Juldagen

Igår var det Julafton!! Fast de behövs väl knappast berättas för det antar jag att alla vet..haha..=) Gårdagen blev ialla fall riktigt lyckad! Vi har varit här i Sandviken sedan i fredags och i söndags hade vi uppesittarkväll med tomtegröt, skinkmacka, godis och bingolotto! Va riktigt mysigt! Sov rätt länge på julaftonsmorgonen och sen blev de julfrulle med skinkmacka..och sen skulle de donas lite..jag donade dock mest med mej själv, medan Simon, drömsvärsonen som han är, hjälpte mamma en massa med mat och grejjer! Sen blev de mat och Kalle Anka...fika med ris a la malta, måste på julen, kladdkaka, cheesecake, sen kom tomten och vi har nog aldrig haft så mycket julklappar som i år tror ja, jisses!! Efter de blev d fika igen, och nån timme senare ost och kex! Sen spelades de Buzz och sjöng Singstar fram till halv 3 inatt..haha..=) Vi hade ialla fall en riktigt lyckad jul, och Simon som firade sin första jul här uppe trivdes riktigt gott han också!! Så de va ju tur, eftersom jag hoppas på fler jular här hemma..=) Lite skillnad för honom som brukar fira rätt lungt..här hemma var vi 18 personer under julklappsutdelningen!! En riktig toppen tomte hade vi hittat också!!! Haha! Så klockren! Dessutom så kom han med riktigt bra julklappar! Bland annat en Dammsugare, en digitalkamera, 2 singstar spel, en bok, Quick Grill och en massa massa mera!! Tack alla för ytterligare en toppenjul!!! Jag älskar min "mamma"släkt!!!

Idag har jag vart riktigt trött...somnade ju kanske vid halv 4 inatt..så de märktes idag..har inte gjort så mycket..har sminkat Anna inför hennes partaj ikväll!! Hon måste ju vara snygg bruden när hon ska ut i metropolen Sandviken..;0) och så har vi varit till mormor och fått fika...Brulépudding! Åå de e så gott! Och de e riktig juldags-efterätt-hos-mormor!! Sen körde jag och Linda hem Simon till Gävle..han skulle på pubrunda med Lelle och Johan och jag tillbringade kvällen tillsammans med Anna och Helena...åtminstone fram tills dom skulle till krogen! Då körde jag ner dom och sen hem till mamma igen, fick i mej lite mat, och nu ligger jag i sängen och ska sussa för natten!! Orkar inte köra hem till Gävle, så Simon får klara sig utan mej inatt...hur de nu ska gå..haha! =)

Puss O Kram och hoppas ni alla har haft en lika underbar jul som jag har haft!!

Älskar dig Simon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback