BVC & Nytt Liv!

Idag var det dags för BVC igen! Har inte varit och vägt och mätt lillskrutten sedan 20 november, så det var spännande idag att få veta hur stor han blivit! Sist var han 66.5 cm och vägde 7815 gram - idag var han hela 70 cm och vägde 8885 gram!! Det är ingen liten kille vi har inte! Men läkaren tyckte att han var en mycket fin pojke, och han får ordentligt med mat, och är pigg och fin! Skönt att höra! Kollade även så att det räcker att ge honom mat som vi gör..dvs. 4 gånger per dag, och det tyckte hon var jättebra, vi skulle även kunna sluta med ersättningen helt och istället börja ge kvällsvälling på kvällen! Så nu ska vi börja med de när han blir 6 månader! Sen när han blir äldre så ska ett till mål med riktig mat läggas in!
Lillskrutten fick ju vaccinsprutorna idag också..det gick väldigt bra! Han grinade precis vid sticket..då fick han nappen och blev tyst direkt - spottade ut den, och gav ifrån sig ett leende..haha! Underbara bebis!





Själv har jag idag, Äntligen! påbörjat mitt Nya Liv! =)
Som jag har skrivit om tidigare har vi ju en tävling, jag, Mats och Niclas och efter sjukdomar och grejs har jag nu tagit tag i de!! Ett 3 månaders medlemsskap på Viktklubb är starten! -10 kg ska det bli, hoppas jag...! Men vi får väl se! Idag har det ialla fall fungerat super, men attans vad mycket man ska äta!!

Jag åt Macka med ishavsrom och potatissallad till lunch!
Verkligen supergott!



Till middag blev det Kokt blomkål med skinksås! Och till det en sallad på ruccola, honungsmelon, kiwi och äpple! mmumma!



Det ser väl inte helt fel ut?!
Det här ska nog gå bra, hoppas jag..=)

Beach 2009 here I come! Haha!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha å en snygg rumpa kan ju aldrig vara fel lr hur :P Ja det är riktigt kul att köpa bebiskläder. Det finns ju hur mycket som helst att köpa! En till av mina närmsta vänner ska få i mars så då får jag köpa ännu mer ;)

Postat av: Therese

Låter hur bra som helst, speciellt middagens sallad lät supersmaskig! Skönt att han inte brydde sig så mycket över sprutan! Så trist och hjärtskärande att se dem små riktigt ledsna.

2009-01-14 @ 14:30:34
URL: http://likie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback