Är det våren?!

Idag har det varit riktigt kanonväder här! +10 grader och strålande sol!! Kan lova er att det var riktigt härligt! Men Noah har varit sjuk med feber, och har fortfarande lite feber, hosta och snorar..så ville inte vara ute något speciellt med honom idag..vi var ute en stund hemma hos mamma för frisk luft är ju ändå bra, men annars har vi mest hållit oss inomhus! Men det blev ialla fall en fika ute på mammas altan idag! Så jag hoppas det är våren som är påväg nu!

MEN vad jag har förstått så ska det bli kallare redan imorgon och det kunde även komma snö, men vi hoppas verkligen att det inte blir på de viset!!

Annars är ju Noah som sagt sjuk...jag börjar få ont i halsen och kroppen men jag Vägrar bli sjuk, så jag tänker inte låtsas om det!! Imorgon ska vi på kalas hemma hos min bror som fyller år på måndag och hem till min mosters karl Niclas som fyller år Imorgon! Så imorgon blir de kalas för hela slanten!

Nu har vi även bokat den årliga kryssningen! Eller "Kryttningen" ska det ju vara!! Fredag 21 maj bär det av med Silja Galaxy! Hela 12 personer blir vi den här gången och det ska bli riktigt riktigt roligt! Kul var det att vi kunde hitta en helg då alla faktiskt kunde åka, tänk er, vi var ute i så god tid och det var i stort sätt 1 helg som passade alla..haha!! Noah däremot kommer få tillbringa den här helgen uppe i Umeå på Olivers Barnvälsignelse, tillsammans med sin farfar och bonusfarmor! Han kommer även få träffa sina kusiner, sin faster och farmor!! Det känns jättebra att han får möjligheten att åka upp dit tillsammans med dom med tanke på att vi inte har möjligheten att åka. Det har ingenting att göra med att vi valde att åka på kryssning utan det beror på att jag jobbar på måndagen och kan inte vara ledig för att jag är insatt att jobba istället för en person som redan har fått ledigt! Så vi skulle alltså behöva åka hem redan på söndagen igen och på så sätt knappt hinna vara med på barnvälsignelsen och dessutom komma upp sent på fredagen...Då känns det bättre att spara besöket till en gång då vi får mer tid tillsammans, med tanke på att det ändå kostar en hel del att åka upp Plus att vi istället kan åka med på kryssningen! Och som sagt, Noah får lite egentid med sin Fars Familj! =) =) Ett bra slut tycker jag själv ialla fall =) =)

Annars är mycket tankar på sommaren just nu! Vad vi ska göra, vad vi har råd att göra..vi vill ju spara så mycket pengar vi bara kan inför kommande husköp, men samtidigt vill vi ju även göra någonting på semestern...Men vårt hopp är ju ändå att vi ska hitta ett hus till sommaren eller däromkring och då blir det nog mest till att hålla sig hemma..Men en sak vi skulle vilja göra är att åka till Öland, men detta måste disskuteras och planeras lite mer innan vi vet hur det blir...Simon ska ju även iväg till Norge på fiskeresa i slutet på juli så då funderar jag på att planera in något roligt att göra också, men frågan är bara vad =) Sen fyller ju Noah mitt i semestern..dålig planering där att sätta ett barn till världen mitt i semestern, haha...Men han ska ju såklart firas också, med pompa och ståt! förstå att han blir 2 år!!! Oj oj!!

Ja men hjälp vilket flummigt inlägg detta blev..haha..alla mina tankar på direkten..jaja, så får de bli ibland =) Eller ganska ofta..haha!!

Hoppas ni har en trevlig lördagskväll, nu ska vi titta på film!!
Kramar


Kommentarer
Postat av: cissi

Våren är som bortblåst idag! Här snöar och blåser det för fullt. Känns nästan som att man inbillat sig vårkänslorna ;-)

Postat av: cissi

Hahah, ja jag fick ngt ryck där efter nyår :-)

Men det blir knappast updateringar dagligen. Ibland kan det ta ngn vecka.

Allt är bara bra här, det rullar på och tiden går fort!

2010-03-21 @ 18:50:14
URL: http://cissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback