Gott nytt 2013!

Nytt år, nya möjligheter!
2012 blev inte riktigt som jag hade hoppats och jag är helt klart redo för ett nytt år. Jag lämnar nu 2012 och ser verkligen framemot vad 2013 har att komma med!
2012 har gått både upp och ner men jag tänker inte sammanfatta det nåt specíellt faktiskt.
 
Slutet av 2012 var top notch! Fantastiskt! Vi tillbringade julen tillsammans med tjocka släkten i Sandviken. Jag älskar dom människorna och de betyder otroligt mycket för mig! Jag tycker det är stort att vi fortfarande, trots att vi barn är vuxna med egna familjer, fortfarande firar julen tillsammans!! 21 styckna var vi när tomten kom! Samma människor som var med när jag var liten! Julen är speciell för mig och jag har starka traditioner, jag vet att det är både på gott och på ont. Men minnena jag har av mina jular är bara kärlek, glädje och lycka och det är speciellt =)
 
På juldagen samlades vi hemma hos Lotta och Niclas för Porterstek och trevligt umgänge igen!
På annandagen begav vi oss av västerut för att tillbringa en vecka i Tomteskogen hos farfar och farmor Ellen!! Mer kvalitetstid och mysigt umgänge!! Välbehövlig tid i skogen! Jag älskar att vara där...ingen stress och press och man kan bara vara!! Vi mös, åt, drack, shoppade, åkte spark, spelade spel, gav tomten gröt, lagade mat över öppen eld m.m. Vi hade fantastiska dagar helt enkelt och jag är mycket tacksam över att vi har möjligheten att åka dit och återhämta oss titt som tätt! Vi hann även med att tillbringa en dag i Åmål hos farmor och Tryggve. Där fick vi god mat och mös massor, om så bara för en kort stund den här gången.
 
Efter en del funderingar kring nyårsafton, en hektiskt höst gjorde att jag inte hade någon ork eller motivation till att rodda en nyårsfest i år, bestämde vi oss för att stanna i skogen och fira nyår med Hasse och Ellen och det ångrar vi inte en sekund! Vi hade en underbar nyårsafton! Lugn och mysig, precis som vi önskade! Och även kul att fira in det nya året med familjen!! Vi fick fantastiskt (det ordet finns med några gånger i detta inlägg haha) god mat!! Till förrätt åt vi vänerlöjroms toast!! Ååå sååå gott!!! Till huvudrätt åt vi svensk(!) hummer, krabbklor och havskräftstjärtar!! Jag som ääälskar skaldjur var verkligen i Himmelriket!! Sååå underbart gott!! Till efterrätt fick vi flarn med hallongrädde! Yammie!! Vår nyårsafton hade inte kunnat slutat bättre!! Tolvslaget firade vi med tomtebloss och Noah höll sig vaken till 01.00!! Tack för att vi fick fira nyår med er!!
 
 
 
När vi kom hem från Värmlandsskogen hade vi turen att få besök från Finspång! Hanna, Erik, Alva och Wilma kom på besök!! Alltid lika roligt att umgås och vi har lekt, myst, busat, shoppat, varit på Skridskodisco m.m. Tyvärr ses vi inte så ofta, men vi har det såå trevligt när vi väl ses och vi hoppas att vi ses snart igen!!
 
Noah och Wilma!
 
Mycket familj och kvaltitetstid har det varit det här jullovet och det slutar inte här!! Igår hade vi den årliga julgransplundringen (en vecka för tidigt eftersom vi är bortbjudna nästa helg, men sååå glad jag är över att slippa granen nu haha=) Simon gjorde som alltid ärtsoppa och till det dracks det punsch! Vår skara som första gången bestod av 6-7 personer var igår uppe i 21 personer!!! 16 vuxna och 5 barn!! 2 tillkom efter maten =) Så vi var 18 vuxna och 5 barn!! Alla våra underbara fina vänner var här, Noahs kompisar och vår familj/släkt!! Med risk för att vara tjatig så ääälskar jag dessa kvällar/nätter!! Vi har de bästa familjerna och vännerna som man kan ha och det är så roligt att vi har det så kul tillsammans!! Alla gillar att träffas och vi har sommarfester, kryssningar m.m. tillsammans! Alla är inte lika lyckligt lottade som mig så jag är väldigt väldigt glad över att ha den här förmånen!!
 
Så även om 2012 kanske inte var det bästa året, så har det varit helt fantastiskt om man ser till umgänge!! Och 2013 ser ut att bli minst lika bra på den fronten!!
Jag älskar er och jag hoppas att ni alla vet hur mycket ni betyder för mig/oss!!!
Ingen nämnd ingen glömde!!
 
Jaa, detta blev minsann lite längre än jag hade räknat med!!
Nyårslöfte!? Nja, inget löfte alls faktiskt!
Jag har bara massa önskningar och löften jag har lovat mig själv i år! =)
 
 
Gott nytt 2013 önskar jag er!
 

Kommentarer
Postat av: Ellen Stensrud och Hans Forslund

Tack för att ni kom och ville stanna så länge hos oss i Värmlands skogen !! men så har vi ju också en rikgtig tomte på logen vi :-) Vet du om Noah har berättat något på dagis om tomten som åt all gröten på logen,sov på en filt, och glömde mössan där fast det var så kallt??

2013-02-14 @ 15:09:29
Postat av: Sophy

Hej Ellen!!
Nog för att tomten bor på logen, men vi älskar att vara hos er i Värmlandsskogen! Så tack för att vi fick vara där så länge =)
Jaa, Noah berättade om tomten första dagen han kom tillbaka..Vi berättade vart vi hade varit och han talade om att tomten brukar sova i farfars loge! Han berättade också att han hade gett tomten gröt och att tomten hade glömt luvan och att han hade lämnat ett paket osv =) Så det vet nog hela dagis om haha =)
Nu har ni startat en tradition som gör att vi måste vara hos er varje Annandags jul =) =) Men det är vi så gärna =)

2013-02-20 @ 09:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback