Slut på semestern

Semestern är över och jag har börjat jobba igen!! Men vilken semester sedan!! Jag är fortfarande lyrisk över att vi har haft en sådan härlig och skön sommar!! Det är underbart att vi har umgåtts så mycket med våra fina vänner som man kanske inte kan träffa så mycket annars när man arbetar!! Vi har gjort massor av saker, men korta och ganska billiga utflykter! Mycket grillning och god mat och en hel massa dryck!! Det har lämnat sina spår också, så invägningen på söndag blir inte trevlig, MEN det har varit VÄRT VARENDA PLUSKILO!!!

Det som jag har insett med den här sommaren är att man inte behöver ha varje dag uppbokade i förväg, för att det ska bli en bra sommar!! Sen kan man ju tacka vädret också, hade de inte varit för toppenvädret som varit kanske jag hade känt en annan sak..men nu har vi grillat med vänner ute i stugan, firat en trevlig midsommar, åkt en massa båt i finväder och badat, tagit en miniutflykt till Leksand och en miniutflykt till Stockholms skärgård, en liten längre tur upp till Umeå sen har vi haft turen att få bo i mammas hus i hela tre veckor!, det enda som inte riktigt gick som jag ville var att vi missade Franks 30-års fest!! Det var en riktig miss i planeringen och jag grämer mig fortfarande litegrann över det! Men vi får ta igen det en annan gång! =) Mycket saker har vi hunnit med helt enkelt!!

Jag har även insett hur otroligt bra vi har det!! Vi har två ordentliga jobb, vi har lånelöfte på hus och en stabil ekonomi som gör att vi kan leva gott och göra det som faller oss in för dagen! Vi kan grilla och bjuda våra vänner på mat varje dag om vi så vill!! Vi kan leva och njuta!! Trots en sådan händelserik semester, är inte hålen i plånboken för stora...och det är skönt!

Nu är jag tillbaka på jobbet igen, och det går riktigt bra! Visst är man tröttare än vanligt, och det är lite småsegt när det är så lite barn och jag dessutom inte är på mitt egna ställe! Men det går ändå riktigt bra!! Men jag ser framemot nästa vecka då jag är tillbaka på "mitt ställe" igen!!

För någon timme sedan åkte Simon iväg till Norge tillsammans med Niclas och Frank! Dom ska dit för att fiska en massa och kommer hem igen på måndagkväll!! Många ensamma dagar, men nog ska det väl gå att fylla dom med lite trevligheter! Jag hoppas ialla fall att dom får en riktigt trevlig resa och slipper regn!!

Nu är det dags för mig att slänga in handduken!!
God Natt

Sol och god dricka, det räcker för att det ska bli en succésommar! =)

Noahs 2-års dag!

Vår älskade lilla busunge fyllde ju två år i tisdags!
Eftersom det är mitt i semestern och många inte är hemma, så blev inte något kalas på hans födelsedag. Istället bestämde vi oss för att åka ner och fira dagen i skärgården tillsammans med "Mommo" och "Matt".
Vi tog bilen ner till Ljusterö och där blev vi upphämtade av mamsen och Matte! Sen åkte vi en behaglig och trevlig tur till Vaxholm! Där blev det en födelsedagslunch i form av korv och pommes m. "toola" (Cola) och sen fick Noah gå in i leksaksaffären och välja en leksak han vill ha! =)

Efter Vaxholm gick färden vidare mot Finnhamn! Där hade vi bokat en mysig liten stuga som vi skulle tillbringa natten i! På eftermiddagen och kvällen badade vi, fikade tårta, grillade och gick runt och kikade på ön! Födelsedagsbarnet slockade i vagnen och sov sedan hela natten i vår stuga!! Både vi och Noah hade en kanondag! Och jag är säker på att han är nöjd med sin födelsedag! Den absolut bästa presenten var nog att få träffa mormor efter två veckor!! Det är mormor som är nummer 1 och han släppte henne inte under dessa två dagar!!

Nu ska det planeras för ett släktkalas här hemma och sen ska ju grabben ha ett barnkalas också!! =)

Det var en trött kille som väcktes med sång och paket på morgonen!

Men glad blev han när han såg att det både var en "Nunun" och en "båp" i paketet!! Lycka!! =)

Sen blev det en bilfärd på drygt 2 timmar! Då får man roa sig med en bok!

Mums vad gott! =)

Vår alldeles egna kapten! =)

Lunch i Vaxholm! Pompa och korv! Och "toola, toola, toola"

Det är jobbigt att fylla år, så en middagslur behövdes!! Skönt och  mysigt!

Världens bästa "Mommo"!

Paketöppning! Lite bilar och båtar och vattenleksaker blev det!

Inget kalas utan tårta!! Rosen hamnade snabbt på Noahs tallrik! =)

Presenten från farfar och bonusfarmor!!

Bada, bada, bada!!!

Middagen på kvällen bestod av grillat!! Yammie! (födelsedagsbarnet leker med sina bilar och båtar på golvet)

Efter maten tog vi en kvällspromenad!! Fina familjen!!

En trött liten kille! Men det ska man vara efter att ha firat sin 2 års dag!! Han somnade kort efter denna bild och sen sov han hela natten fram till 9.00! =)

Haha, ett litet utslaget barn! =)

Dagen efter blev det lite lek och bad på "stranden" innan vi åkte hem igen på kvällen!!

En mycket lyckad minisemester och vi är jätteglada för att vi fick komma ner och tillbringa Noahs födelsedag i Skärgården tillsammans med er!!

Grillat är gott!!

Igår bjöd vi "hem" (vi är ju bosatta i mammas hus nu när dom är på semester) våra fina vänner Mia, Dallas och lilla Amra på grillat!! Vi hade en mycket trevlig kväll med en massa god mat!! Vi delade på en flaska vin, för att sedan dela på ännu en, och ännu en!! =) Tre flaskor rödvin och en hel del öl gick åt under kvällen, men attans så trevligt vi hade! Vi spelade spel och snackade en massa gojja och jag och Mia hoppade inte i säng förrän klockan 03.30 inatt!! =) En superhärlig kväll som jag hoppas vi kan göra om igen om inte alltför lång tid =)

Idag på eftermiddagen kom bästa familjen Gille/Ström och besökte oss! Med sig hade dom pannkakor och efterrätt i form av en blåbärsbullekrans!! Kvällen har vi tillbringat på tu man hand och såklart har vi grillat också ikväll!! Det är ju sååå gott!! =) Om en liten stund kommer moster och Niclas över för att umgås lite med oss..kanske kan det bli nåt spel också!

Imorgon finns inga planer ännu...det är sista dagen på min semester, men jag har inte sådan ångest för det! På nåt vis känns de som att jag har haft semester hela sommaren =) Jag har helt enkelt ett fantastiskt jobb!! Men jag jobbar ju nu i 2 veckor, sen blir jag Arbetslös i 3 veckor, eftersom min anställning fortsätter igen den 1 september! Det blir som en liten extra semester =)

Jag har tänkt visa lite bilder från Noahs födelsedag också, men får ta de imorgon kanske!!

Hoppas ni alla har en lika bra sommar som vi har!!

Söta underbara barn!

Noah 2 år

GRATTIS NOAH, VÅR UNDERBARA LILLA ÄLSKLING, PÅ DIN 2-ÅRS DAG!!!
VI ÄLSKAR DIG!

Nu åker vi ner till mormor i skärgården och firar genom att åka lite båt! För Noahs del tror jag att det är bästa presenten han kommer att få, han har inte träffat mormor på 2 veckor och tjatar om henne hela tiden! Så jag tror vi kommer få en riktigt bra dag!!

♥ GRATTIS ♥

Hemåt igen...

...men en ny minisemester är redan inplanerad! Behöver jag tala om igen att jag älskar den här sommaren och våra minisemestrar och allt umgänge med våra vänner!!
Vi åker hem från Umeå om en timme ungefär, ska äta lite pannkakor först bara...sen blir det hemåt, med ett stopp i Sundsvall på Bauhaus. Eventuellt blir det något inköp till kommande huset där...parasoll och hängmattsgrejsimojs!! Sen imorgon blir det en tvättardag, innan vi på tisdag morgon åker ner till Stockholms skärgård för lite båtåkande med mor och Mats!! Fint väder är lovat, så det blir nog en trevlig tripp!! Dessutom kommer Noahs födelsedag att firas där nere!! Vi kommer att bo i en liten stuga på Finnhamn!! Kommer att bli såå mysigt!!

Älskar sommaren 2010!!

Hälsning från Ersboda, Umeå

Sent inatt kom vi fram till familjen Hägglund! En smärtfri bilfärd som Noah sov sig igenom!
Dagen idag började med en promenad till affären sen har det badats och lekt i lekparken! En lugn och skön dag!! Nu på kvällen har vi ätit god mat!! Hanna glänste med att göra en hemgjord potatissallad med färskpotatis, purjo, äpple, creme fraishe, gräddfil, gräslök och lite annat mojs, smarrigt sörrni!! Själv slog jag till på att göra Garlicbutter och en grönsallad på spenat, gurka och tomat! Sen hade vi majs och flintastek!! Yammie yammie!!

Nu är barnen i säng, eller Noah sover, Oliver sitter med mig, och Lisen ligger uppe och planen är att hon ska sova! =)
Vi vuxna ska äta jordgubbar och spela lite Phase 10!

Tog lite kort på barnen i lekparken, så varsågoda! =)

Kusinerna gungar tillsammans!

Så söta!!

Lisen, Oliver och Noah!

Hanna och Oliver

Klättringskungen!

Buselibus!

Semestertripp igen

Denna gång ska vi bege oss upp till Umeå för att hälsa på Noahs kusiner! Det är dock med lite blandade känslor, självklart ska det bli roligt att komma upp till Umeå och hälsa på, men det tråkiga är att det krockar med en 30-årsfest som vi är bjudna på! Flera vänner kommer att vara där, ute i en stuga utanför Ockelbo, skulle verkligen ha varit supertrevligt att gå på eftersom det är något man sällan upplever, men någon gång kanske det kommer nya chanser!

Håller i alla fall på att packa nu sen ska vi väl äta en liten bit mat innan vi hoppar in i bilen för avfärd, lagom till att Noah ska sova för kvällen! Känns inge bra att sitta och åka 50 mil mitt på dagen i 30 graders värme! Inte för att jag har njutit så mycket av den idag, tyvärr, men det känns ialla fall inte rätt. Så därför åker vi ikväll istället!

Jag är såå otroligt nöjd med min semester i år. Det är så skönt att bara ha kunnat "varit". Nästan inga måsten, och bara tagit dagen som det kommer...sen att det har varit kanonväder gör ju inte saken sämre. Igår var vi ute i stugan hela dagen och solade och badade. I måndags var vi på sjön i brorsans båt och solade och badad från båten. Vi bor i mammas hus och Noah kan springa runt och roa sig bäst han vill! Vi har grillat flera gånger med familjen Gille/Ström, både på Hem och Zirkongatan! Blivit ett och annat glas rosé och drink m.m. I fredags hade vi drink och grillkväll hemma hos moster och Niclas och i lördags var jag och Malin på Sexparty/tjejparty!! Så som sagt, jag njuuuter och har verkligen haft en supersemester so far! Det är så härligt att kunna umgås med vänner, eftersom det inte går så bra nu när man jobbar och har sig... så Sommaren 2010 är nog en av de bästa somrar hittills!! I´m loving it! =)

Föresten har vi varit med och budat på ett hus  också..dessvärre kom det upp i för höga summor för vår del, så det var bara att hoppa av! Nu är det väl bara och hoppas på att vår bankkvinna har rätt, hon sa att efter sommaren blir det ofta många hus till salu, för semestern brukar sluta med många skilsmässor...så sälj husen nu vettja! =)

Minisemester i Leksand!

Igår morse klockan 7.30 mötte vi upp familjen Gille/Ström för att åka iväg på en liten minisemester till Leksand! Vi hade hyrt en lägenhet centralt i Leksand och planen var att besöka Leksand sommarland! Vi hängde på låset och var där strax innan 10.00! Och vilken dag vi hade sen! Vädret var på vår sida, barnen lekte, åkte karuseller, badade och hade roligt och likaså vi vuxna! Det är svårt att avgöra vilka som hade roligast, vi eller barnen?! =)
Vi åt även en otroligt god sommarbuffé inne på sommarlandet..det var pizza, kebab, sallad, kyckling, pytt i panna, pannkaka m.m. Vi var kvar på sommarland ända fram till 17..då åkte vi in till centrum och åt mat på en "turistbåt"! En restaurang som låg på en båt...ååå oj så god mat det var! Hemgjorda köttbullar fick barnen och det var nog de godaste köttbullar jag ätit och själv åt jag en bakad potatis med skagenröra och det röran var riktigt riktigt god, inga skiträkor där inte!! Sen på kvällen när vi nattat barnen blev det lite rosé, yatzy och en massa snicksnackande!!
Imorse åt vi frukost och sen gjorde vi ett besök på Lager 157! Det blidde lite småshopping, mat och fika där innan vi åkte hemåt igen. Resten av dagen har sedan tillbringats hemma hos Gille/Ströms...barnen har badat och lekt, vi har ätit jordgubbar, grädde och glass, grabbarna och Malin har rensat garage och förråd och kört till återvinningen och jag har passat vildungarna =) Sen avslutades kvällen med Amercian Pizza!

Jag kanske inte behöver säga det, men jag talar om det ändå: Vi har haft 2 stycken toppendagar! Tack Gille/Ströms!! <3

En liten varning, här kommer det MASSOR med bilder!!

Grabbarna får börja med att åka lite karuseller! Det var jätteskojjigt!

Grisen åkte dom två gånger och hade nog kunnat åkt hur många gånger som helst om dom hade fått bestämma!

"Ta(r)l" och Mamma Malin som ska åka lilla berg och dalbanan...Noah var lite för feg =) (Anders åker också, men han fick inte plats på bilden ;0)

Pappa och Noah

Roliga trampcykelbilar! =)

Man blev som barn på nytt =)

Gocart körde vi också! =)

Simon är förväntansfull inför åket!

Självklart ska det ätas glass också! Riktig "tjejglass" =) Hello Kitty! Men den gick hem hos grabbarna grus! Här är det Carl som smaskar gott!
(jo, det sägs att dom är ganska lika varandra, detta är alltså INTE Noah)

Den här banan var riktigt kul, dessvärre var jag lite fegmed att ta fart i början så jag kommer en liten bit efter Malin =)

Anders och Simon åker också!! Ansiktsuttrycken är guld värda, men tyvärr kan ni inte se dom!

Lekparksbus hann vi med också!!

Och så åkte Malin och Simon någon form av vattenrutchbana! (Anders åkte den innan, bara jag som fegade ur =)

Malin!

Simon! Titta noga så ser ni hur lycklig han är =)

Noah gillade att klättra han!!

Ja ni, det var en hel del bilder det!!

Vilken toppenhelg vi har haft!!

I fredags gick jag på semester! Efter en riktigt skön dag på jobbet med två timmar i Högbo, god mat och tårta så gick jag hem på semester i 3 veckor! Jag cyklade hem, hämtade bilen och åkte sedan ut till Årsunda och stranden där Simon, Noah, familjen Gille/Ström, Emma, Cissi och Toni höll till!! På kvällen blev det grillning i vårt andra "andra hem" (vi har två andrahem, Gille/Ströms och Zirkongatan =) även en och annan Bacardi Razz, Rosé och rödvin slank ner också! Och jordgubbar med glass och grädde!! Sen övernattade vi i "vårt rum"!

I går (lördag) åkte vi och handlade och sen tog vi beslag på mormors fina stuga i Årsunda! Dom var borta under dagen och vi hade hela stugan för oss själva!! Turen var med oss och det blåste hela dagen, så vi behövde aldrig känna av den där olidliga värmen som var i lördags! SKÖNT! Mot kvällen kom Familjerna Gille/Ström och Berter/Tjulin ut och gjorde oss sällskap och det blev åter igen grillning, rosé, vin och bacardi Razz!! Vi hade en mycket trevlig kväll med massa skratt och busiga kids!!

Även idag har dagen tillbringats ute i stugan och Noah har badat som en tok!! Oj, så roligt han tycker att det är!! Men vid halv fyra begav vi oss hemåt för vi var bjudna hem till Berter/Tjulin på mat! Tacos och god chokladkaka stod på menyn!! Vi hann också med några omgångar kubb medan barnen lekte av sig i lekparken!! Nu sover Noah som en stock och även jag snart!!

Tack fina fina vänner för en mycket trevlig helg!!

Hela det glada "brillegänget" =)

Förrätten bestod av kall korv =)

Calle bus hade en alldeles egen förrätt ;0)

Sitta på bryggan och plaska med fötterna, det är skönt de!!

Söta lilla Charlie!

Mitt smultronställe!

Idag blev det en massa badande i värmen! Noah älskar verkligen att bada!

Finaste pojkarna!

Efter massa bad och bus blir man trött, då får man sova lite middag!