Lång dag

Skola imorse, vilket innebar att jag var tvungen att gå upp halv åtta redan.. men de kan man ju ändå se som sovmorgon, för i vanliga fall så brukar man börja 8,15, vi har turen att börja 9,15..en timmes extra sömn..riktigt välbehövligt! Somnade faktikst snabbt igår, fast i och för sig lade ja mig inte förräns halv 2 heller... kan lova att någon har vänt på dygnet totalt..och den någon är jag! Fast Simon var värre..han låg bredvid mig å kikade på film på datorn han.. o somnade inte förräns halv 4, fyra.. då trodde han att han skulle få nåt..haha!! Kokosgubben min! =)
Skolan idag var rätt intressant faktiskt... vi lekte "fabriken" Robban mätte upp kvadrater som var 25x25 cm, Camilla klippte ut dem, Sandra vikte dem i trekanter, tre gånger, sen skulle jag mäta upp 5 cm mitt på triangelns bas och rita en "treklöver", varpå Elin kontrollmätte mitt jobb, och sedan klippte ut treklöver, Emma hade hål o dem , med en hålslag och Carolina stämplade och satte ihop fem och fem i gem.. ja, visst fattar ni jättemycket.. men det hela går ut på att vi skulle känna av litegrann hur de är att jobba i en fabrik, eller på Ericsson var de visst också rätt lika. Man satt hela tiden med samma arbetsuppgift, och jobbade på ackord.. fort skulle de gå, inge pauser osv. Vi satt och klippte och vikte o hade oss i 40 minuter och man blev både yr i skallen och fick huvudvärk.. uscha förstår inte hur stackars folk står ut, och själv klagar man när man sitter i kassan på ICA, uscha, man borde skämmas.. Givande lektion lär ja säga att det var ialla fall...

Sen vart de hem, äta och spana två avsnitt Grey´s opch sen till Sandviken o jobba! Idag var d till o me rätt så skojjigt o jobba.. bra va..=) Inge speciella händelser, men ändå helt ok..

Nu ska jag ta o skära lite ananas och äta och sen ska ja gå och sova, känner att de är dax för de nu!

Åå jag trodde att jag inte hade så mycket inplanerat i feb och mars, men nu verkar snart varje helg va bokade igen.. nu ska vi se...

♥ Lördag 17/2 Kungsberget med Malin..=) Melodifestival och fest..=)
♥ Onsdag 21/2 Poker på Kåren! (jag måste ju försvara min andra plats..=)
♥ Lördag 24/2 Ev, utgång med Maddis i Viken
♥ Lördag 3/3 Personalfest med Bowling och utgång
♥ 8-12 mars Skeikampen m Hasse och Ellen
♥ Lördag 24/3 Mias födelsedagsfest!!! ;0)
♥ Lördag 31/3 Dammiddag på Kåren!!
♥ Söndag 1/4 - Torsdag 5/4 Vemdalen med mamma, mats och co
♥ Torsdag 5/4 - till ungefär måndag 9/4 eventuellt Åre med Malin..

Jaa som sagt, ni ser ju hur det ser ut... De här är ju inte riktigt mänskligt juh.. hmm..hur ska ja lyckas hinna med allt detta! Och jag vill ju inte ta bort något heller! Och sen så har jag för mig att Hanna har pratat om födelsedagsfest också..hmm... =)

Näe nu blir de ananas, innan ja kommer på mer saker ja har planerat.. gaah!!

Pussen kramen o nattinatti!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja du har verkligen fullt upp! Men det är ju roligt när det händer en massa :-) Du kommer bli en hejare på slalom iaf! Har fortfarande inte åkt ngt i år jag, illa. Måste försöka komma iväg ngt. Vill till fjälls!! Glad alla hjärtans dag! kram

Postat av: Anonym

Oj du har då fullt upp :) skoj! Dela gärna me dig lite till mig, d är alldeles för lugnt just nu :P Kramen

2007-02-16 @ 13:00:03
Postat av: Johanna

D där sista var från mig :) namnet försvann visst.

2007-02-16 @ 13:01:30
URL: http://johannastigson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback