Hela natten i eget rum *uppd.*

Sen sist jag skrev, som ju var ett tag sedan, sorry, har vi flyttat in Noah i eget rum! Vi sov där med honom första nätterna eftersom vi hade besök här då..men sen har han sovit där ensam! Tidigare har vi fått gå in till honom på natten några gånger och klappat i stjärten och sen har han fått kommit in till oss..MEN imorse vaknade jag av att han låg och prata och gnällde litegrann..tittade på klockan och den var 6.38!! Älsklingen hade sovit HELA natten i sitt rum UTAN att vakna en endaste gång!! Såå duktig! Gick ialla fall upp och gjorde välling, hämtade gobiten sen gick vi och la oss i vår säng och myste..ända till klockan 8.00! Haha, tur att man har en killen som tycker om att ligga och mysa på morgonen!

Jahaja, vad händer annars då... På valborg var Simons mamma och Tryggve här och hälsade på..vi grillade och tog de lungt..sen på fredan så åkte vi till Valbo och på kvällen grillade vi hemma hos mamma och Mats och så spelade vi Nintendo Wii..=) Vi promenixade hem på natten och sen fick vi en vakennatt med Noah..vet inte vad det var med honom..han bara grina och grina i flera timmar..knepigt!! Men vi har ju varit förskonade från allt sånt, så nån gång ska väl han bråka på natten också..=) På lördan åkte dom hem igen, och istället kom Linda på besök!! Såå roligt att träffa henne..Hon bor ju nere i Schweiz så vi ses inte så ofta...de blev grillning och så drack vi drinkar och kollade på film! =) Mycket trevligt...Båda två var så otroligt trötta, så vi somnade fort sen vill ja lova! På söndan åkte vi till Valbo och stosade runt litegrann..Sen har de väl inte hänt så mycket..



Noah är aningen skeptisk..=)



Men sen började han förstå vad det var man skulle göra...



..eller gjorde han de?! Noah, det är pappret man ska måla på, inte sig själv..=)



Isak tyckte det var jättegott med färg..=) (jaa den är ätbar)



Sscchyy..säg inte till mamma att jag smakat på färgen..=) (Carl)


Vi var på Öppna i tisdags med Malin, Carl, Madde och Isak...pojkarna målade bilder..=) Fast Noah målade mest på sig själv..haha! Igår hade jag en städdag här hemma..städade min garderob..och har nu rensat bort en halv svart sopsäck!! Behöver jag säga att jag är i behov av kläder!!! De gapar tomt..enda som finns är tunikor och leggings...i och för sig det som jag använder..men jag måste ut och handla lite nytt...några andra färger än bara svart...men men, de får väl bli när man vunnit på Lotto eller nåt..=) Jag städade även Noahs lådor och flyttade över innehållet till en nyinköpt Malmbyrå, som var ett väldigt behövligt köp, så nu är det ommöblerat i sovrum, hall och Noahs rum..de blev faktiskt riiktigt bra! Noah har nu mycket plats i sitt rum och kan vara där inne själv och leka! Jaja, hur som helst hade jag en riktigt städdag här hemma ialla fall..

Idag ska vi ut på en prommis om en liten liten stund innan pappa ska åka och jobba..sen har vi inga planer! Imorgon blir de eventuellt Öppna igen, och på lördag tror jag vi åker och grattar Maddisgumman! Annars är de inte så mycket planerat!!

Sommaren börjar bli färdigplanerad också..

23 maj bär de av på en kryssning med Simon, brorsan, Elin, mamma, Mats, moster, Niclas, Malin och Anders..ska bli GRYMT!! Cinderella är de som gäller..tack och lov ingen filminspelning när vi är där..=)
Slutet på maj, början på juni drar jag och Madde utomlands med dom små!!
24-30 juni åker vi till Italien tillsammans med Malin och Anders
10-23 juli åker vi söderut och tillbringar lite tid i bl a Åmål, "skogen" =), Göteborg, Örebro m.m
Hinner jag och det passar bra, så kommer förmodligen jag och Noah åka en sväng med mamma och Mats i båten också..om vi får..=)
Sen 10 augusti börjar Simon jobba och förhoppningsvis jag också...
Så, det blir inte så mycket ledig tid över i sommar..=)
Men jag tror de blir en GRYM sommar..=)

Sen var ju tanken en tjejkväll i Stockholm 26 september, men alla matbiljetter var slut, så nu får vi överväga om vi bara ska ha showbiljett istället..

Ja, som ni ser..massar av planer..skoj skoj!

Nu ska vi promenixa..kanske lägger in lite bilder senare..=)Ha en bra dag!



Våran lilla busunge!! De bara lyyyser bus om honom..=)



Och efter att man har busat, då ser man ungefär ut såhär..=)



Puss på dig gobit..=)

Kommentarer
Postat av: hanna

Han kommer kunna välja på både modellandet och målandet den lille gullegrisen.. Han är ju för söt och har blir bara större för varje gång jag ser honom=)Vilken kulmys sommar ni verkar planerat in! Vi får se till att klämma in oss nånstans där i melllan! Pussen och kramen

2009-05-07 @ 12:33:48
Postat av: Sandra

Ja det är lite blandade tankar om hur vi ska göra... Känns lockande båda två om hur man ska göra med dop/namngivning. Behöver man ha med någon borgerlig person/präst om man ska ha namngivning? Eller är det bara vi å familj,släkt,vänner som deltar? Men eftersom det inte är nå tvång å få ett barn döpt så lär det ju inte behövas att ngn utomstående är med, eller?

Ja det är mysigt med en liten bäbis här hemma, fast det är hela tiden nya saker att lära sig/vänja sig med :) Igår var jag och Linnéa in till Gävle å strosade på stan i 3-4timmar å hon sov hela tiden, tack å lov när man ändå är stressad av att det ska bökas :) eller nervös över situationen ändå :P

Måste va roligt å se Noah utvecklas nu vid den här åldern också :)

Postat av: Cissi

Vilka konstnärer! :-)

Låter som en fullspäckad sommar! Försök planera in en visit i S.Bomhus oxå!!! :-) Kramar //Cissi

2009-05-08 @ 22:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback