Studentski Åre!

(långt, så läs på egen risk =0))


Jahaja, då var man hemma då…och det kanske är dags för att uppdatera litegrann om Åre! Finns nog rätt mycket att skriva om egentligen, men tyvärr är det mycket som jag inte kan skriva ner här, av vissa anledningar..fast i och för sig, de blir ju egentligen lite fel..jag borde ju ändå kunna skriva mina tankar..egentligen…meeen.. jag låter väl bli den här gången..bloggen ställer tydligen till saker för både den ena och den andra.. men men what ever, inte mitt fel!

 

Man har fått otroligt många oförglömliga minnen under de här dagarna och tack och lov många mer positiva än negativa! Massor med nya vänner och det känns såå kul.. sen har man sett de rätta sidorna hos vissa, vilket är mindre kul.. men that´s life..

 

Bussresan ner var väl inte den roligaste direkt..vi åkte från Gävle 01.15 natten mellan lördag och söndag. Och jag hade hoppats på att kunna sova på vägen ner, filten var med och kudden var med.. men tyvärr var inte turen med mig.. fick inte fälla ner mitt ryggstöd och alla vet väl hur drygt de är att sitta rakt upp och ner och försöka sova.. fick till en liten sovställningen efter en stund..så jag slumrade ett tag ialla fall. Vaknade dock med sockerdricka och kramp i båda benen..haha inte kul!! =)
Halv 9 på söndagsmorgonen var vi framme, och då var de dags för första ölen..haha! Jaa för er som inte känner mig, så de är gott med öl..=) Sen gjorde vi oss i ordning, tjaffsade om sängplatsen, fixade fickpluntan och gav oss iväg till bussen..! Med hela magen fylld av ångest stod jag vid backen! JAG som har åkt skidor en gång förr! Och vart hamnade man då, joo 6 stols liften upp till röda backen!! Höjdrädd som ja e, eller höjdrädd e ja väl inte egentligen, men rädd för att liften ska pajja och jag ramlar ner gjorde att jag hade ångest över lifter, ångest över att kliva av, OCH när jag väl kommer av, fick ja ångest för att komma ner!!! Fyyy faaan vilken brant!! Som tur e hade jag min älskling vid min sida heeeela vägen ner! Förutom de gånger jag drog med mej honom i fallet…fast han var ju vid min sida då med..haha!! Första vurpan efter en meter va dock rätt snygg! Jag ramlade, och fick inte stopp på mej själv, så i farten drog jag med mig Simon, som inte heller fick stopp på sig själv..haha ! Ja de kanske inte låter så kul.. men Maria, Fredde o Anders som såg allt, fick sig ett gott skratt ialla fall!! Det är inte kul att vara i en backe, som är brant som, jaa jag vet inte vad ja ska jämföra med, o så ser man inte slutet av den.. Benen värkte, jag surade, och skakade och ville egentligen bara sätta mej ner och grina och ge upp! Men eftersom jag vet hur gärna Simon ville åka ”på riktigt” och ändå stog där med mig i backen och peppade mig så kunde jag varken vara förbannad eller nåt, så jag bet ihop och tog mig ner. Men jag kan säga att han han lämnat mig, som jag förövrigt bad honom att göra, hade dom nog fått hämtat mig med skoter, för då hade ja satt mig ner och grinat nånstans! Efter ungefär 2 timmar !!!!!! och jag skojar inte, var jag nere på fast backe igen! Då vart de en värmestuga, en öl och minttu.. sen fick faktiskt Maria, Inkan och Linda med mig upp en gång till, men då stannade vi där den blå backen började, och därifrån gick de lite lättare att ta sig ner! Sen bar de av till AFTER SKI på Bygget!! Jädrar va vi röjjde.. Alla var i stort sett där, och vi drack öl, masserade våra onda fötter, och sjöng med Marmelad!! Kul som sjutton var de! Sen blev de taxi hem, vinglade in i vår stuga, alla i min stuga åkte hem tidigare.. så jag kom invinglandes vid halvsju tiden, halvdyng..haha.. så åt vi tacos och duscha.. spela lite poker, och sen tog vi oss bort till Tobbe & co feststuga nummer 1! Vi stannade dock hemma från krogen den här kvällen och jag, Simon, Söder, Inkan och Linda hamnade i bastun istället, och fylla nummer 2 var ett faktum..haha!! Jag Simon och Söder körde även en sväng i jacuzzin…Sen vart de sängen!

 

Under söndagen kom jag, Inkan, Emma, Linda och Rosette (sorry me stavningen) fram till att vi skulle stanna vid backarna vid Björnen och åka blå backar. Så vi tog med oss picknick och åkte dit! Medan Maria, Simon och Becker åkte de svåra backarna..=) Fredde, Anders och Anders däremot låg hemma med baksmälla och tog sig inte ut från stugan! Vid Björnen var de lite smidigare backar, och vi hade grymt kul! Inte en endaste vurpa gjorde jag..och jag var såå stolt och nöjd!! Tyvärr så åkte jag med Simon, Becker, Maria dagen efter och då hamnade jag återigen i röd backe, så de vart ett åk, sen gav jag upp.. De är inte kul att åka i de branta backarna, hellre vill ja ha ett flyt i åket.. Hur som så efter våran tjejtur i Björnen, åkte vi hem och bastade! Grymt skönt lär ja säga! Vi tog bastun framför afterskin och de var jävligt skönt! Sen var de bara hemma o snygga till sig, o så var de fest!! Målet för kvällen var tyvärr, Country Club! Fick stå i kö i typ 1.5 timme, och de var sååå iskallt.. Stog o babblade med massa norrmän i kön, dom e så jävla roliga alltså..sköna härliga människor..=) Tyvärr så var det inte alls kul där inne, tycker jag, men jag antar att de hade o göra med att ja frusit så himla mycket, och så var de inte riktigt min musiksmak heller.. Men sen vart de Max och hem och försöka sig på att sova. Vilket gick sådär med tanke på att vårt kollektiv sov på dagarna och var vakna på nätterna..

 

Tredje dan var d backen igen, med Simon, Maria och Becker då, och de vart ett åk, sen gav ja upp.. fick lite god mat och glögg i backen och sen satt jag mig i värmestugan. De andra gav upp rätt fort de också, så istället tog vi en fika med Leijon och efter det åkte vi hem och satt oss i bastun! Ett tag var de bara jag, Maria Simon och Becker där och jävlar va kul vi hade! Badade snö o snackade skit! Sen åt vi å så var d fest igen!! Den här gången skulle vi på Dippan, men fyy i helvete vilket jävla ställe! Synd att jag inte är skribent eller äger en tidning eller nåt, för då hade alla fått veta hur jävliga dom var där. Folk klämdes i kön, kunde in andas o grejjer, jag vart så illa knuffad så att jag slog svanskotan, och vakterna tycker vi är dumma i huvudet och ska gå hem.. när fler tjejer inte kunde andas skyllde vakterna på att det var våra kompisar och att vi försökte med en konspiration.. Ja de e de mest jävla sjuka jag har vart med om nån gång! Ambulansen fick komma och hämta en tjej som inte fick luft också och vakterna brydde sig fortfarande inte.. de va inte deras sak tyckte dom…utan blev man klämd, då var d väl bara att gå ur kön då!! Vilka jävla fiaskon…hoppas för faan att skistar gör som dom sa och slutar rekommendera det stället!! Hur som slutade de med att jag tog en taxi hem, för det var ändå inte någon idé att försöka svänga sina lurviga med en svanskota som värkte.. Väl hemma hade pojkarna vaknat till liv, och Maria hade åkte hem tidigare, så vi körde en pokeromgång innan vi gjorde natt..

 

Fjärde dan tog jag de bara lugnt på dan, vågade mig inte ut i backen eftersom jag fortfarande var lite öm i svanskotan. Så jag låg hemma och kollade på film, medan Simon, Becker, Anders, Fredde och Maria var ute i backen och åkte! Lagom till Afterskin började tog jag bussen med Hanna och Johanna och åkte till Bygget!! Sen var de bara att börja  festa och sjunga till Marmelad igen!! Så jävla kul!! Kvällen slutade också på Bygget och vi hade skitkul ända tills vi kom hem igen! Hade med mig Hanna, Johanna, Räkan, Emma och Backe hem och tydligen gick ju inte de vägen att nån annan i vår stuga skulle ha efterfest.. så efter att ha fått tagit emot lite gliringar gav dom upp och gick hem.. väl förståligt! Själv gick jag o la mig, och stackars Becker fick höra mycket han..haha…

 

Vårt boende i Karolinen kan ja då inte rekommendera. Grinigare receptionist får man leta efter, och otrevlig som faan var han dessutom.. Fyy fuck!! Ingen spis, ingen ugn, ingen dammsugare, inget värmeskåp till pjäxor och kläder, ingenstans att ställa skidor, och dessutom vatten som både luktade och smakade avlopp… vilket hela våran stuga gjorde! Näe fy fan, aldrig mer Karolinen ialla fall!! O ni som funderat på att åka och bo där, lita inte på bilder på nätet!! Tittar man på dem så ser de verkligen ut som lyx, men ja lovar! De var verkligen inte lyx!!

 

Sen var de slut på resan och dags att åka hem! Jag har haft nå grymt kul, förutom att ALLT vad gäller boendet hade kunnat vart bättre.. Vissa människor fungerar helt enkelt inte ihop, och vad gäller vår stuga fungerade vissa bättre ihop med varandra än vad andra gjorde. Men sånt e livet!

 

Skönt att vara hemma e de nu, men ändå saknar jag gemenskapen! Har haft så kul, och fått ännu mer kompis nu än innan jag åkte! Vi har redan planerat nästa års resa..haha!!

  

Blir så less på människor som inte kan vara ärliga, och som inte kan stå för vad de tycker, tänker och framförallt gör!

  Tack alla som gjorde resan oförglömlig och tack Tobias som har panerat och fixat!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Lät ju som en helt okej vecka det där! =) Tycker du var väldigt duktig som över huvud taget tog dig ner självmant i de svåra backarna jag! Hua jag hade inte ens åkt upp jag =)

2007-01-28 @ 21:51:58
Postat av: Sophy

Haha, jo lite stolt lär ja ju säga att ja e..=0) men usch va ont d gjorde i ben o fötter!!

Postat av: Marie

Rolig läsning sophy =) all cred. till dig som verkligen tog dig ner från den där backen, hualigen d hade jag ALDRIG gjort!!! och dessutom inte gav upp efter det, bra jobbat.
Låter som ni haft en kanon rolig vecka, och visst är det alltid så att man upptäcker sidor hos folk man kanske både vill se o inte se när man är så tätt inpå varandra.
Kul me bilder, du ser riktigt tuff ut där i backen med din snygga utrustning =)

PUSS

2007-01-29 @ 12:14:19
Postat av: Sophy

Tack så jättemycket! Stort av dej som orka läsa hela inlägget..haha =0) Mmm men upptäcker verkligen sidor hos folk när man bor tätt inpå! Får helt enkelt unvika att bo med dom, för annars är dom ändå rätt snälla..=) Kände att eftersom ja inte kunde åka, så kunde ja ju ändå ha en schysst utrustning..hahaha!! Kram på dej!

2007-01-29 @ 15:45:48
URL: http://sophy.blogg.se
Postat av: Cissi

Det är utrustningen som gör det!! Låter som ni haft skoj, och av bilderna att döma har ni haft bra väder. Härligt! Gemenskapen när man är borta sådär är helt underbar. Så mkt roligt och härliga upplevelser. Sen har man alltid ngn att prata minnen med! Men som sagt, allt och alla kan ju inte vara på topp hela tiden. Puss

2007-01-29 @ 17:35:01
Postat av: Sophy

Mm nice va de!! Nästa år får du se till så att du också följer med!! Då är vi ju klara med skolan, så de kan ju vara ett fint avsked..=)

2007-01-29 @ 18:05:00
URL: http://sophy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback