5 dagar kvar

Det är bara 5 dagar kvar nu tills huset är VÅRT! 30 september ska vi träffas på banken och skriva!! Den 2 oktober kommer vi flytta våra saker från lägenheten till huset, MEN vi flyttar inte in i huset förrän andra helgen i oktober! Några dagar kommer vi att bo hemma hos mamma först! Det passar oss bäst att flytta våra saker den helgen och säljarna hinner inte ut ur huset tills dess så då bor dom kvar några extra dagar men vi får ställa dit våra saker. Så kan dom som köpt "vår" lägenhet flytta in här under vecka 40! Purrfect!

Jag har suttit och spanat litegrann på tapeter på nätet och idag var jag in och hämtade dom två kataloger där jag hittat något som fallit mig i smaken!



Det här är en tapet som vi har fallit för! Den skulle vi i så fall placera som på bilden (så linjerna blir vågräta! ) Den kommer i så fall att hamna vid/i trappen!



Vi kommer alltså ha den på väggen som är där Noah sitter och sedan i trappen bakom räcket! Trappen kommer att målas vit och eventuellt så blir det en grå/svart filtmatta på trappstegen! Sedan ska vi sätta upp "spjälor" som blir svart eller vita, detta måster övervägas vilket som blir bäst och så ska vi ha ett nytt trappräcke! Jag tror ialla fall att tapeten kan bli skitsnygg!=)

Jag har även hittat en tapet som har potential till att hamna på väggen i lekrummet..i så fall kommer den också att tapetseras så linjerna blir vågräta =)




(den högra tapeten)

Sen blir det ju en svart tapet med vita stora stjärnor på i Noahs sovrum och så ska vi hitta någon snygg tapet att ha i sovrummet vårt! Det blir förmodligen någon som går åt grå/svarta hållet, så det passar med vårt nya överkast =) Sen blir resten vitt, vitt och mera vitt! =)

Vi ska försöka ta oss till färgaffären i veckan så vi kan köpa lite färg och även kika lite mer på tapeter IFALL vi hittar nåt bättre! =)

Vad tycker ni!? Lite färgglatt blir det ju ialla fall i huset och inte bara vitt vitt vitt =)


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Fina tapeter:) kommer du ihåg tapeten jag hade på staketgatan, det var exakt samma som den rosa Fast i silver och turkost, det var snyggt att ha ränderna liggandes. Jag och anders har planerat hur vårt vardagsrum skall göras om, det blir sig inte likt,anders har kastat om allt i sitt huvud, men de kommer bli kanon :) men först lite pengar till alla nya grejer :) puss och kram

2010-09-26 @ 00:40:42
Postat av: cissi

Jag tycker att det ser riktigt snyggt ut! Roligt med "färklickar" i allt det vita (som annars är supersnyggt). kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback