Mommooo

Noah lär sig fler och fler ord och gester hela tiden! Idag när jag hämtade honom på dagis och ska klä på honom sitter han och säger Mommo, Mommooo hela tiden! Gubben har lärt sig säga mormor!!! Ringde mormor så fort vi kom hem och så gick han runt och sa Mommo hela tiden!! Kan ju tala om att mormor är riiiktigt stolt! =) Tror hon är en stor favorit hos Noah..jag är ingenting värd när mormor är under samma tak, kan jag tala om! =) Pappa går också före mig nu..men är väl inte så konstigt..jag har jobbat en hela massa dom senaste två veckorna och Noah har varit med pappa och mormor..=)

Noah kan lite flera ord också:

Mammaaa = mamma
Pappaaa = pappa
Mommooo = mormor
Ä däää = Va är det där?
Taa taa = Tack tack
Honden = Hunden
Nääe = Nej
Nunnun = läte när han leker med bilen

och en hel massa andra läten som han ger ifrån sig lite titt som tätt (mest hela tiden) men som är lite svårare att tyda! =)

Frågar man vart lampan är, hunden, näsan, munnen, ögat, magen, mamma, pappa osv så pekar han. Säger man klappa mamma på kinden, så smeker han kinden försiktigt. Vill han sitta någonstans så tar han handen och klappar där och säger "na na" 
Ja, han har lite grejjer för sig... mer saker kommer ja nog på snart!

Måste ju tala om att han håller på och får en hörntand också stackarn, måste ju göra jätteont!!



Nyvaken, och såå glad! =)


Kommentarer
Postat av: Mia

Vadhärligt med så mycket utveckling! Shit vad fort det går alltså, gäller att passa på att njuta av alla tiders goheter! Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback