Borta bra men hemma bäst

Efter en mycket trevlig helg nere hos Poffi och Mats i Helsingborg är jag nu hemma igen!! Jag har haft en jättetrevlig helg med min Poff och jag hoppas det inte dröjer alltför länge innan vi ses igen..men det var verkligen underbart att komma hem igen! Stackars Noah blev tvingad att hålla sig vaken på kvällen för jag ville pussa och krama på honom en massa! Och han var världens gladaste lilla kille! Jag fick både en massa pussar och en massa kramar! Han är underbar min lilla kille!!

Jag hade ju såklart längtat efter min stora kille också, så det var ju självklart mysigt att få träffa honom igen också! =)

Vår lilla gobit växer så mycket..det är helt sjukt så fort de går, och lång blir han också! Vissa kläder han har är i storlek 98/104 nu..så inte är det någon liten kille vi har inte! Och medveten är han också! Han greppar allt såå fort!! I helgen nu när jag var borta hade Simon och Noah varit ute och gått, så hade dom gått förbi en hund och helt utan vidare kläcker Noah Aoff Aoff!! (voff voff) Så om man frågar honom vad hunden säger, så svarar han aoff aoff! Han har länge gått och sagt "Monah" Och vi har inte riktigt förstått vad de är han har menat, men nu har vi börjat fundera över om det inte är Noah han säger!! Oftast säger han det i samband med att haet van vill nåt och så pekar han..och idag när vi sa Noah så sa han Monah! Så vi får väl se om det är de han säger..

Han har även lärt sig att säga Hejdå och Anna! Så de går undan..han kan en hel massa ord nu, och han förstår massor!! Sen vet han vad han vill!! Får han inte som han vill blir han rasande och tokgringar. Vill han nåt så visar han det till exempel genom att slå med handen på stolen om han vill sitta där osv... så fort han äter någonting har vi lärt honom att han ska sitta ner, så då sätter han sig antingen på golvet eller på en stol..jätteduktig! Han sätter på sig gummistövlarna själv, och han vet var man har mössa, vantar, jacka, byxa osv...Idag har han lärt sig rörelser till en tredje sång...tidigare har han kunnat "Imse vimse spindel" och "Klappa lilla magen"..idag har vi börjat med "I ett hus vid skogens slut" och han greppar på direkten..fast jag vet att dom brukar köra den på förskolan också!!

Jaa nu har jag skrytit lite om älsklingen också! Jag har mer att skryta om, men jag känner att jag verkligen måste gå och lägga mig nu! Jag jobbar hela veckan och så känner jag mig inte helt kry i kroppen, så jag behöver all sömn ja kan få!

Gonatt på er!


Kommentarer
Postat av: Therese

Då får du hojta till om du vill ha lite kläder i stl 104 snart då! Min Wille är precis på väg att växa ur 104 och jag har en massa kläder i den storleken :)

Postat av: Sophy

Åå så snällt! kläder behöver man ju alltid ha =) Men jag hoppas väl att de dröjer ett tag innan han är på 104..men de är ingen idé att köpa 86/92 längre för dom kläder sitter precis...helt sjukt så fort de går! =) Hoppas allt är bra! Kram

2009-11-13 @ 23:45:37
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback