Minisemester i Leksand!

Igår morse klockan 7.30 mötte vi upp familjen Gille/Ström för att åka iväg på en liten minisemester till Leksand! Vi hade hyrt en lägenhet centralt i Leksand och planen var att besöka Leksand sommarland! Vi hängde på låset och var där strax innan 10.00! Och vilken dag vi hade sen! Vädret var på vår sida, barnen lekte, åkte karuseller, badade och hade roligt och likaså vi vuxna! Det är svårt att avgöra vilka som hade roligast, vi eller barnen?! =)
Vi åt även en otroligt god sommarbuffé inne på sommarlandet..det var pizza, kebab, sallad, kyckling, pytt i panna, pannkaka m.m. Vi var kvar på sommarland ända fram till 17..då åkte vi in till centrum och åt mat på en "turistbåt"! En restaurang som låg på en båt...ååå oj så god mat det var! Hemgjorda köttbullar fick barnen och det var nog de godaste köttbullar jag ätit och själv åt jag en bakad potatis med skagenröra och det röran var riktigt riktigt god, inga skiträkor där inte!! Sen på kvällen när vi nattat barnen blev det lite rosé, yatzy och en massa snicksnackande!!
Imorse åt vi frukost och sen gjorde vi ett besök på Lager 157! Det blidde lite småshopping, mat och fika där innan vi åkte hemåt igen. Resten av dagen har sedan tillbringats hemma hos Gille/Ströms...barnen har badat och lekt, vi har ätit jordgubbar, grädde och glass, grabbarna och Malin har rensat garage och förråd och kört till återvinningen och jag har passat vildungarna =) Sen avslutades kvällen med Amercian Pizza!

Jag kanske inte behöver säga det, men jag talar om det ändå: Vi har haft 2 stycken toppendagar! Tack Gille/Ströms!! <3

En liten varning, här kommer det MASSOR med bilder!!

Grabbarna får börja med att åka lite karuseller! Det var jätteskojjigt!

Grisen åkte dom två gånger och hade nog kunnat åkt hur många gånger som helst om dom hade fått bestämma!

"Ta(r)l" och Mamma Malin som ska åka lilla berg och dalbanan...Noah var lite för feg =) (Anders åker också, men han fick inte plats på bilden ;0)

Pappa och Noah

Roliga trampcykelbilar! =)

Man blev som barn på nytt =)

Gocart körde vi också! =)

Simon är förväntansfull inför åket!

Självklart ska det ätas glass också! Riktig "tjejglass" =) Hello Kitty! Men den gick hem hos grabbarna grus! Här är det Carl som smaskar gott!
(jo, det sägs att dom är ganska lika varandra, detta är alltså INTE Noah)

Den här banan var riktigt kul, dessvärre var jag lite fegmed att ta fart i början så jag kommer en liten bit efter Malin =)

Anders och Simon åker också!! Ansiktsuttrycken är guld värda, men tyvärr kan ni inte se dom!

Lekparksbus hann vi med också!!

Och så åkte Malin och Simon någon form av vattenrutchbana! (Anders åkte den innan, bara jag som fegade ur =)

Malin!

Simon! Titta noga så ser ni hur lycklig han är =)

Noah gillade att klättra han!!

Ja ni, det var en hel del bilder det!!

Postat av: Mia

Åh, vad härligt det låter!! Vad kul att få exempel på saker man kan göra och fara iväg på bara över nån dag. Synd att vi inte kunde ses nåt idag, men som sagt, vi ringer! Ni kommer inte undan ;) Kramar!

Postat av: cissi

Otroligt härliga bilder! synd att man inte kan se ansiktsuttrycken ordentligt :-)

Verkar ha haft en väldigt rolig dag, kul att vädret var på topp!! Ha en fortsatt trevlig semester. kramar

2010-07-10 @ 10:15:45
URL: http://cissie.blogg.se/
Postat av: rosie

Hej!Det ser verkligen härligt ut. Noah verkar ju gilla att åka karusell så det får bli en tur till Furuvik när jag kommer hem.

Ha de gott å pussa goingen från mormor.

kram

2010-07-10 @ 10:43:33
Postat av: Anonym

Det så riktigt trevligt ut. Var nog en toppen dag för Noah med bading o lek. Kramar i mängder!

2010-07-13 @ 10:36:15
Postat av: Bonusfarmor Ellen

Kommentaren över er från mej :-)