Mycket

Det är lite mycket nu.. jag känner att jag inte riktigt orkar med...Det är en massa saker som ska göras..samtal som ska ringas grejjer som ska göras och ett barn det ska tas hand om! Problemet med a-kassan har fått mig att dala rejält, och jag har en ångestkänsla i kroppen hela dagarba... Kommer jag få några pengar, kommer jag få plugga, hur mycket blir min ersättning på, kommer jag få jobba nåt, kommer jag någonsin få ett jobb, kommer min mage bli bra och ryggen och nacken som också krånglar..idag har jag haft huvudvärk utan dess like..går och är orolig, stressad och har ångest hela dagarna..vilket inte är ultimat för att må bra! Funderar över om jag Vill läsa kursen eller inte..kommer jag att orka med att läsa allt..är det värt att jobba ihjäl sig..när jag egentligen har en utbildning redan..

MEN så till den stora frågan..kommer jag få någon ersättning eller anser dom att jag har haft "för avsikt" att plugga.. Flera jag känner/vet vilka är har fått avslag för att dom har pratat om att plugga..kommer jag då stå helt utan pengar!?
Orkar inte med alla dessa tankar, funderingar och ångestkänslor!! Imorgon tänker jag köpa mig en trisslott och hoppas att jag vinner en massa pengar så jag slipper allt det här jobbiga! Den som säger att pengar inte löser några problem, DEN LJUGER!!

Tänk att nåt såå litet och simpelt som a-kassan ska få folk att må så dåligt!! är det inte meningen att a-kassan ska finnas som en trygghet?! I så fall har dom missat någonstans!! För mig är a-kassan = skit!!

Ge mig jobb, jag vill jobba!


Kommentarer
Postat av: Bonusfarmor Ellen

Sköt om dej nu, så du orkar med. Du är arj på A-kassan, men problemet är vel att du inte får jobb??? A-kassan är jo där som en minimums säkring för dom som inte alls har någon jobb att gå till, så dom har något å leva på medan dom söker jobb. Skal tänka på dej o be om att du får ett jobb. Samtidigt får du komma dej till läkaren o få en riktig koll. Vi blir ängstliga när du går så lenge o inte mår bra!! Kram på dej vännen. Ellen.

2009-09-10 @ 14:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback