Morgontidningen

För första gången på mycket länge beslutade jag mig för att slå upp morgontidningen under frukosten!! Redan på sid 6 påminns jag om varför jag inte läser tidningen..redan där blir jag så förbannad och irreterad att jag inte ens klarar av att läsa klart artikeln.. Ambulanschefen ska sluta, för att han inte orkar med sitt jobb längre...fine, visst, ett bra beslut om man inte orkar med jobbet sitt, självklart! MEN, i och med att han slutar får han ett avgångsvederlag i form av tolv månadslöner = 768 000 kr! Rätt eller fel? Ja, jag behöver väl inte säga vad jag tycker! Han gör ju ett val själv, varför då få en massa pengar?! Dessutom ska hans tjänst ersättas av TVÅ nya chefer, deras löner kommer säkerligen hamna i samma klass som den tidigare chefens! När de gäller sånt här så verkar kommunerna ha hur mycket pengar som helst...samtidigt som man drar in på övrig vård och skola.. där kommer jag till nästa irritationsmoment...när jag kommer vidare i tidningen läser jag "Sparförslag: Större syskongrupper och 10 tjänster bort på förskolorna" GRRRRR detta i Sandvikens kommun..som tydligen ska spara 33 miljoner under året..vilket gör att det ska dras in på skola och äldrevård...större barngrupper med upp till 24 barn i syskongrupper...och färre förskollärare... i grundsskolan ska det tas bort sju tjänster och även på gymnasiet...Och då har man tydligen fortfarande 13.5 miljoner som ska dras in någonstans...Ååå jag blir så arg!! Speciellt när man i Gävle håller på och rustar ett stortorg för 75 miljoner kronor!! Näe ut med politikerna i skolorna så kanske dom inser tillslut att detta är ohållbart!!
När man satsar på att ta in massa invandrare, så bör man ju även tänka på att det behövs mer resurser i skolorna för att dessa ska kunna uppnå samma kunskapsmål som andra elever..men icke sa nicke!!
Vi får väl se vart vi hamnar i framtiden!! Detta är ju helt ohållbart ialla fall!

Näe, de är bäst om jag inte läser morgontidningen..jag blir bara arg ialla fall!!

Nu ska jag byta bajsblöja, mycket trevligare..;0)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback