Längesedan

Jisses så dålig jag har varit på att uppdatera på sistone!! Men jag har haft fullt upp...de har vart jobb hela tiden, eller så har ja vart för trött att uppdatera helt enkelt!! Men en hel del har de lyckats hända ialla fall..

I måndags kommer jag inte ihåg riktigt vad jag gjorde, mer än att jag jobbade 6.30-14.15, kan nog ha vart ner på stan en sväng..

I tisdags åkte jag ialla fall till Stockholm med Helena, Anna och Petra och Emma från Umeå, två tjejer som Anna har pluggat med! Målet var Allsång på Skansen! De va riktigt trevligt, dels hade jag inte träffat Emma och Petra på jättelänge och sen fick ja ju umgås lite mer med Anna innan hon åkte tillbaks till Helsingborg!! å så fick ja umgås med Helena också såklart!! Vi hade jättetrevligt ialla fall, och vi lyckades smaska i oss en drink på Fridays också..förhoppningsvis kommer de bilder på dessa senare!! Tyvärr skulle ja jobba 6.30 på onsdag morgon, så de va bara att köra hem efter allsången..

I onsdags var de alltså jobb först, 6.30-15.15. Sen var de hem och fräscha upp sig lite och sen kom de hit en massa vänner...helena, cissi, toni, matte, anna, johan, jessica gabriel o s¨jag och Simon..de blev nån öl här hemma, och sen gick vi till Tant Grön och drack nån till öl och åt nachos!! Klockan 21 gick jag Helena och Cissi o kikade på Andreas Johnson! Han va kanon!!!! Sen blev tillbaka till Tant Grön tills dom stängde, då följde jag o Simon med Cissi o Toni hem och grillade korv..=) Sen tyckte jag att de var dax att gå hem med tanke på att jag även på torsdagen skulle börja jobba 6.30!!

Torsdan kom ja till jobbet 6.30...gick ut och skulle baka och möttes av kaos!! Dom skulle ta bort golvet på vissa ställen i butiken där vi bygger om, och de va verkligen inte ett trevligt ljud.. de blev huvudvärk hela dagen!! De var verkligen så högt att de inte gick o prata med varann och det var en ren helvetesdag!! Inte nog med de, så kom jag inte därifrån förräns 16.50, fast ja skulle sluta 15.15... min kassachef gick hem vid 14...och kvar fanns jag och sommarjobbare..och såklart ska allt strula då..först regnade de in, sen blev de strömavbrott i förbutiken och så pajjade ju såklart en kassa också...dessutom skulle ja hinna med å ta hand om tidningarna!! Jaa fy faan vilken jävla dag!! Var grinfärdig när ja kom hem, och hade verkligen inte lust med nånting..Men simon hade åkte till Lelle och Linda i Rullsand och tyckte att ja skulle komma dit, så valet stod mellan att åka dit och umgås eller stanna hemma och gråta mig till sömns pga helvetesdagen.. jag valde att åka dit!! Kom hem igen vid ett, och upp och jobba 7,30 i fredags...snacka om att man har haft fullt upp den här veckan förstår inte att ja lever...!! På fredagkväll var vi hembjudna till Cissi och Toni på mat...vi fick entrecoté, klyftpotatis, bea och sallad..och så vin o dooleys.. Spelade Alfapet och Pratmakarna..(de lag som jag var i vann hela tiden, jag örlorade bara en gång och de var när jag var med Toni! Haha! =) =) ..När klockan var 05,00 kom vi på att vi kanske borde gå hem..så halv 6 på morgonen..den tiden ja har gått upp hela veckan,. blev de sängen!! sov till halv 2, in i duschen och fixade till mig,för att sedan åka till Sandviken..hämta upp moster Lotta och så hem till mamsens hus och förpartaja lite innan de var dax för Högbo och P E R  G E S S L E ! ! ! ! Va riktigt riktigt bra tycker jag!! jag bara älskar honom!! Skulle lätt gå på hans konsert igen!! Var tänkt att vi skulle gå ut efteråt..men vi såg ut som dränkta katter, så vi åkte hemåt istället... vilket var ganska skönt så här dan efter, eftersom maninte varit  bakis!

Dagen idag har jag tillbringat med att klippa gräset hos mamma, städa hemma hos henne tills hon kommer hem och sen hem till Lotta och laga Lasagne åt dom..sååå gott!! Sen blev de en film innan vi åkte hem till Gävle igen!!

Och här sitter jag nu i en nedsläckt lägenhet, och Simon jobbar natt!! Har suttit en full jävla gubbe i trappen sen Simon åkte, han har hostat som fan, så de e väl spyor i hela trappen misstänker jag.. Vi, och tydligen fyra till ringde polisen, så dom var här för en stund sen, men då hade han såklart rört på sig och gått nån annanstans..de e ju typsikt!!! Å snacka om sega poliserna är på att komma alltså... jisses!!

Aja, nu fick ni ett långt inlägg..men de va ju en hel veckas update så!! =)

Imorrn e de jobb som gäller igen, och på onsdag kommer Hanna hit!!!! Jippey!!

Pussar o Kramar

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, vilken vecka! =) Blir glad att jag inte jobbar när jag läser om din hellday! Vet precis hur det är! Men nu har du väl förhoppningsvis haft din värsta jobbdag! ;) Åh, vad kul att klippa gräs! Det är sommar det! Ska jag göra när jag kommer hem, dra på mig pappas radiohörselskydd, lyssna på p3-Dokumentär och gå efter gräsklipparen, och sen slänga sig i poolen eller i Färssjön, jeej! Hmm. jag tror att du är förföljd av fyllgubbar jag, äeller är det kanske samma som har blivit utslängd från Sjätte och flyttat till där ni bor nu, vore väl härligt?? ;) Hehe! Hoppas du får en likadan rolig vecka, men lite lugnare på jobbet nästa vecka! =) Kramkram!

Postat av: amelie

åh vad skoj med stockholm!

2007-07-16 @ 10:09:30
URL: http://couleur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback