Slut på semestern

Semestern är över och jag har börjat jobba igen!! Men vilken semester sedan!! Jag är fortfarande lyrisk över att vi har haft en sådan härlig och skön sommar!! Det är underbart att vi har umgåtts så mycket med våra fina vänner som man kanske inte kan träffa så mycket annars när man arbetar!! Vi har gjort massor av saker, men korta och ganska billiga utflykter! Mycket grillning och god mat och en hel massa dryck!! Det har lämnat sina spår också, så invägningen på söndag blir inte trevlig, MEN det har varit VÄRT VARENDA PLUSKILO!!!

Det som jag har insett med den här sommaren är att man inte behöver ha varje dag uppbokade i förväg, för att det ska bli en bra sommar!! Sen kan man ju tacka vädret också, hade de inte varit för toppenvädret som varit kanske jag hade känt en annan sak..men nu har vi grillat med vänner ute i stugan, firat en trevlig midsommar, åkt en massa båt i finväder och badat, tagit en miniutflykt till Leksand och en miniutflykt till Stockholms skärgård, en liten längre tur upp till Umeå sen har vi haft turen att få bo i mammas hus i hela tre veckor!, det enda som inte riktigt gick som jag ville var att vi missade Franks 30-års fest!! Det var en riktig miss i planeringen och jag grämer mig fortfarande litegrann över det! Men vi får ta igen det en annan gång! =) Mycket saker har vi hunnit med helt enkelt!!

Jag har även insett hur otroligt bra vi har det!! Vi har två ordentliga jobb, vi har lånelöfte på hus och en stabil ekonomi som gör att vi kan leva gott och göra det som faller oss in för dagen! Vi kan grilla och bjuda våra vänner på mat varje dag om vi så vill!! Vi kan leva och njuta!! Trots en sådan händelserik semester, är inte hålen i plånboken för stora...och det är skönt!

Nu är jag tillbaka på jobbet igen, och det går riktigt bra! Visst är man tröttare än vanligt, och det är lite småsegt när det är så lite barn och jag dessutom inte är på mitt egna ställe! Men det går ändå riktigt bra!! Men jag ser framemot nästa vecka då jag är tillbaka på "mitt ställe" igen!!

För någon timme sedan åkte Simon iväg till Norge tillsammans med Niclas och Frank! Dom ska dit för att fiska en massa och kommer hem igen på måndagkväll!! Många ensamma dagar, men nog ska det väl gå att fylla dom med lite trevligheter! Jag hoppas ialla fall att dom får en riktigt trevlig resa och slipper regn!!

Nu är det dags för mig att slänga in handduken!!
God Natt


Sol och god dricka, det räcker för att det ska bli en succésommar! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback