Kreta i bilder

Äntligen! =)
Nu ska ni få se bilder från vår härliga Kretaresa! =)
Visserligen blir de nog bara på barnen, eftersom dom var i fokus..haha (tror vi knäppte ett kort på oss själva eller nåt..haha) Men jag tror att det är dom bilderna ni är ute efter ...=)



Noah på flyget! Vi hade det så bra så att vi hade 3 platser! Noah och Nova turades om att sitta och busa i mitten sätet! =)



Nova ville också sitta själv och leka! =)
Snällare barn får man leta efter..ingen av dom protesterade det minsta på flyget! Och ändå hade dom varit vakna sedan klockan halv 5 på morgonen...Duktiga barn!!



Trodde detta bara visades på julafton..men icke! På flyget visade dom HELA "filmen" när Musse och co är ute och ska campa! =)



Andra dagen (på lördagen, vi kom på fredag middag) hade vi molnigt, så vi passade på att undersöka Agia Apostolii litegrann! Jag fotade stranden, men vi hamnade aldrig där under veckan eftersom jag lyckades bli sjuk och inte riktigt orkade med ett strandbesök..tyvärr! men bilder fick vi ialla fall..=)



Himlen blev blå och solen började skina lagom till att vi kom ner på stranden..så på vägen hem var det vaaarmt att promenera och jag hade snygga ränder efter mitt linne första dagarna..tack och lov lyckades jag sola bort dom under veckan...



I vagnen påväg till poolen och det allra första badet..detta var samma dag som vi kom...



Nova väntar med spänning på att få bada!



Och Noah är jätteglad över att ääntligen vara framme på hotellet!



Men efter en tuff resa är han trött och somnar påväg till poolen...så Nova får ta premiärdoppet själv! Spana in stilen han har älsklingen min!! Haha!!



Nova misströstade inte direkt över att Noah låg och sov..desto mer fokus på henne..=) Barnen var vildingar i vattnet, och här är Nova när hon ramlar omkull första gången..=)
 


Mina och Noahs gobitar!! =)



Mixed grill! De godaste jag åt under veckan! Riktigt smarrigt! Kyckling, fläskfilé och oxfilé..yammie!



Snäll som vanligt, sov han sig igenom restaurangbesöket..hur han kunde göra det, med den öjudnivån de kan man fråga sig..men sov gjorde han ialla fall!



Mycket bad blev det! Och det var såå roligt! Dessvärre är det mest bilder på honom i badringen eftersom det inte var så lätt att bad och knäppa kort samtidigt annars...Men jag vet att det finns fler bilder hos Madde, så ni får nog ännu en uppdatering, om ni står ut..=)



Men det var roligt att simma runt i badringen också! Trots att han fick gå runt på knä för att det var för lite vatten..=)



Gangstern rev ut alla sina kläder som jag så fint vikt och lagt in i garderoben!! Han ser ganska nöjd ut..=)



Han ser ut att fundera över ett nytt bus tycker jag..=)



Åå va roligt det är att få vara uppe och gå! Det blev ganska mycket tid i vagnen annars..så varje gång man fick vara uppe och gå var superrolig!



Är man på semester, då får man skämmas bort..så är det bara!! Klart man ska smaka av mammas glass!! Mumsigt värre var det kan jag berätta!



Nova fick också smaka glass!! Det får ju inte vara orättvist! =)



Glass runt munnen, och en ganska nöjd kille..;0)



Simma simma simma!



Där uppe var våran dörr!! Lite drygt att det var en jobbig trapp upp, men annars så bodde vi kanon!! Riktigt nöjd med boende och service!



Vägen mot poolområdet!!



Inte direkt en smickrande bild (förstår inte hur man kan vara så olik sig från bild till bild) men kolla in hårtoffsen på högra sidan!! hahah!



Vårt fina poolområde! Två stora pooler, en barnpool med maxdjupet 0,25 meter och en med maxdjup 0.60 meter! Verkligen ett kanonområde! Dessutom var det restaurand och poolbar där, samt en liten snackbar där man kunde köpa pizzaslice och varma mackor!



Liite bus! =) (även här ser man Noahs kaluffs..haha! Stackarn kommer bli en riktig krulltott..



Jag och Noah vid poolbaren en kväll! Vi stannade där efter att vi varit och ätit, en lite småtrött kille, men man kan ju missa nåt om man sover..=)



Busa orkar man, hur trött man än är..=)



Vagnen användes till mycket..sovplats och matstol bland annat..och lekplats när vi var ute på äventyr..=) Det här var slappstilen när det åts gröt!! Som tur är har han inte tagit med sig dom är dåliga vanorna hem! =)



Nova åt också i vagnen..=) Hon satt lite finare..=) Fast själva vagnen var inte riktigt lika ren som vår när vi åkte hem..haha



Kanske inte de mest smickrande bilden...men sååå uuunderbar!! haha!! Den här posen har han fått till alldeles själv...uttråkad?! Mmm de kan man nog tro...trött..mm säkert de också! En grymt skön bild är det ialla fall, tycker jag..=)



Buselibus!! Pusselipuss!! Goaste ungarna ever!!



Vårt fiiina hotell! Fast det var betydligt större än de som syns på bilden... massa bungalows med lägenheter m.m.



På flyget påväg hem igen efter en helt fantastisk vecka..trots sjukdomar! Vi hade turen att få 3 platser var på planet hem..så våra barn kunde ligga och sova hur skönt som helst! Gaanska lyxigt!!



Madde och Nova var trötta på vägen hem..vi kom ibäg lite mer än en timme försenat, så det var inte konstigt att vi var trötta =)

Tack våra älskade vänner för den här resan!! Vi gör gärna om det nästa sommar igen..;0)

Och till er, om det nu är någon, som har tagits sig igenom dessa bilder..hoppas ni haft en trevlig stund! =) Nu är jag trött som sjutton, eftersom detta tog lite mer än en timme! =) Då har jag egentligen huuur mycket bilder som helst kvar att visa, och dessutom har Madde ungefär lika många bilder som jag väntar på att få..så vem vet..orkar ni, kanske det kommer några till i framtiden...=)



 


Kommentarer
Postat av: Hanna

BRA JOBBAR sofie!!! jag är helnöjd! =) ni verkar ja haft det riktigt härligt! ses i sommar

kram kram

Postat av: Anonym

Ni ser ut att ha haft en supermysig vecka :)

Ses imorrn, håller tummarna för att de inte regnar!

2009-06-15 @ 09:39:33
Postat av: FiaJ

Ja de var ju jag som skrev då :P

2009-06-15 @ 09:43:15
URL: http://fiajj.blogg.se/
Postat av: Hanna

Va mysigt och härligt ni ser ut att ha haft det! Har väntat såå länge på era bilder. Som sagt, världens snällaste barn verkar ni ha:) Det var ni värda! Snygg bränna har ni fått också, vilket är mer än vad man kan få här hemma i det här höstrusket:) Vi hörs i dagarna så får vi bestämma när vi ska ses! Miss you Massa kraams från oss

2009-06-15 @ 10:29:23
URL: http://frokenfredrikson.blogg.se/
Postat av: Madde

Jasså du tar bilder som man inte vet om, å sen lägger du ut dem här också, huuuuua :. Tack själv det var en underbar vecka, vi gör gärna om det kan jag tala om. De är ju inga problem att åka med våra snälla barn :). Vi får fixa kort från min kamera i veckan. Ha det bra. Pussa den bästa från oss :) Puss

2009-06-15 @ 10:45:35
Postat av: Cissi

Ååå härliga bilder! Riktigt roligt att se :-) Du får väl lägga upp bilderna på bilddagboken, det kanske går lite snabbare??

Kram //Cissi

2009-06-15 @ 13:37:30
Postat av: anki.

Åhh va mysigt det ser ut!!!!

2009-06-18 @ 18:21:14
URL: http://ankibjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback