Mina resultat

Den 9/1 vägde jag in mig, och sedan köpte vi träningskort på Hälsocenter den 10/1. Det har nu gått två veckor och jag tänkte avslöja mina resultat...

Efter två veckors träning och tänkande på mat ser det ut såhär:

Vikt: -1,1 kg
Midjan (mäter vid naveln): -3 cm
Under brösten: -1,5 cm (mätte första gången 17/1 så efter en vecka)
Lår: -1 cm
Överarm: -2,5 cm

Jag är absolut nöjd med mina resultat. Visst vill man gärna gå ner 3 kilo på en vecka, men rekommendationerna är ju faktiskt 0,5-1 kg i veckan och de gånger jag har gått ner flera kilon under en vecka, har jag ju gått upp det lika snabbt igen när jag har slutat med mina dieter.

Nu kör jag inga dieter. Tänker på vad jag äter, och tar inte en extra portion. Äter inga kakor, läsk, godis, chips osv. Men jag är inte stenhård, utan jag kan ta några bitar godis om det är så. Dock försöker jag undvika kakor som faktiskt är det jag är såld på. Jag tänker litegrann på antalet kalorier jag stoppar i mig, men inte så att det är maniskt.

Två helger i rad har vi haft kalas här hemma. På julgransplundringen fick det blir exotiskt fruktsallad till efterrätt. Till det serverades en klick kesella, en klick grädde och en klick med lätt vaniljglass. Ganska lätt, till skillnad mot vad de hade blivit förut. I lördags bestod efterrätten av hallon och blåbär i ugn som gratinerats med 70%-ig mintchoklad och till blev det en liten bit lätt vaniljglass (GB:s 5%-iga). Hur gott som helst, men ändå "nyttigt" om man som sagt jämför med kladdkakor osv.

Tanken är ju att jag ska komma på ett sätt som fungerar i min vardag och i ett längre perspektiv..och detta känns bra. Inte alls som med LCHF när jag behövde tänka på allt hela tiden.
Nu är det bara att hålla i! Hemma sjuk idag, så tyvärr ingen träning, men det får vi ändra på imorgon!! Jag vill verkligen träna!! =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Va duktig du är!! :))

Postat av: Hanna

Låter ju som ett mer vinnande koncept än att bra köra diet. Har man dessutom köpt kort så blir man ju mer motiverad att gå iväg för att få ränta för pengarna så att säga. :) heja dig och lycka till!! Kram

2012-01-24 @ 14:18:17
URL: http://Www.hagglund.in
Postat av: Anonym

Jättebra start! lägg om till kontinuerligt sunnare kosthold och droppa godis i tillägg, så blir du bikiniklar till sommarn :-)

2012-01-24 @ 20:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback