Operation

Jahaja, då var det klart! Nu ska jag väl slippa besvären med den här jävla magen hoppas jag!
Allt började natten mellan fredag och lördag! Efter en mycket trevlig kväll hemma hos Malin och Anders kom vi hem och jag började känna av värken i ryggen och magen..la mig och sov men vaknade efter två timmar med smärtor! Slutade med att Simon hämtade mamma och sen körde in mig till akuten! Fick ta prover m.m. men fick sen åka hem med två doser smärtstillande i kroppen! Mådde grymt dåigt hela dagen, yr och illamående, och sov nästan hela dagen..efter lite tv på kvällen gick vi och la oss och jag vaknade flera gånger med illamående. Tillslut klarade jag inte av att sova längre och gick på toaletten och kräktes. Sen kom magsmärtorna tillbaka igen! Så de var bara att åka till akuten igen...med ambulans denna gång. Efter ett dåligt mottagande på akuten kom läkaren och sa att jag skulle få komma på en avdelning och vänta där...de visade sig att jag hade höjda värden på bland annat lever och dom tyckte jag skulle stanna kvar och sättas upp för operation! Tack snälla läkare!!

Jag fick opereras på måndagen och han som operarade mig sa att jag hade haft ett grustag i gallblåsan! =) Nu är den väck och jag ska förhoppningsvis få må bra!
Jag är hemma igen, eller hemma hos moster. För Noah har feber och jag vill inte bli smittad! Jag har värk i magen och det gör ont när jag går. Men jag räknar med att det snart går över! Jag är ändå glad att operationen blev gjord så pass snabbt så jag kan ta att jag har ont..=)

Det är väldigt skönt att slippa sjukhuset! Jag låg på en sal med 3 till tanter och den ena kräktes och hade sig flera gånger..hon kunde inte andas så hon rosslade och hade sig hela tiden...igår vaknade jag av att hon låg och skrek Hjälp! Hon hade tydligen trasslat in sig i droppslangarna och trodde att hon skulle dö...sorgligt, men för stunden var det ändå rätt roligt..(elaka sofie)

Det jobbigaste med allt är att vara ifrån Noah! Jag vill inget hellre än att pussa och krama på honom och så går det inte! Jag vill verkligen inte bli smittad med feber, för det orkar jag helt enkelt inte med! Så jag får glatt vänta till han är frisk igen..men de kommer bli svårt att förklara för honom att jag inte kan bära omkring på honom..jag får ju inte bära och kan för den delen inte heller!

Näe nu ska jag lägga mig på soffan och kika på lite film!

Ha de bra!


Kommentarer
Postat av: Anna

Krya på dej nu, skönt att allt gick bra! Kram å puss.

Postat av: Therese

Krya på dig! Hoppas du får komma hem till familjen snart!

2009-11-25 @ 21:47:41
URL: http://mittlivsomtherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback