Mitt i veckan

Ialla fall mitt i vardagsveckan..=) Sista lediga dagen..för sen ska jag jobba torsdag och fredag!! Ser framemot det jättemycket..ska bli superskoj och träffa kidsen igen! =) Hoppas dom blir lika glada av att se mig också..haha!! Föressten så ringde dom till mig från en annan skola här i stan i måndags också, Murgårdsskolan...Dom hade fått mitt nummer från Norrsätra och ville att jag skulle jobba i en etta imorrn..men jag är ju redan uppbokad så de gick inte! Dom frågade ialla fall om dom kunde behålla mitt nummer och ringa om det behövdes...vad svarar man på de! Självklart får dom göra de! =) Dom var tydligen överlyckliga över att få tillgång till en utbildad vikare..vilket det tydligen inte finns många av!? Vad gör egentligen alla utbildade lärare som inte har något jobb?!? Hmm.... borde ju finnas massor med vikarier egentligen..men jag antar att dom nya a-kassereglerna ställer till det..jobbar man mer än 17(?) timmar en vecka så får man ju inte stämpla upp nåt den veckan...knäppt! (tror de va så ialla fall..hehe)

Jaja, jobbas ska det göras imorrn och på fredag ialla fall..men frågan är vad vi ska hitta på idag!! Det måste tvättas, men det är ju sååå boring..och dessutom inte det lättaste med en liten kille hemma..springa med han på armen och IKEAsäcken med tvätt på andra armen...huu..har jag nämnt att han nästan väger 10 kg!! =)
Jag får nog kolla om de finns nån tvättid ikväll när simon har kommit hem!! Annars är ja väl så illa tvungen att ge mig på tvätten ändå..kanske!!

Näe, jag ska nog kolla med mor vad hon ska göra för nåt idag..


Kommentarer
Postat av: anki.

De nya a-kassereglerna är skitdumma!! Man är hellre hemma än å jobbar extra nån dag för man förlorar så mkt på det. Tycker också att det är mycket arbetslösa utb lärare....Du måste ju ha perfekt som kan hoppa in så där ibland när du vill!

Postat av: Anonym

samma problem som mig ser jag med tvätten så trokigt att inte kunna tvätta på dagen...sist jag försökte somnade lillan när jag lagt i tvätt cå den fick ligga tills andreas kommit hem suck,det misstaget gör vi inte om hahahah har du tid att träffas nån dag???kram

2009-02-18 @ 10:42:50
Postat av: therese

inlägget var från mig och ottilia

2009-02-18 @ 10:43:16
Postat av: jenny

Ja, precis.

Visst blir det jobbigt att bära, jag minns hur ont man hade öveallt. =P Nu behövver jag sällan bära Noah.

Nu är det tvärtom, Lilly är ganska liten och väger ungefär 10 kg nu vid 1 år. Så det skonar mina armar och rygg. Roligt att se hur olika det kan vara, och Lilly är ganska stor i maten ändå!

2009-02-18 @ 12:42:55
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej Sofie!



Hur går det med bantningen? Tyckte det var så roligt när du visade vad du åt får nåt. Är också med i viktklubb och blev så glad över att få lite matinspiration från dig!



2009-02-18 @ 15:10:20
Postat av: Therese

Hihi, ja Saga väger ju bara lite över 5 kg men så är hon ju i jämförelse med en tre-månaders bebi också.

Nej jag kollade dunderbutiken och det fanns ju inte alls mycket kvar, synd. Noah hade säkert varit fin i en blå hoodie som Saga har rosa annars:)

2009-02-18 @ 16:03:53
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Tina

Vad skoj att du hitta lite du gillade. Mössorna är från 0-1 år=S 1-4 år=M 4-6år=L

Om du bor nära Sandviken så är det välkommen hem till mig och känna och kolla på kläderna om du vill. Hör av dig isåfall!!

2009-02-18 @ 20:34:56
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!!

Nu befinner vi oss på dalsländsk mark, och ses gärna när ni kommer hit från de djupa(re) skogarna... VI åker tillbaka hem på tisdag, kan ni ses på måndag??



Kram Alva och Therese

2009-02-20 @ 08:42:26
URL: http://pyretsparon.blogg.se/
Postat av: Hanna

hm, nu tycker jag det är på sin plats med en uppdatering! trots att ni är på semester!

Puss och kram

Postat av: FiaJ

Du har blivit utmanad :P

2009-02-26 @ 09:51:32
URL: http://fiajj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback