Dilemma

Jag har fått mig ett stort dilemma!
Jag har ju, som dom flesta kanske vet, kommit in på en utbildning i Stockholm. Den är på halvfart och på 30hp. dvs 2 terminer. Eftersom jag är arbetssökande så får jag inte läsa den här utbildningen om den inte är uppdelad på minst två kurser vadera 15hp, för man får bara läsa 15hp per termin, och dom beviljar bara en termin!! Jag räknar ju inte med att vara arbetslös fram till nästa år så jag har tänkt chansa, men nu kan ja inte hoppa på kursen förrän A-kassan har gett mig ett godkännande!! Och kursen börjar imorgon! Och får jag ett avslag och har börjat kursen så får jag inga pengar...dum i huvudet är vad dom är!

Min plan istället lutar åt att vara föräldrarledig 50% (2.5 dagar i veckan) och sen plugga 2,5 dagar i veckan. Då får jag fortfarande ha Noah på förskolan och jag kan dessutom ta åt mig och vikariera en massa så jag sparar på föräldrardagar!!

jag blir sååå jävla förbannad när allt ska vara så ini helvete krångligt hela tiden!! Ge mig ett jobb för faan så ja slipper den där jävla A-kassan!!!! Vill inte ha deras jävla pengar!! Men det är ju jag som sitter och betalar om dom månad för månad....åååh!!! Imorrn ringer jag till Lärarnas A-kassa så fort jag vaknar!!!

Hoppas ni andra har en bättre dag, för själv är jag irreterad och förbannad!! Så håll er undan!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kommenterar alla 3 senaste inläggen i samma:) Vilken finfin modellkille ni har! Han är ju bara för snygg i sina nya outfits, nu kommer han att vara varm och go hela hösten och vintern! Och Amra vilken söting hon är! Tänk att det snart är vår tur...! Däremot låter det inte lika kul med strulet med a-kassan och alla liknande bestämmandeinstanser! Jag förstår att du är riktigt förbannad, det mesta de gör tycker jag verkar vara att göra livet krångligt för folk snarare än att hjälpa..! Vet hur du känner dig, om du behöver en sympatistödjande arg axel att luta dig mot så är det bara att ringa vet du!:) Vi hörs snart igen! Kraam från oss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback