Ännu en kanonhelg är över

Vi har verkligen haft många bra helger och veckor nu på slutet..det har hänt mycket, och det gillar vi! =)
I fredags jobbade jag först, och Noah hade en dag tillsammans med mormor! På eftermiddagen åkte vi ut till stugan för en avslutningsfest..med bl a surströmming..=) Det blev en mycket trevlig kväll tillsammans med tjocka släkten!

I går var det upp tidigt som gällde. Vi skulle åka till Axmar tillsammans med mamma, Mats, Lotta och Niclas..för att plocka lingon och svamp och sedan bli bjudna på mat på Axmar Brygga! Vi hade en superdag ute i naturen på dagen! Plockade massor med lingon och kantareller, med grogg-glaset i ena handen..=) Noah satt på en filt tillsammans med Plastmorfar hela dagen och mumsade på Lingon, medan vi andra slet med bärplockaren! =)



Noah satt på filten i 1½ timme och åt lingon och blåbär..han tyckte det var väldigt trevligt att vara i skogen..=) Platsmorfar han satt och drack norrlands och hade det väldans trevligt han också! =)



Mamsen var en hejjare på att plocka lingon..=)



Noah tyckte det var jättegott att snaska lingon, han ställde sig och åt direkt ur hinken..=)

När vi var nöjda åkte vi och bytte kläder och sen bar det av ut till Axmar Brygga och mat!! Jag blev så gott som tvingad till att äta fisk och det tackar jag för i efterhand! Attans vad gott det var! Till förrätt blev det: Pikant Axmarröra på grillad vitlökskrutong. Serveras med örtolja och citrondressing. Och till varmrätt: Bryggans smörstekta rödtungafilé i nyvispad rieslings- och hummercrèmesås med svamp och handskalade räkor napperad med pikant skaldjursglaze. Tack så mycket Plastis! =)



Det är surt med citron..=)



Hela gänget!



Min goda mat!


Kvällen slutade med ett besök på Livingroom för mig och Lotta..de var dock ingen större hit, så vi var inte där så jättelänge! Men vi hann ialla fall med att bli uppraggade och bjudna på en varsin AquaTini..tack och bock..=) Sen gick vi därifrån..ooops...=) Gratis är gott! =)

Idag åkte jag och mamma iväg på bilbingo..först för i år..och gissa vad Sophy gör...Hon kammar hem 1500kr!!! Man tackar man tackar! =)
Nu ikväll har jag och Simon hyrt film, och myst litegrann..In the electric mist..inget jag rekommenderar! Nu är det dags för sängen..och imorrn vet ja inte vad som händer än. Tis, ons och tors ska jag ialla fall jobba..=) men annars finns det inga planer för veckan! Förutom att jag ska på healing på onsdag..tror väl egentligen inte på sånt där kanske..men det är värt att göra ett försök ifall de skulle fungera..min kropp är verkligen ur funktion..så jag hoppas hoppas hoppas att det kommer hjälpa!

Annars tror ja inte att vi har några planer för veckan..ett läkarbesök och ett möte på arbetsförmedling är inbokat också..men annars, inget! Till och med helgen tror jag är oplanerad än så länge..men de hinner väl ändras..hoppas jag..=)

Gonatt och sov så gott!



Jag och Noah på Axmar Brygga


Kommentarer
Postat av: Sandra

vart spelar ni bilbingo ngnstans? :)

vad fort de små växer, till nästa sommar så blir Linnéa också sådär stor :)

hoppas allt är bra, å visst är det bra gott med egen lignonsylt!

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback