Året som gått - 2008

Här kommer en liten sammanfattning över 2008!

Januari
månad finns inte så mycket positivt att säga om..jag va mer eller mindre sjuk hela månaden, i förkylningar..och var jag inte förkyld så mådde jag dåligt tack vare graviditeten! Jag var mest deppig och anti allting! Det positiva var Student week i Åre! Det var en trevlig avslutning på min Studenttid!



Utsikten från vårt fönster i Åre


I Februari var två gravida flickor på vift i vår huvudstad! Jag och Malin. De var väldigt trevligt! Jag fick mitt sista betyg och blev alltså klar med min utbildning..examensbeviset fick jag dock inte förräns i maj eller nåt sånt..och någon examensfest har jag fortfarande inte haft..=) I februari var vi på Ultraljudet! Det var ett magiskt ögonblick..och jag kan inte ens beskriva känslan med ord..de måste upplevas..=) Vi åkte även på en tripp upp till Umeå och mös med Lisen..=) Fick också det Positiva beskedet från Maddis! Vi skulle bli mammor med 3 månaders mellanrum!!



Noah i magen, som leker med navelsträngen =)


Mars började med en tripp ner till bästaste Anna i Helsingborg! En lugn och skön helg med massa mys! SAIK tog sig till final på Studenternas mot Edsbyn, och efter att ha varit överlägsna i serien åkte vi dit med hopp om ett SM-guld! Tyvärr spelade dom sin absolut sämsta bandymatch ever, och åkte på stordäng! Jag fick även det tråkiga beskedet om att jag skulle bli omplacerad på jobbet..det var jättejobbigt och ledsamt och inte nog med det fick jag veta att jag var tvungen att betala 25 000 kr till CSN för att jag sålt min lägenhet med vinst! 11 mars kände både jag och Simon sparkarna på magen för första gången..



Världens bästa Anna på färjan till Helsingör


I April bar de av till fjälls med mamma, mats, thomas, elin och magnus! Vemdalen för att vara exakt! Mycket trevligt..men för mig blev det ingen skidåkning..magen hade vuxit på sig lite för mycket för att jag skulle känna mig trygg på skidorna! Vi hade finbesök från Umeå en helg..och det var även den här månaden som stackars Engla mördades..



Simon och Bror i Vesslan ute på fjället i Vemdalen


I Maj blev vi Sandvikenbor! Det har gått över förväntan och vi trivs..lite litet är det dock..men det får gå! Annars hände inte så mycket i maj..jag jobbade och trivdes inte alls..mådde dåligt på dagarna och var trött och sliten..räknade verkligen ner dagarna inför sommarlovet!



Vårt nya boende!


I Juni föddes Malins lilla Carl! Äntligen!! Annars hade inte den månaden så mycket att komma med heller..jag orkade inte göra så mycket utan det blev mest båtåkande med mamsen och mats..och förberedelser inför att vår lilla bäs skulle titta ut! Midsommarafton firade vi med tjocka släkten ute i stugan! Myys!



Carl kom till världen!


Så var det dags för Juli, månaden som vi väntat på sååå länge! Första halvan bestod mest av väntande och nervositet, OCH halsbränna..=) Men så den 20 juli, på den beräknade dagen, kom han, vår underbara Prins!! Den lyckligaste dagen ever! Men samtidigt så overkligt! Vi hade en liten plutt! Och han skulle följa med oss hem!! Vi var såå stolta och glada över denna lilla filur!



Våran älskade lilla Prins!


Augusti gick åt till att lära känna vår nya familjemedlem..en otroligt snäll liten kis, som inte bråkade speciellt mycket och sov nästan hela nätterna! 15 augusti var vi iväg hemifrån första gången och Noah fick vara med mormor och gudmor medan mamma och pappa var på Winnerbäck konsert! När jag nu sitter och skriven den här Året som gått listan så inser jag att livet ändå har förändrats mycket..de som händer dom här månaderna kretsar mest kring Noah och hans framgångar!! Det är ju vårat liv nu, och man lägger sig själv åt sidan väldigt mycket..men de är det såklart sååå värt!
I augusti fick vi Noahs första riktigt svarsleende! Och han visade oss att han kunde sova heeela nätter! =0)
Augusti var också den månad då jag och Simon Förlovade oss!! Fast det blev inte officiellt och vi fick inte våra ringar förrän i september, och gissa om mina vänner var förvånade över att jag kunde hålla tyst om det i nästan en månad..=)



Våra fiiina ringar!!


September och dags för min Girls Night Out!! Ladies Night stod på schemat!! Det blev ju ingen VIP kväll som förra året med Linda, men det tar vi igen i år..haha!! Det var jätteroligt att komma iväg, och Simon och Noah hade en paps och son kväll..med tv-spel..=0) Vi var även på Carls dop! Annars var det mest mys, promender, shopping och fika som gällde på dagarna..haha!



Ladies Night - Martin Stenmarck


I Oktober gick jag i väntans tider igen...jaa inte riktigt kanske..meen det kändes som så! Det var ju dags för Maddes bebis! Och jag väntade och väntade och väntade...ända tills den 31 oktober, dvs heeela månaden var en väntemånad..haha!! Men lilla underbara prinsessan Nova föddes den 31 oktober! Och hon var såå liten och sååå go!! Men jag kan säga att den dagen var värre, än vad min egen förlossning var! huua!!
Annars så fyllde jag, Simon och Nemo år, och vi hann också med en tur upp till Umeå och hälsa på kusin Lisen och fira hennes 1 års dag!



Efterlängtade prinsessan Nova!! Gullfis!


I November fick vi äntligen börja med smakportioner till Noah, och han älskade det verkligen! Banangröt är en riktig favvo,och även puréer! Jag var på mina första riktigt utgång på länge! Dvs, med alkohol inblandad! Det var riktigt skoj! Noah började att sova hela nätterna och sover fortfarande heela nätter!! Han gnyr och gnäller ibland men behöver inte mat och somnar om fort igen! Någon gång får han ersättning på morgonkvisten så han somnar om igen, men det är mest när mamma och pappa vill ha lite sovmorgon..=) Han är såå duktig!



Åå va de e gott och kladdigt med gröt!!


Å så sista månaden, December. Istället för att döpa Noah, så hade vi en Namngivningsceremoni för honom med en massa nära och kära! Han var som vanligt ett underbar, och gnällde ingenting på hela dagen! En minnesvärd dag! Vi lussefirade för mormor, och Noah satt själv för första gången på riktigt!! Så fick han träffa tomten och han fick miljaders med julklappar!! Det nya året firade vi in nere i Norrköping! Vi hade Anna hemma på besök, lääänge, och juldagen var jag ut tillsammans med mina bästaste tjejer!! =) =)



Massa massa julklappar hade tomten åt Noah!


Kort och gott, så har 2008 varit ett fantastiskt bra år, och det blir svårt att bräcka att ha fött barn och förlovat sig..meeen vi gör ett försök! 2009 ska bli det bästa året hittills, och med min underbara familj, tror jag faktiskt att det kommer lyckas!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

snyggt jobbat! det som skulle kunna göra att 2009 bräcker 2008 är väl ett giftermål och ett syskon =)

2009-01-06 @ 23:03:05
Postat av: Hanna

snyggt jobbat! det som skulle kunna göra att 2009 bräcker 2008 är väl ett giftermål och ett syskon =)

Postat av: Therese

Kul att få läsa sammanfattningen om ditt år. Håller med om att tiden går galet snabbt och tyvärr är det som att man glömmer bort mcket för att det hela tiden händer massa nytt. Gott nytt år förresten!

2009-01-07 @ 10:48:54
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Vad kul att läsa om ditt år! Jättebra skrivet. =)

Håller verkligen med om att 2008 var ett underbart år då även jag fick väldens finaste dotter då! =)

Hoppas ni mår bra!

Kram

2009-01-07 @ 11:26:30
URL: http://jenkiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback