängen, för imorrn bitti klockan 7.30 ska de bakas på jobbet! Suck, fy och blä!

Nattinatti på er!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Underbara bilder!! Kan tro att det var härligt där =)

Postat av: Karro

Åh, jag vill också vandra!

2007-07-05 @ 21:30:36
URL: http://karolinaakerblom.blogspot.com
Postat av: Cissi

Härliga bilder! jag vill oxå vandra!!

2007-07-07 @ 18:34:46
URL: http://cissie.blogg.se
Postat av: therese

Härliga bilder! Superkul o se vad Simon och hans flickvän pysslar med=) Hoppas ni har det bra!

2007-07-11 @ 12:43:02
URL: http://tje1984.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback