Pulkabacken och snöhögen

Idag på eftermiddagen gick hela familjen inkl. "Mommo" & "Moffa" till pulkabacken för att åka lite pulka och Bob! tyvärr så glömde vi ta med oss kameran dit, och jag säger tyvärr, för det hade kunnat blivit en del fina bilder när vi vuxna skulle åka Bob..=) Noah släppte vi i pulka så han fick åka ensam ner...fort gick det, men han tyckte att det var hur roligt som helst! Såå skönt!!

När vi inte orkade gå upp för backen fler gånger gick vi hemåt igen och lekte istället i snöhögen på området! Tänker tillbaka lite på mina vintrar här och all lek och bus vi hade för oss i den där högen! Jag hoppas Noah kommer få uppleva det också..=) Vi byggde kojor, gjorde bord, stolar, eldade så vi nästan kvävde oss själva osv..=) Idag klättrade vi bara upp och åkte på rumpan ner, men de var skoj de också! =) Noah han kämpade och kämpade för att han skulle ta sig upp själv!! Jag fick putta på honom lite i smyg!

Förhoppningsvis är Noah lika trött av dagens lek och bus som jag är, för Ego som jag är, är tanken att han ska sova innan Melodifestivalen börjar!! Så jag kan titta i lugn och ro..=) Men visst får man väl vara lite Ego ibland..?! =) I vanliga fall är vi inte så hårda på tiderna när det är helg utan då kan han få vara vaken till tio om det så är att han orkar och inte är gnällig..men idag är tanken att han ska sova 19.59..=)

Nu ska jag slöa lite och sen knallar jag till Grannhuset! Där blir det fläskfilé, Lottas svampsås, god sallad, och som efterrätt Kladdkaka a la LCHF =) Jag har redan tjuvsmakat och jag tyckte den var super! Men de gäller att man tycker om chokladsmak! =) Och med Grädde & Hallon kommer det bli kanoners!!

Ha nu en trevlig lördagkväll!





Noah i snöhögen utanför mormors hus!



Han kämpar och kämpar och SKA upp!



Tittut, här uppe är jag!!



Hjälpa mormor att ta bort snön är jätteroligt! I vanliga fall använder han en liten spade, men idag ville han hellre sopa!



Hej hej!! Tyck lite synd om mig, jag vill ju också se Melodifestivalen men mamma säger att jag inte får, tycker ni inte att det är lite taskigt!!??!


Kommentarer
Postat av: Fia

Klart man ska får vara Ego ibland =)

Min sover redan han också så man får lugn och ro =) Hehe.

Postat av: Mia

Åh, vad härligt att leka i snön! =)

2010-02-10 @ 09:24:36
URL: http://mija83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback