Halsfluss - DEN SVENSKA SJUKVÅRDEN ÄR TAMEFAAAAN TOTALT JÄVLA VÄRDELÖS!!!!!!!!!

Suckelimuck!! Samma sak som förra året..börjar med att vara sjuk! Ligger hemma med Halsfluss!! Hur kul kan de vara..suck! Har inte fått tokont än men de kommer väl..alldeles vit på ena sidan i halsen! Ringde till hälsocentralen där jag fick prata med nån seg jävla gubbe..som självklart sa: ÄT ALVEDON!! Tydligen så behandlar man inte halsfluss längre, enligt honom, om man fortfarande kan äta och inte har hög feber!! Men vadå...jag ska alltså bara ligga hemma och vänta på att jag ska få tookont..inte kunna äta, dricka osv, innan jag får penicillin..så ska jag dessutom ta hand om ett litet barn!! Hans svar var JA!! Ååå jag blir så jävla förbannad så ni anar inte! De är väl för fan bättre att börja behandla det i en tidig fas kan man ju tycka..nu ska jag alltså ligga ytterligare 2-3 dagar, innan jag får antibiotika och sen tar det 2-3 dagar till innan den börjar hjälpa... DEN SVENSKA SJUKVÅRDEN ÄR TAMEFAAAAN TOTALT JÄVLA VÄRDELÖS!!!!!!!!!

Messade med Hanna, som vi firade Nyår hos, och hon har ju legat med halsfluss sen i lördags! Hon var så dålig nu så hon inte kan prata eller ens orkar ta sig upp!! Det är alltså så långt de ska gå innan man får nån hjälp!!

Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att Noah får klara sig utan att blir sjuk! Eller han är redan snorig och hostar, och hade dessutom 38.2 i feber igår..men får hoppas att de håller sig där!

Simon och Noah har åkt hem till mamma så dom är där!! Vill inte ha dom här hemma...tycker så synd om Noah när jag bara ligger och inte orkar göra något! Inte vill jag hålla i honom och andas på honom heller...men smittandet börjar ju långt innan så han är väl redan smittad egentligen..men ändå!! Usch man känner sig verkligen värdelös som mamma och sambo när man är sjuk!! Och så drömmer man så konstigt..inatt drömde jag att ett flygplan med mig och Noah i störtade i vatten..jag höll inte i Noah utan de gjorde nån som jag inte kommer i håg vem det var..så jag brydde mig bara om att sätta på mig själv flytväst och ta mig ut..Noah kom aldrig ut och drunknade i planet! Jag vaknade kallsvettig och gråtandes inatt och jag har fortfarande ångest över att de kändes som en sanndröm....usch hatar när man drömmer på de viset!!! Varför drömmer man så?? Läskigt!

Hoppas ni har det bra!

Kram

Kommentarer
Postat av: madde

ja sjukvården är helkass.. fattar inte att dem inte skämms när dem säger att man ska ta en alvedon hela tiden.. söt son du fått förrästen. lycka till o krya på dig..

Postat av: MALIN

Hej gumman!! Trist att du blivit så sjuk.... dock kan jag inte annat än säga att det trots allt är "bra" att dom inte behandlar din halsfluss med antibiotika. Vi har fått in massor med resistenta bakterier, dvs bakterier som ingen antibiotika biter på. Det är den stora anledningen till att du inte får antibiotika, din kropp kommer ta bra hand om din halsfluss ändå =) Som det var förr om åren så skrev man ut antibiotika godtyckligt till vad och när som helst vilket vi idag får lida för. Ingen vidare uppmuntring att höra när du är sjuk, men iallafall en förklaring.. PUSS FRÅN CARL (med mamma) PS. Carls båda framtänder på överkäken håller på att hitta ner =)

2009-01-05 @ 15:32:24
Postat av: Sophy

Ååå va irreterande att du ska vara så kunnig hela tiden..haha..;0) jag vill ju inte vara sjuk..ja vill ju bli frisk..fort!! =) Vi måste ses sen när jag är frisk igen!! Har ju lite klappar till carl här hemma..=)

2009-01-05 @ 16:23:49
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: madde

haha jaah :D

2009-01-06 @ 16:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback