Dags för lite positivt skrivande

Senaste gångerna jag har skrivit, så har det i stort sett varit för att jag varit arg, irriterad, förbannad etc. Idag skriver jag med glädje..jag känner mig glad, lycklig och med en längtan i kroppen.

* Jag har, som jag skrev sist, hoppat av kursen som jag skulle läsa i Stockholm, och det känns som jag tog helt rätt beslut! Jag tror inte att jag hade orkat med att läsa och jobba samtidígt. För att vara en distanskurs på halvfart var det otroligt mycket uppgifter att göra och jag känner att jag vill lägga min fritid på min familj och inte på en kurs, som jag kanske inte ens kommer ha användning av..speciellt inte när jag kanske skulle bli utan ersättning från a-kassan på kuppen! Jag är helt enkelt nöjd & stolt med beslutet jag tog!

* Förra veckan jobbade jag ons-fre på Norrsätra. Det var ett kärt återseende och det var verkligen jätteroligt att vara där igen! Både med elever och personal! De är ett ställe som jag gärna skulle vilja arbeta på, men tyvärr kan man ju inte välja själv! Hur som så hade jag en kanonvecka och hoppas jag får komma tillbaka och träffa "mina" elever snart igen!

* Efter jobbet i fredags var jag till Jernvallen för att få lite information inför kommande vecka!! Jag har nämligen lämnat mitt telefonnummer även där, och i torsdags ringde dom och frågade om jag vill komma och vikariera där under veckan som kommer..SJÄLVKLART ville jag de! Så hela veckan kommer jag att vara där nu, tillsammans med en 2:a! =) När jag var där så fick jag även erbjudande om mer jobb, så med jobb på både Jernvallen och Murgårn så har jag jobb nu fram till och med 16 oktober, vilket känns helt underbart!! Skönt att veta att jag kommer få pengar, om de nu blir så att a-kassan tar 20 veckor på sig innan jag får pengar! Och Skönt att man får in en fot på lite skolor i Sandviken! Med andra ord så flyter det för tillfället på riktigt bra..bara hålla tummarna för att det håller i sig!

Jag har en hel del roligt framför mig också!

* Jag fyller ju år här i dagarna (6 okt) och helgen innan har jag tänkt mig ett litet partaj med mina nära och kära! Blir inte så ofta nu för tiden, så lika bra att ta tillfället i akt när man ändå har något att fira!

* Den 16-18 oktober åker jag, Maddis och Malin till Göteborg för en Ladies Helg! Vi ska ha en lugn och skön helg (hmmm) utan barn och bara för oss tjejer! Helgen innefattar bl a Ladies Night! Vilket ska bli kanoners!! Så de ser jag verkligen framemot! Vi bokade redan i maj och de känns så skönt att de inte ens är en månad kvar!

* Inte nog med en tur till Göteborg! Den 5 november kommer jag åka ner till min kära Poffi i Helsingborg! Det ska bli riktigt kul och jag längtar verkligen massor! Vi har inte setts sen i mars nu, så de är verkligen på tiden!! Saknar ju min Poffi! Inte nog med att jag åker dit så kommer hon hit veckan innan också, så vi kommer få måånga härliga dagar tillsammans!

Från och med nu, ska jag vara den glada och positiva Sophy igen..jag ska inte bråka med a-kassan mer, och jag ska bara njuta av mitt liv! Njuta över att jag har turen att få jobba, njuta över att jag har världens underbaraste son och sambo som står ut med mig trots mina surigheter, njuta över att jag har förmånen att kunna åka iväg med mina och tjejer och åka iväg för att träffa min vän..jag har helt enkelt inget att klaga på! Och så ska det förbli!! Inte nåt så simpelt som griniga a-kassekärringar ska få mig på fall och få mig att gå ner mig och må dåligt igen! No way!!! Nu ska jag ta tag i mig själv igen, sluta tycka synd om mig själv, börja äta ordentligt, motionera osv..jag har ingenting att skylla på längre! Jag är lycklig och jag mår bra!! Så de så!!!

Jag måste avsluta med att gratulera min moster Lotta som har fyllt 40 år!! Hon har varit i Turkiet i två veckor och kom hem igår! Vi hade planerat ett överraskningsparty för henne och det blev riktigt lyckat..massa härliga människor (kryssningsgänget =) och god mat! (exotisk planka) Så den här helgen har med andra ord varit fin fin! =) Som jag sa, jag har de bra!



Bjussar på denna bild som ja hittade på mammas dator! Min lilla cooling!! Älskar dig Noah!





Hittade den här bilden också! Är ju bara tvungen att visa er hur jag stylade mamma och Mats i somras när dom skulle iväg´på Poolparty med Sjörövartema! Snyggt va..=)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Grattis till allt kommande jobb!! Vad roligt att det äntligen flyter på :-) Kram Cissi

2009-09-21 @ 21:18:00
Postat av: Bonusfarmor Ellen

Hej igen Sofie. Roliga bilder på Noah och Rosie o Mats!! Trevligt att lesa blogget igen åxå, även om det er trist att det inte blir något av att studera på distans, men det kan du förhoppningsvis orka med senare.Har du varit hos doktorn o kollat varför kroppen inte har funkat som normalt? Vore bra att få en riktig genomgång.



Hasse o jag har haft en toppen vecka. Först var Hasse med mej på jobb i Pittsburgh, o fick uppleva President Barack Obama på på den amerikanska LO-kongressen. En fantastisk upplävelse! Lite sight seeing blev det tid till där åxå.



Hasse har alltid drömt om att få besöka Nashville, så vi flög dit o hadde två dygn där med country music, bluegrass o jazz. Fick med oss båda Grand Ole Opry, Country Music Hall of Fame o Rymann Auditorium, + små o stora konserter. Inga shopping center i innerstan, men vi fick tag på nåt i special affärer på Broadway, så Hasse har nu riktiga boots, hatt o alt annat som hör en riktig cowboy till.



Bra du har skrivit vad du önskar dej i födelsedagspresent, det kommer lite fra min mamma, Hasse o mej på ditt konto.

Kram på dej o hälsa Simon o Noah.

2009-09-22 @ 13:31:25
Postat av: Sofie

Heej Ellen!!



Jag har sett på alla simons mms att ni har haft det jättebra i Pittsburgh och Nashville! USA är ett drömresmål för mig också så jag hoppas att man tar sig dit nån gång i framtiden!



Näe, de blev inge studera för mig. Jag ville inte hålla på och krångla nåt mer med a-kassan och riskera att bli utan ersättning..sen så jobbar jag rätt mycket nu också, så jag tror inte att jag skulle hinna med att plugga..och inte orka heller, så vi skjuter på de..kanske att de blir av längre fram istället.



Ja, de finns så mycket saker som jag behöver så jag är jättetacksam för ett litet bidrag..=) Jag insåg igår att mina träningsskor är trasiga så nu måste ett par sådana också läggas till på vad som behövs handlas!



Jo, jag har varit iväg till läkaren! Magen beror förmodligen på gallan eller magkatarr..jag fick omeprazol som jag har ätit nu i 14 dagar, så nu ska jag ringa läkaren igen och se hur vi ska följa upp de..jag har inte haft någon mer attack men det har gjort lite ont emellanåt..så får se om de blir ultraljud på gallan eller sånt när dom går ner med kamera i magen via halsen.... Men annars mår jag ialla fall bra nu, när de mesta har lagt sig vad gäller strul med a-kassa osv... så det är skönt!!



Ha de så bra! kramkram

Postat av: Bonusfarmor Ellen

Hej, hej. Bra att du varit hos läkaren!! Om det är gallan, så säjs det att det är förskräckligt ondt, men inte farligt om det är under kontroll. Du var jo inte bra när du var hos oss i sommar, så vi blev ängstliga när det har tatt tid å finna orsaken. Glad för att du följs upp, det känns trygt för oss åxå. Hälsa, och kramar tillbaks :-)

2009-09-23 @ 16:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback