Avreagera avreagera avreagera mig

Ååå så har man varit i kontakt med den där förbannade jävla a-kassa igen!! Efter mycket om och men kom jag ÄNTLIGEN fram till Lärarnas A-kassa!! Jag har mailat och fick svaret att dom inte kunde svara på mina frågor utan att jag var tvungen att ringa, deras telefontid är 9-11 och när jag äntligen fick tag i dom så kunde den tjejen inte svara på någonting!! Idag ringde jag dit ännu än gång..och återigen fick jag inget rejält svar!! Kom så till slut fram på ersättningssidan där dom i över en halvtimme svarat "just nu har vi telefonkö och vi kan inte ta emot ditt samtal" (iidioter) Äntligen tänker jag, tills jag får höra en grining jävla hagga i andra ändan!! Inget hej eller nånting...Börjar ställa mina frågor och hon i stort sett dumförklarar mig...jag blir så förbannad när jag pratar med henne och är påväg att skälla ut henne och fråga varför hon måste vara så förbannat jävla otrevlig..men jag behärskar mig! Inte fick jag några bra svar på mina frågor heller...samarbetet mellan a-kassor verkar helt obefintligt och istället för att skicka mina papper direkt till lärarnas måste jag först skicka dom till handels så dom får handlägga dom (vilket tar cirkus 20-22 veckor(!!!) för att dom sedan i sin tur ska skicka över alla papper till lärarnas!! Alternativet är att skicka in allt till lärarnas direkt men då börjas allt räknas ifrån 1 sep inte från 25 aug som är den dagen jag är arbetslös ifrån....jag vet inte vilket som är bäst, att vara utan några dagar ersättning eller vänta en eeevighet!! Kärringen på Lärarnas kunde dock inte svara på hur lång deras handläggningstid var heller, mer än att berätta att den var låååång!! (jag har känslan av att hon inte ens vill ha nya medlemmar)

Det här med att studera har jag i alla fall bestämt mig för att lägga ner! För skickar jag in en ansökan om att få studera och dom anser att jag inte klarar av det, så blir jag av med hela min ersättning!! Så jag känner att de inte är någon idé att ens chansa..för den där kärringen jag pratar med hon skulle då säga nej till alla! På henne var de nästan säkert att jag skulle få ett nej, för man beviljade inte studier....förstår inte riktigt hur dom kan tycka att det är bättre att sitta hemma och rulla tummarna istället för att faktiskt göra något vettigt..men men, skit samma!!! Just nu skiter jag i allt....gräva en grop och lägga sig i kanske..då slipper dom ju handlägga ett ärende ialla fall!!!

Ledsen att ni mina kära bloggläsare får ta del av allt detta negativa..men jag måste avreagera mig annars går jag sönder!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket skiiiit!

Postat av: SaraN

Tråkigt att höra att du inte ska plugga som tänkt. Förstår inte vad dessa människor tänker med, som du sa, måste ju vara bättre att göra något vettigt än att sitta hemma och göra inget. Jag hoppas i alla fall att allt ordnar sig för dig snart och att du slipper mer tjaffs efter detta! Kram

2009-09-16 @ 14:50:44
URL: http://sarany.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hm, lilla sofie jag tycker så synd om dig! Det låter inte riktigt klokt att man ska behöva vänta 22 veckor på ett handläggningsbeslut.. Inte heller att aldrig få något riktigt svar när man äntligen lyckats komma fram på taskiga telefontider.. Vet inte vad man ska säga om det, man blir häpen och förbannad minst sagt.. Jag förstår dig och din ilska! Massa kramar iallafall och hoppas att du får grepp om vad som blir bäst för dig

2009-09-16 @ 18:26:33
URL: http://frokenfredrikson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback